Kyllä voikin olla umpisurkea kesä
Kommentit (67)
Sais sateet kohta loppua ettei mene sato pilalle
Aivan täydellinen kesä. Luulin jo viime vuosien perusteella, että tätä ei saa kokea enää ikinä. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihervassua harmittaa kaksinkertaisesti: ei pääse öyhöämään maailmanlopulla...
Yrittäkää jo nyt ottaa asioista selvää. Ainakin , jos vihjaat ilmastonmuutokseen.
Ilmastonmuuros ei lupaa Suomeen helleputkia ja kuivuutta putkeen kesällä vaan juurikin epävakaita säitä, rankkasateita, tuulta ja myrskyä.
Ja kun polaarikierre talvella hajoaa, tietää se Suomeen hyytäviä ilmoja.
Ilmastonmuutoksen seurauksena myös Golfvirran on huomattu heikkenevän ja se tietää lämpötilojen laskua Euroopassa ja muun muassa myrskyjen lissääntymistä. Erityisen paljon se vaikuttaa Länsi-ja Pohjois-Eurooppaan. Eli ei vaikuta juurikaan Italian tai Kreikan ilmastoon tuo.
Sieltähän se maailmanloppu tuli :D Kyllä tähän vajaaseen 5 miljardiin vuoteen mahtuu vaikka minkälaista tapahtumaa maapalolla.
Mun mielestä loistava kesä. Mielummin sadetta kuin hellettä
Kesäkuu oli niin lämmin, että sillä porskuttaa vaikka nyt on syksyistä.
Eilen paistoi aurinko ja lämpötila 22 astetta plussaa ja tänäänkin paistaa aurinko. Mikä vika säässä muka?
Mielestäni kesä on ollut erittäin hyvä. Toivon jatkossa näitä normaaleja Suomen suveja. Yhtään en kaipaa yli 26 astetta viikkokaupalla.
Mä inhoan Suomen kesää, jatkuvaa sadetta. Nyt on elokuu ja ulkona on pimeää niin kuin olisi lokakuu. Sataa jokaikinen päivä. Suomessa on muutenkin niin pimeää ja sateista vuoden ympäri, että sitä toivoo, että edes kesällä olisi aurinkoista. Okei, kesäkuussa oli joku viikko lämmintä. That's it. Koko heinäkuu oli suurimmaksi osaksi sateista. Tälläkin palstalla aina valitetaan hellejaksoista (Suomessa ei oikeasti edes tiedetä koko kesän jatkuvista hellejaksoista mitään), mutta ei mulla ainakaan lähipiirissä tai työpaikalla ole ketään, kuka tykkää tämmöisestä sateisesta kesäsäästä. Eilenkin satuin kuulemaan kaupassa, kun joku pappa valitti kun sataa koko ajan. Ei mikään ihme, että suomalaiset on masentuneita ja äreitä. Onneksi kohta pääsee itse etelä-Eurooppaan kuukaudeksi. Oon kuin uudesti syntynyt sen jälkeen kun saa nauttia auringosta.
Uudellamaalla oli rutikuivaa heinäkuun lopuun asti. Hyvä että nyt tulee vähän vettä. Se vesi kun on elinehto ja pohjaveden pinta todella alhaalla.
Ken hellettä kaipaa, voi matkustaa vaikka Pohjois-Afrikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää jo nyt ottaa asioista selvää. Ainakin , jos vihjaat ilmastonmuutokseen.
Ilmastonmuuros ei lupaa Suomeen helleputkia ja kuivuutta putkeen kesällä vaan juurikin epävakaita säitä, rankkasateita, tuulta ja myrskyä.
Ilmastonmuutoksen seurauksena myös Golfvirran on huomattu heikkenevän ja se tietää lämpötilojen laskua Euroopassa ja muun muassa myrskyjen lissääntymistä. Erityisen paljon se vaikuttaa Länsi-ja Pohjois-Eurooppaan. Eli ei vaikuta juurikaan Italian tai Kreikan ilmastoon tuo.
Tätä tietoa vasten on järkyttävää että asunnottomien määrän annetaan kasvaa ja kasvaa vaan koska meillä on talvi. Ja tarkoitan kantasuomalaisten asunnottomuutta koska työtä ei ole tai töihin ei oteta kuin muun maalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ilmastonmuutos ei tuo mitään uutta.
Onneksi talvella ei tule lunta koska nyt viime talvina on tullut etelä suomeen ihan liikaa ja nyt tulee niin paljon vettä että olo on kuin asuisi Esterin perseessä.
Mä tykkään on ollut mahtava kesä sopivasti tullut vettä, eikä niitä älyttömiä helteitä ole ollut montaa päivää.
Itse olin töissä kesäkuussa kun oli ne hellesäät. Sitten kun loma alkoi niin pelkkää vettä.
Oli kylmä kevät siitepölyallergioineen sitten pari päivää lämmintä ja sitten alkoi syksy sateineen. Missä kesä?
Vierailija kirjoitti:
Uudellamaalla oli rutikuivaa heinäkuun lopuun asti. Hyvä että nyt tulee vähän vettä. Se vesi kun on elinehto ja pohjaveden pinta todella alhaalla.
Ken hellettä kaipaa, voi matkustaa vaikka Pohjois-Afrikkaan.
No kyllä tämä alkaa pikkuhiljaa riittää kun syksyllä sataa kuitenkin. Semmonen 22-23 ja puolipilvistä olisi mukava.
Eihän tämä nyt umpisurkea ole...Kesä on edelleen kesä, lämpötila on sellainen että tarkenee hyvin, ei tarvitse kämppää lämmittää. Ja ennen kaikkea: ei ole sitä valkoista ainetta maassa!
Kurjaa on se, jos joku noin umpisurkeana tämän kokee. Käännä katse siihen mikä on kaunista, katso värejä, loistoa, kasvua - talvella ei ole nähtävissä kuin harmaan ja valkoisen sävyt.
Pääskysetkin iloitsevat näistä päivistä ajattelematta pitkää muuttoa joka on vaivoineen ja vastuksineen pian edessä. Ne säntäilevät pihassa opettaen poikasia lentämään ja pyydystämään samalla ruokaa. Voi sitä iloa mikä näkyy heidän touhuissaan!