Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän SHEIN ostokset - ristiriitaisissa tunnelmissa

Vierailija
04.08.2023 |

Olen ostanut useamman tarpeellisen ja pari vähän vähemmän tarpeellista asiaa Sheinistä. Voisi sanoa myös Shamesta, koska sieltä ostavia sheimataan ja syyllistetään surutta. Työskentelen matalapalkka-alalla ja olen viime vuosina leikannut kulutuksestani pois paljon turhaa ja yritän elää mahdollisimman kestävästi, mutta

Yksikään tarpeellinen asia minkä olen ostanut sheinistä ei ole ollut huonolaatuinen vaan päin vastoin olen ollut yllättynyt miten hyviä tuotteita olen saanut ja mihin hintaan. Olen säästänyt esimerkiksi urheiluvaatteissa huomattavia summia rahaa. Näillä tuloilla ei ole varaa ostaa mitään merkkituotteita joten joka tapauksessa hankkisin korvaavat rikkinäisten tilalle jostain ketjusta.

Olen saanut kehuja tuotteista, mutta en kehtaa sanoa mistä ne on hankittu, koska paine tunnustaa olevansa maailman tuhoaja on liian suuri. Ikävä kyllä näillä tuloilla kaikki ekologisiksi ja kestäviksi mielletyt uudet hankinnat ovat aivan täysin poissuljettuja (kyllä ostan käytettynä myös asioita ja korjaan- mutta välillä raja tulee vastaan), ei vaan kertakaikkiaan ole ylimääräistä omantunnon pönkitykseen

Muita jotka eivät kehtaa kertoa ostavansa joitain asioita sheinistä?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan ,sama se ois ostaa HM samaa riistoa. En häpeä mitään. Ei mulla edes ole tuttavapiiriä joka mun ostoksia kyttäisi.

Vierailija
62/71 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sheinin vaatteita on koko ajan nettikirpputoreilla myynnissä, koska ihmiset tilaavat vääriä kokoja.

Palautus lienee hankalaa?

On kyllä niin huonomaineinen firma, että en sieltä tilaa mitään.

Olen työtön ja supistanut kulutuksen minimiin.

Nyt sitten pulskat ja vähävaraiset rummuttavat sen puolesta.

Shein valmistaa rääsyjään niin halvalla, että sille ei ole kannattavaa ottaa vastaan palautuksia.

Mä löydän kyllä oman koon aina sieltä ja temulta. Oi voi teitä. Ostakaa te mistä haluatte. Mä kannatan sheiniä,temua ja Xtra ruokia. Ja Lidlissä käyn. Ja jatkan näin,moi moi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin talvella sheinistä mekkoja. En tiedä toimiiko linkki, mutta kivoja naisellisia mekkoja joita voi pitää arkenakin. Vastaavia en löytänyt Lindexistä enkä mistään. Siellä on vain maksimekkoja tai pitkiä kotelo/villamekkoja. Nyt kun luin tarkemmin Sheinistä niin ne mekot on varmaan uitettu jossain ydinhapossa niin mistähän löytyisi vastaavia? Pitkähihaisia trikoo-yläosaisia mekkoja jotka sopii 155cm pätkälle. Ei mitään röyhelöitä, mutta levenevä mekko-osa. 

https://m.shein.com/eur/SHEIN-Frenchy-Ditsy-Floral-Print-Mock-Neck-Belt…

Vierailija
64/71 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

samoissa tehtaissa tehdään sekä halvat että kalliit merkit. kalliimmeissa merkeissä se raha vaan jää jollekin välikädelle, kuten lisenssin omistajalle.

Kyllä. Ostin halti kokoontaitettava repun 30e ja postikulut. Lähes samanlaisia on sitten kiinakaupoissa, postikuluineen 4-5e. Ei siinä, mutta kiinassa tuo haltireppukin on tehty. Mutta eipä ole vastaavia eurooppalaisia valmistajia.

Vierailija
65/71 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan paljon New Yorker kaupasta jossa myöskin on edullista muotia, Sheiniin verrattuna kätevä kauppa koska NY:llä on jotain 20 kivijalkamyymälää Suomessa. En koe mitään ongelmaa, tuotteet ovat korkealaatuisia, niissä on "tyyliä", ja hintataso on todella edullinen. /M67v

Vierailija
66/71 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnontuhoamisen lisäksi miettisin kuka valmistaa vaatteeni ja missä oloissa.

Olen tutkinut tätä asiaa jonkin verran enkä voi varmistua työntekijöiden oloista ellen tarkalleen tiedä että tuote on kokonaisuudessaan kankaita myöten valmistettu ja tehty Suomessa - tällaisesta kuitenkin voin vain haaveilla ja harvempi olemassa oleva kotimainen merkki on 100% kotimainen.

Voit kuitenkin tehdä parhaasi ja yrittää ostaa vastuullisilta tuottajilta.

Se on kiva ku rikkailla on varaa

Vierailija
67/71 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nykyään kerro vaate- enkä paljon muistakaan ostoksistani tietyille tutuille lainkaan, koska he ovat alkaneet saarnata, että pitäisi hankkia kaikki kierrätyksenä kirpputorilta, muussa tapauksessa maapallo tuhoutuu. Kertomisesta tulee vain pahaa mieltä kaikille.

Pidän esim. vaatteet kuitenkin loppuun kunnes käytännössä reikiintyvät ja alkavat hajota päällä.

Vierailija
68/71 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mietin, että löytyykö kaikkia tuotteita oikeasti kotimaisina? Esim. kahvinkeittimiä, pesukoneita, jääkaappeja? Joku kertoi ostavansa vain kotimaista.

Vierailija
69/71 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaisia vaatteitakin voi olla vaikea nykyään löytää, jos niitä ei tee itse. Usein kangas ja ompelutyö on teetetty ulkomailla.

Vierailija
70/71 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan Sheiniltä ihan vain hinnan takia. Eilen tilasin neljät rintaliivit, kolmet alkkarit, mekon ja paidan, 26 euroa. Juu, en osta enää Suomesta mitään, en näillä tuloilla.

Juu, mitäpä sitä etiikasta, työntekijöiden oloista ja oikeuksista, materiaalien turvallisuudesta ja Sheinin harrastaman tuotantotavan ekologisesta vaikutuksesta välittämään.

Muille joita kiinnostaa millainen firma Shein on ja miksi sieltä ei kannata ostaa mitään, voi tsekata tämän linkin: https://ethically-dressed.com/6-reasons-you-should-never-shop-at-shein/

Mitäpä tämä saatanan persuhallitus välittää työntekijöiden oloista ja toimeentulosta? Ja ympäristöstä, orpo ja multalakin ryyppäävät kaksin käsin ilmaista viinaa festareilla, jotka saastuttaa luontoa ja aiheuttaa meluhäiriötä.

Vierailija
71/71 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa ne kaikki tehdään vaikka olis ketjukaupasta ostarilta. Kuluttajalla oikeus valita mistä tuotteensa ostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi