Uuden kodin suihkukaapissa on paljon pinttynyttä kalkkisaostumaa, miten ihmeessä saan sen pois?
Ei ole nyt varaa uusia heti, kylppäriremontti tulee aikanaan, mutta nyt pitäisi saada suihkukaappi edes jonkinlaiseen kuntoon.
Ideoita?!
Ja se on kovaa kuin kristalli...
Etikkakääre ei auttanut. Annoin olla tunnin ja yritin sitten raaputella, mutta tiukassa on :(
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Suihkuseinät äärimmäisen inhottavia puhdistaa kalkista. Pystysuoraa pintaa pitkin kun kaikki vähänkin nestemäisessä muodossa oleva valuu alaspäin. Pitäisi löytää joku geelimäinen erittäin hapan aine, joka ei haihtuisi eikä valuisi herkästi lattialle. Itse en ole löytänyt markkinoilta tämänlaista tuotetta.
Talouspaperilla tai kelmulla saa pesuaineen pysymään suihkuseinässä sen aikaa, kun antaa aineen vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhdistuskivi?
Tätä kokeilin jo. Ei valitettavasti auttanut.
ApVaatii useamman käsittelyn. Sama juttu etikankin kanssa. Käytäthän väkiviinaetikkaa, jonka etikkahappopitoisuus on suurin noista ruokaetikoista.
Laita seos suihkepulloon ja suihkuta aina ennen kuin talouspaperi kuivuu. Raaputa lopuksi lasista keraamisen lieden puhdistusterällä. Varo terää. On erittäin terävä. Tällä sain puhtaaksi kun mitkään marketin kalkinpoistajat eivät tehonneet.
Cillit Bang Lika & Home
Tosi tehokas meidän kylpyhuone vuokra asunnossa oli todella pahan näköinen ei varmasti pesty kertaakaan sen jälkeen kun asunto -93v rakennettu.
Kannattaa tietysti huomioida materiaalit tuo ei sovi esim kivelle
Siinä on varmaan myös saippuajäämiä. Pese ensin jollain tavallisella, kylppärin pesuun käytettävällä emäksisellä aineella ja käytä käsiraappaa (taitavat myydä Handy-nimellä) että jäämät saa ensin pois. Sen jälkeen sitruunahappopussi puoleen litraan lämmintä vettä, levität seoksen ja annat vaikuttaa 5-10 min.
Seos ei saa kuivua, joten käsittele pieni alue kerrallaan. Vaikutusajan jälkeen hankaat keittiösienellä tai karhunkielellä pyörivin liikkein.
Huom! Käytä käsineitä sekä suojalaseja, lopeta heti jos pinta naarmuuntuu.
Etikkaa ja vesspaperia pitämään etikka lasinpinnassa. Se jälkeen pesu. Siivoojien ohje.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höyrypesuri?
Niin siis kysyin teiltä :)
En tiedä, auttaisiko höyrypesuri, mutta jos auttaa, olen valmis vaikka ostamaan sellaisen. Mutta en, jos sillä ei saa kalkkisaostumia pois.
Onko jollain kokemusta?
Ap
Ostin Biltemasta 40 euroa. Olen kokeillut tekstiileihin. Auttaa. Kokeile vuokrata höyrypesuri.Kyllä jollain siivousfirmalla on .
Kokeile ensin fairylla pesu, sitten kalkinpoistoaine (kiillolla on hyvä kalkinpoistaja saa marketeista), vaikutusaika ja sitten uudestaan fairylla pesu. Kalkinpoiston jälkeen pitää aina neutraloida.
Pyydä Auri Kananen hönkäisemään siihen suihkulasiin.
Vain hönkäys riittää ja oiiiihhhhh se on souuu cliiinnnnnn. Scrummummy 4evö.
Olen nyt tehnyt siihen useamman kerran etikkakääreitä ja pikkuhiljaa saanut sen moniosaisen liukuoven monista sokkeloista ne järkyt kalkkisaostumat pois. Olen käyttänyt aina etikan vaikutuksen jälkeen karhunkieltä ja jopa ruuvimeisseliä. Mutta tänään, kun taas ryhdyin hommaan ja kun olin saanut urakan päätökseen, totesin, että sain kuin sainkin sen kaapin kokonaan puhtaaksi! Kiitos vielä kaikille vinkeistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Etikkaa & vessapaperia
https://www.is.fi/asuminen/art-2000008252221.html
Juuri näin tein. Annoin etikkakääreiden vaikuttaa tunnin, pari, sitten hankaus, huuhtelu, pesu fairylla, huuhtelu, kuivaus.
Ap
Tunti ei riitä. Anna olla ainakin puoli vuorokautta ja käyt koko ajan lisäämässä etikkaa.
Mies on masturboinut siellä eikä ole siistinyt jälkiään. Miehen eritteeseen on tarttunut muita epäpuhtauksia ja loppputulos on todella vaikeasti puhdistettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies on masturboinut siellä eikä ole siistinyt jälkiään. Miehen eritteeseen on tarttunut muita epäpuhtauksia ja loppputulos on todella vaikeasti puhdistettavaa.
Taasko tämä spermä & runkkkauspalstahullu!?!?
Ecoverin kalkinpoistoaine, käry on aika sitruunainen, mutta on kohtuu tehokas. Etikan ja lämpimän veden kanssa kannattaa olla varovainen, ei ihan terveellisintä höyryä hengitettäväksi. Kannattaa katsoa instasta esim. boniasiivous tili, heillä taisi olla joku vastaava juttu tai ainakin pyytää tekemään juttu siitä.