Tunnekylmä mies, kun elämä tuntuu pelkältä rämpimiseltä
Ei oikein osaa huomioida tai tehdä mitään muutakaan. Kaikki pitää opettaa ja sanoa erikseen. Ei siis osaa missään tilanteissa olla sellainen huomaavainen, ellen ole tasan tarkkaan kertonut mitä toivon että juuri siinä tilanteessa käyttäytyy. Eikä siis yksi kerta todellakaan riitä, vaan pitää sanoa monta kertaa.
Jos sanon että minulla kurja oli jostain hänen tekemästä tai sanomasta asiasta, niin ei osaa olla pahoillaan. Saattaa tokaista vaikka että no mitäs nyt sitten. Sen sijaan että pahoittelisi tai olisi kiinnostunut kuulemaan mistä paha olo johtuu tms. En edes osaa selittää! Kaikki vaan jotenkin tosi vaikeaa ollut aina. Onko parisuhde aina tällaista?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä nämä miehet onnistuvat läpäisemään kaikki naisen tekemät seulat deittailussa ja pysyy vielä pitkässä parisuhteessa?
Ja lapsiakin hankittu ennenkuin nainen on huomannut, millainen mies on.
Niin. Miehellä oli kiire hankkia lapsi, jonka jälkeen hän jättikin minut yksin lapsen kanssa ja meni omia menoja. T. Ap
Taitaa olla taas yksi niitä miehiä joille perhe ei ole mitään muuta kuin statussymboli. Äkkiä joku nainen nalkkiin ja lapsia hoitamaan, sitten perheestä ei tarvitse enää välittää. Perhe onkin hankittu vain että voi päteä muille miehille.
Kyllä miehet osaavat jos haluavat. Ei se luonnostaan tule, mutta osaavat kyllä. Kaikki eivät vaan viitsi pi**un takia nähdä niin paljoa vaivaa.
Ette jää katselemaan tuollaista. Yksi nainen menetti tuollaisen miehen takia hedelmällisyytensä. Mies sai ylipuhuttua naisen raskaisiin hoitoihin vaikka vika oli enemmän miehessä. Tarinan pointti? Et uhraa ainutlaatuista elämääsi roskakasalle. Koita hakea vähemmän haiseva roskapussi tai oot ilman.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehet osaavat jos haluavat. Ei se luonnostaan tule, mutta osaavat kyllä. Kaikki eivät vaan viitsi pi**un takia nähdä niin paljoa vaivaa.
Joo teitä losokulleja onkin Ylelle tulleen lapsettomuuslääkärin mukaan kasvava joukkio. Naisen on helpointa poiketa klinikalla. Satisfyerilla pysyy kovuus ;)
Noin käy kun nainen valitsee miehen pelkän ulkonäön perusteella. Ei miehen tavii näyttää tunteita koska tietää että nainen roikkuu miehessä koska mies on komea. Nainen ei eroa koska ei halua näyttää luuserilta muiden silmissä.
Kiltti mies kirjoitti:
Noin käy kun nainen valitsee miehen pelkän ulkonäön perusteella. Ei miehen tavii näyttää tunteita koska tietää että nainen roikkuu miehessä koska mies on komea. Nainen ei eroa koska ei halua näyttää luuserilta muiden silmissä.
No, saamme sentään seksiä komeilta mieheltä. Ei tarvitse katsella sinun kelmeää, kateudesta vääntynyttä naamaasi kahvipöydässä seuraavia 30 vuotta.
Meille on tulossa pian lapsi ja kiitos tämän kaltaisten tosielämän tarinoiden (joita ei ole kerrottu anonyymina palstalla vaan nähty omin silmin) olen varautunut eroamaan kaikin tavoin jos minut yritetään nalkittaa.
Olen nähnyt todella yllättävienkin miesten jättävän naisen julmasti yksin. Oma mieheni on innostunut vauvasta ja kaiken järjen mukaan tekee oman osansa mutta silti mitä vain voi tapahtua..
Pahimmassa tapauksessa eli jos mies onkin ajatellut minusta kotipiikaa, en ala tappelemaan asiasta. Katson miten mies toimii ja annan yhden mahdollisuuden jos uudesta isästä paljastuu kusipää.. sitten lähden menemään.
Vierailija kirjoitti:
Meille on tulossa pian lapsi ja kiitos tämän kaltaisten tosielämän tarinoiden (joita ei ole kerrottu anonyymina palstalla vaan nähty omin silmin) olen varautunut eroamaan kaikin tavoin jos minut yritetään nalkittaa.
Olen nähnyt todella yllättävienkin miesten jättävän naisen julmasti yksin. Oma mieheni on innostunut vauvasta ja kaiken järjen mukaan tekee oman osansa mutta silti mitä vain voi tapahtua..
Pahimmassa tapauksessa eli jos mies onkin ajatellut minusta kotipiikaa, en ala tappelemaan asiasta. Katson miten mies toimii ja annan yhden mahdollisuuden jos uudesta isästä paljastuu kusipää.. sitten lähden menemään.
Vain 10% miehistä pitää vanhempainvapaan. Siitä voi aika hyvin päätellä suomalaisen miehen sitoutumisen perheestä huolehtimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain 10% miehistä pitää vanhempainvapaan. Siitä voi aika hyvin päätellä suomalaisen miehen sitoutumisen perheestä huolehtimiseen.
Luku on järkyttävä. Omani on ilmoittanut haluavansa pitää vapaat. Jos peruu sanansa, harkitsen jo tavaroiden pakkausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan kuin minun mies. Kasvanut perheessä jossa ei vahingossakaan puhuttu muusta kuin säästä. Kaikki tunneilmaisu loisti poissaolollaan ja loistaa edelleen
Miehen perheessä ollaan ainoastaan oltu vihaisia, mutta sitäkään ei sitten myönnetä. Kihistään raivosta, haukutaan selän takana, mustamaalataan, kostetaan jne, ja kun kysyy mistä ollaan vihaisia, kielletään että enhän minä mistään ole vihainen. T. Ap
Eli narsku ja narskun suku. Epävakaita, narsistisia, kostonhaluisia, oikea hyeena lauma. Luultavammin suvusta löytyy yksi mustalammas jonka elämästä pyritään tekemään helvettiä tai on katkaissut välit.
No, mieheni on ottanut etäisyyttä heistä. Samoin yksi toinen sisarus. Mutta silti, miehessä on tosi paljon samaa kuin hänen perheessään. Samanlaisia käytösmalleja. Kielletään todellisuutta, saatetaan valehdella ihan pokkana päin naamaa että ei sanottu jotain, vaikka juuri äsken selvästi sanoi jotain. Ja sitten sellaista saivartelua joka asiasta. Esim en ole tyytyväinen hänen kotityöpanokseen, ja kerron olevani aivan loppu siihen että ensin raadan töissä, sitten kotona, niin hän ei ole tippaakaan pahoillaan tästä asiasta. Hän ei välitä siitä että olen uupunut. Ei, hän keskittyy selittämään vaan että kyllähän hän tekee vaikka mitä (oikeasti tekee silti huomattavasti vähemmän kuin minä ja useat asiat vain pyydettäessä). Niin eihän mikään muutu silloin. Hänen mielestään hän osallistuu ja voi sanoa että hän imuroi, kun imuroi kerran kuussa parissa, kun itse imuroin ne loput kerrat. Hänhän imuroi! Miten voin edes sanoa, että hän ei imuroi. Ja mikään keskustelu ei etene, kun kaikki on tällaista jankkaamista. T. Ap
Ikävä sanoa, mutta tuohon jääminen saattaa olla ihan oikea riski mielenterveydellesi.
Vaikka olisitkin henkisesti vahva ja vakaa. Puhun omakohtaisesta kokemuksesta. Pysyin aivan liian monta vuotta piilonarsistin kanssa yhdessä tajuamatta ollenkaan miten sairaasta ihmisestä oli kyse. Syytin itseäni ja pidin itseäni huonona äitinä. Heikoimmillaan suunnittelin miten voisin päästä täältä kokonaan pois. Lasten vuoksi jaksoin liitossa, ajatttelin kuitenkin koko ajan että mieheni olisi ollut jotenkin normaali. Keskityin hänen hyviin puoliinsa, hän esim. osallistui kotitöihin ja lasten asioihin. Koko ajan oli kuitenkin jotenkin paha olo.
Minulla ei ollut voimia lähteä ja sitten lasten ollessa teinejä mies teki klassiset. Eli häipyi ennalta varoittamatta toisen naisen matkaan.
Sinulle toivon kaikkea hyvää. Mitä ikinä teetkin. Olet varmaankin vielä nuori ja elämää edessä. Voisit olla jonkin aikaa yksin toipuen ja rakentaa terveen suhteen sitten kun sen aika on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin ensimmäisen lapsen kanssa kotona jonkun aikaa ihan omasta tahdostani. Toisen lapsen kohdalla ajattelin, että oisko se isän vuoro välillä olla, niin mies sanoi vaan että ei todellakaan aio pitää vanhempainvapaata. Siitä ei edes keskusteltu. Itse en raaskinut vauvaa laittaa päiväkotiin, joten jäin jälleen pidemmäksi aikaa lapsen kanssa kotiin. Ja siis kyseessä oikeasti suht perhekeskeinen mies joka viihtyy kotona jne. Mutta että kieltäytyi vaan tyystin tästä kunniasta?
Mun mies on ollut innoissaan siitä, että sai juuri uusilla laeilla oikeuden pidempiin vanhempainvapaisiin. Ei tulisi kuuloonkaan viedä tuota iloa häneltä.
iis tuo mieshän on ihan hirvee. Hankkiudu eroon.
Onneksi Suomessa nykyaikana avioero on mahdollinen. Kukaan nainen ei jää taivasalle. Apua saa, taloudellista ja henkistä.
Se vaatii vaan sen ensimmäisen riuhtaisun, askeleen. Ap, tee se! Uskalla soittaa vaikka auttavaan puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin ensimmäisen lapsen kanssa kotona jonkun aikaa ihan omasta tahdostani. Toisen lapsen kohdalla ajattelin, että oisko se isän vuoro välillä olla, niin mies sanoi vaan että ei todellakaan aio pitää vanhempainvapaata. Siitä ei edes keskusteltu. Itse en raaskinut vauvaa laittaa päiväkotiin, joten jäin jälleen pidemmäksi aikaa lapsen kanssa kotiin. Ja siis kyseessä oikeasti suht perhekeskeinen mies joka viihtyy kotona jne. Mutta että kieltäytyi vaan tyystin tästä kunniasta?
Perhekeskeinen mies, mutta ei vaan halua olla lapsensa kanssa. Ilmeisesti miehen perhekeskeisyys tarkoittaa että ei pyri aktiivisesti vahingoittamaan jälkikasvuaan, niin se on jo hyvä suoritus.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on ollut innoissaan siitä, että sai juuri uusilla laeilla oikeuden pidempiin vanhempainvapaisiin. Ei tulisi kuuloonkaan viedä tuota iloa häneltä.
Miten niin? Ainahan se on ollut. Uuden lain idea oli että nainen ei voi enää pitää kaikkia vapaita vaikka mies vaatisi. Joten jos vapaat haluaa hyödyntää, miehen on pakko ne käyttää. Useimmat miehet eivät siltikään käytä. En tiedä auttaisiko edes vankilalla uhkaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Ainahan se on ollut. Uuden lain idea oli että nainen ei voi enää pitää kaikkia vapaita vaikka mies vaatisi. Joten jos vapaat haluaa hyödyntää, miehen on pakko ne käyttää. Useimmat miehet eivät siltikään käytä. En tiedä auttaisiko edes vankilalla uhkaaminen.
Tilannehan on se, että nyt vaan entistä nuoremmat, ihan vauvat laitetaan päiväkotiin.
Tasa-arvo on kaunis ajatus, mutta mietin onko miehet kuitenkin erilaisia tässä suhteessa? Onko nykyinen systeemi hyvä ollenkaan? Onhan se kamalaa jos lapsen kanssa on ihminen joka vihaa lapsen kanssa oloa.
Niitä kunnollisia ja hyviä miehiä ei ole jonossa joka naiselle.
Jos todella, todella moni nainen ei tyytyisi huonoksi tietämäänsä mieheen, yli puolet naisista jäisi yksin. Ymmärrän hyvin heitä, jotka joutuvat ottamaan huonon miehen saadakseen perheen ja sitten yrittävät muuttaa huonoa miestä hyväksi. Ja olen hyvin iloinen että en itse koskaan perheestä haaveillut.
Naiset nyt vain ovat parempia parisuhteessa kuin miehet. Todella paljon parempia.