Miksi sairastun flunssaan tms aina tähän aikaan vuodesta?
Saan joka heinä- elokuun vaihteessa pari kolme viikkoa kestävän flunssataudin. Muuten olen yleensä kohtuullisen terve. Tuntuu, että se tulee joka vuosi. Viime vuonna se oli tasan kolme viikkoa elokuun alusta. Nyt on kestänyt 2,5 viikkoa.
Se on mahdollisesti joku flunssavirus, koska lievää nuhaa, yskää, kurkkukipua. Ei koskaan kuumetta tai mitään kovia oireita. Pahin oire on aivan pohjaton väsymys ja uupunut. Viime vuonna ei auttanut, vaikka oli ollut juuri kuukauden kesälomalla. Kyllä nolotti olla saikulla kolme viikkoa sen jälkeen.
Elän muuten terveellisesti. Harrastan paljon urheilua. En juo, enkä tupakoi. Elän kesällä hyvin samanlaista elämää kuin talvella. Ulkoilen saman verran kesät ja talvet.
Mistä ihmeestä tämä voi johtua? Nyt puhutaan lähes 10 vuoden ongelmasta. Itse olen miettinyt voiko olla allergiaa jollekin kasville joka kukkii nyt?
Tunnistan saman. Löytyi paju&heinäallergia, joka yhdistettynä kosteuteen ja matalapaineeseen on vuosia ollut riesana. Oireet ovat kuvailemasi kaltaiset, lisäksi välillä korvat ovat niin tukossa, että en meinaa pysyä pystyssä.