Kuka ei ole siivonnut vielä yhtään? Hitto mä oon ihan väsynyt ja
pelkään etten ehdi vaikka perjantai jo vapaapäivä. Kauhee stressi, lahjoja hankkimatta kaikki sikin sokin.
Kommentit (5)
Mitä jos ottas yhden huoneen kerrallaan? Että tänään yks, huomenna yks. Ei mene koko päivää siivoamiseen ja on valmista jouluksi -paitsi jos asutte jossain isossa kartanossa ;-)
Teen ihan normaalin viikkosiivouksen loppuviikolla. Saunan ja pesuhuoneen pesin pari viikkoa sitten, kun oli vieraita. Olemme aaton omalla porukalla kotona, enkä aio stressata yhtään. Leivon ja laitan ruokaa sen verran, kun mieli tekee. Lahjoja on vielä joitain hankkimatta.
Rauhallista Joulua!
Perjantaina imuroit ja peset lattiat ja se on siinä.
Tänään sitten mietin että millainen joulusiivous sitä " pitää" tehdä? Varmaan saunan pesu on ainoa juttu, mikä tulee sen normaalisiivouksen lisäksi aatonaattona... Oikeastaan muuta en keksinyt (olenko nyt unohtanut jotain??) Tietysti joulukuusen ja muiden koristeiden laitto on sitten siivouksen jälkeen, mutta eipä kai sitä muuta sitten tarvitse.
Älä ap stressaa! =) Yritä tehdä nyt joka päivä jokin juttu pois alta, jos tuntuu että tehtävää on paljon. Tee vaikka lista asioista mitä pitää muistaa ennen joulua, minua ainakin auttaa listan teko jos ahdistun siitä että tekemistä on paljon. On sitten paljon helpompi ajatella että mitä teen missäkin vaiheessa kun näen ne asiat konkreettisesti siinä listalla (ja monesti voi siinä vaiheessa todeta että eihän näitä asioita nyt niiiin paljon ollutkaan, päässä pyöriteltynä ne samat asiat tulee moneen kertaan mieleen ja siitä johtuu tunne että tekemistä olisi paljonkin) Ja tuntuu hyvälle kun saa yliviivata ne asiat, mitkä saa sitten hoidettua pois alta =)
Elä suotta puunaa koko taloa lattiasta kattoon hammasharjalla... edes jouluksi.