Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

parhaimmat vaipat vastasyntyneelle ?

16.12.2006 |

galluppia..saaamme kohta toisen lapsen, ja esikoinen on jo 3, 5 vuotta, joten olen jo unohtanut vastasyntyneen touhut totaalisesti. nyt kuitenkin ajattelin että ostan useamman kuukauden vaipat etukäteen varastoon, ettei koko ajan tarvi kaupasta raahata.

vaan mitkä vaipat olivatkaan hyviä ? olen hankkinut nyt lidlin, liberon, ja pirkan vaippoja..vai onko merkillä väliä- muistaakseni esikoisella käytin pampersia ja liberoa alussa, mutta nyt isompana aika sekaisin kaikkia, myös näitä ns. halpismerkkejä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oon ihan tosissani=) Harso kolmiotaitoksella, tarvittaessa nauhavaippa päälle ja kosteuttapitävä kuori. Eikä falskaa. Oli lapsi millainen kakkatykki tahansa, niin niskakakkoja ei tartte tuolla yhdistelmällä pestä. Tai murehtia vaippaihottumasta.

Vierailija
2/6 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jotka imee myös löysän kakan. Kokoja oli 1-3...new baby tai jotain taitaa olla nimenä, sellaisissa keltaisissa pakkauksissa.

Kun noissa loppui koot niin siirryttiin liberoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jo seuraavassa koossa vaihdoin Liberoon :). Tuosta hamstraamisesta, että noita pienempiä kokoja ei kannata ostaa kerralla paljoa, kun jäävät niin nopeasti pieneksi. Vasta 7-14kg on meillä ainakin sellainen koko, että uskalsi ostaa kolme pakettia kerralla. Jokaisesta aiemmasta koosta meillä jäänyt puolikkaitakin paketillisia vaippoja pieneksi. Kannoin juuri kaikki pieneet jäänet vaipat neuvolaan, siellä niille varmasti käyttöä :).

Vierailija
4/6 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit tietty sellanen et ei kannata ainakaan vaan yhtä merkkiä ostaa varastoon, koska jos se ei sitten sovikaan vauvan iholle... Meillä käytettiin ihan pienellä Muumi-vaippoja, sit siirryttiin Liberoihin. Nyt ostin taas muumeja vauvaa varten, ja lisäks ajattelin kokeilla harsoja joita viestissä nro 2 kehuttiin :)

Vierailija
5/6 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidanpa sitten ottaa myös tuota pampersia..

sen verran mukavuudenhaluinen olen, että tuskin harsoja alan lkäyttelemään. muut kuin liberon vaipat ovat sittem 6 tai 7 kg asti, eli liberon pieniä, siis 2-4 kg on vaan kuukauden tarpeiksi.

Vierailija
6/6 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kokeilla niitä harsoja... Ketään soimaamatta, ihmisten mukavuudenhalu on ajanut maapallon aika huonoon jamaan :( Itsekin hyvin laiskana ja mukavuudenhaluisena ihmisenä aloin sittenkin ajattelemaan kestoja reilun puolen vuoden kertisten kotiin raahaamisen jälkeen.

Edes yksi harso tms. silloin tällöin säästää luontoa :) Ihan oikeesti, minäkin, vielä vuosi sitten maailman epäekologisin ihminen, olen muuttanut ajatuksia lapsen saamisen myötä ja näitä tulevaisuuden uhkakuvia lukiessa.

Harsot voi pestä ihan tavallisen valkopyykin mukana 60 asteessa, huuhtaiset vaan enimmät kakat pois. Kestoilu on tosi helppoa, kun sen viitsii aloittaa. Mutta kukin toki tekee omat valintansa. Mä yritän tehdä omat valintani nykyään siltä pohjalta, että mun jälkikasvulla olisi mahdollisuus elää suht rauhallisessa maailmassa ilman kaasunaamaria ja pelkoja...