Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maalaishäistä puuttuu persoonallisuus, sanoo hääsuunnittelija

Vierailija
03.08.2023 |

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000009745601.html

KehäKolmosen ulkopuolella häissä tarjotaan buffet ruoka, heitetään morsiuskimppua, leikataan kakku ja leikitään hääleikkejä. Lapset ovat tervetulleita häihin, ja kaaso ja bestman hoitavat käytännön hommat orjatyövoimana.

Helsingissä häät ovat persoonallisemmat, suku ei vaikuta taustalla niin paljoa. Vihkiminen tapahtuu juhlapaikalla eikä kirkossa, ruokatarjoilu on rohkeampaa, jopa vegaanista. Häät vietetään lähes aina aikuisten kesken.

Kommentit (164)

Vierailija
121/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku hääsuunnittelija viitsiikään vähätellä yhdenkään parin häätyyliä?

Päivä on hääparin ja heille merkityksellinen ja omanlainen, oli tyyli ja miljöö mikä tahansa.

Ihmeellistä itsensä korostamista.

Niinpä. Ei kovinkaan ammattimaista. Tuskin tuolla tavoin asiakkaat lisääntyvät.

Vierailija
122/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti mikä meno tässä ketjussa. Miettikää nyt vähän että mitä olette kirjoittaneet että onko fiksua😂

Huomattavasti fiksumpaa kuin nuo lapselliset itkukuvat, joita sinä viljelet joka ketjussa. 

Tunnistit siis itsesi yhdeksi näistä öyhöttäjistä. Hyvä, vain tunnustamalla virheesi pystyt kehittymään paremmaksi ihmiseksi!

No miksi en olisi tunnistanut? En ole ihan niin tyhmä kuin sinä. Tuonkin "älykkään" kommentin löysit googlaamalla kliseiseisimmän huoneentaulut tai jotain vastaavaa. Kuulunuttakin kuluneempi "ohje". 

Olen mieluummin tyhmä kuin kaltaisesi vittumainen tosikko😁😁😁

Onnea sinulle! Alleviivasitkin juuri sopivasti tyhmyyttäsi kirjoittamalla tuollaisen oksennuksen vailla mitään perusteluja. Mutta kiva jos edes sinua omat "vitsisi" naurattavat. Edes kuvitettuina, kun et tekstiä selkeästikään ymmärrä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On moukkamasta jos niinkin arvokkaissa juhlissa, kuin häissä vieraat joutuvat hakemaan ruokansa itse buffetista. Pöytiintarjoilun luulisi olevan selviö, mutta eipä semmoisia maalaisjuntit ymmärrä.

Minä maalaisjunttina nimenomaan tykkään hakea itse ruoan seisovasta pöydästä, ja jutella siinä samalla muiden vieraiden kanssa.

Viimeksikin oli niin kaunis pöytä ja kaunista klassista elävää musiikkia taustalla, paljon kynttilöitä ympäri salia ja ihania ruokia, että minä vain nautin hakiessani ruokani itse.

Ihan tarpeeksi joutuu hääjuhlapäivän aikana istumaan muutenkin paikallaan.

Vierailija
124/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan jollain tapaa ylimielinen ulostulo hääsuunnittelijalla?

Vierailija
125/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se silti ole parempi juttu. Vegaaniset häät, hyi helv...

Se on hääparin juhla ja he saavat päättää myös ruuan.

Jos ei kelpaa, älä syö.

Hääpariko ne kaikki ruuat syö? Kyllä onnistuneista häissä huomioidaan vieraat.

Nimenomaan. Häissä pitää huomioida myös vieraat. Vaikka itse olisi fitness-dieetillä, se ei tarkoita että kaikki vieraat vauvasta vaariin olisi samalla dieetillä. Huonot häät jos hääpari tuijottaa vain omaa napaa. Samoin ohjelman pitää olla kaikille sopivaa, ainakin siihen saakka kun nuorempi ja vanhempi väki on paikalla.

Kaikille sopiva ohjelma on mahdottomuus. Aina löytyy joku jolle ohjelma ei sovi oli se sitten taikuri tai strippari tai mitä tahansa siltä väliltä. 

Ei tietenkään. Tilaa toki strippari mummolle ja katso kun uskovainen mummo lähtee kesken pois juhlista muuttamaan tesmamenttiaan 😉. Elämä on valintoja.

Miksi se papan jättäisi perinnöttömäksi, jos minä tilaan stripparin? 

No jos hän tekee testamentin sen stripparin hyväksi. Lie miten hyvä esitys.

Vierailija
126/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaniset häät on ihan ok. Sinulla vain on ennkkoluuloja ja joka kekkereissä pitää olla karjanpaistia ;D

Minä olen jo vanhempi naisihminen ja olen ollut jo vuosikymmeniä ollut sitä mieltä, että suurin osa häistä on yhtä ja samaa typerää "kimpun heittoa" "morsiamen ryöstöä(ehdottomasti pahin)" "kenkä ylös kumpaan sopii XXX"

Surkeata  ohjelmaa ja kaikissa samat ruuat. Yleensä en tykkää tästä Helsinki/muu maa vastakkain asettelusta, mutta nyt olin  kyllä tuon hääsuunnittelijan kanssa samaa mieltä.

Häihin pitäisi saada jo uudet tuulet puhaltamaan.  Uusia ruokia puhkikulutettujen tilalle ja kaikki tyhmät "leikit" hiiteen. 

Mutta toki, jos joku on "vanhanaikainen" ja halua oman näköiset häät karjalanpaisteineen ja hääleikkeineen, niin mikäpäs siinä. Jokaisella on oikeus tehdä niin kuin parhaakeen näkee. 

Olen täysin samaa mieltä!

N59

Vierailija
127/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kelpaa, älä syö.

Nimenomaan. Häissä pitää huomioida myös vieraat. Vaikka itse olisi fitness-dieetillä, se ei tarkoita että kaikki vieraat vauvasta vaariin olisi samalla dieetillä. Huonot häät jos hääpari tuijottaa vain omaa napaa. Samoin ohjelman pitää olla kaikille sopivaa, ainakin siihen saakka kun nuorempi ja vanhempi väki on paikalla.

Kaikille sopiva ohjelma on mahdottomuus. Aina löytyy joku jolle ohjelma ei sovi oli se sitten taikuri tai strippari tai mitä tahansa siltä väliltä. 

Ei tietenkään. Tilaa toki strippari mummolle ja katso kun uskovainen mummo lähtee kesken pois juhlista muuttamaan tesmamenttiaan 😉. Elämä on valintoja.

Eihän pappa peri mummoa muutenkaan, joten miksi sille pitäisi testamenttia tehdä. Köyhä suku ei ymmärrä edes perintökaaresta mitään.

Tyhmä lapsi ei ymmärrä, että sillä testamentilla nimenomaan taataan se, että pappa perii mummolta sen osuuden, joka ei lakisääteisesti mene rintaperillisille. Jos testamenttia ei olisi, ei pappa perisi mitään. Kannattaa edes alkeet ottaa selvää asioita ennen kuin lisää öyhötät :D

Papalla on avio-oikeus, pappa ei tarvitse testamenttia. Lue enemmän, öyhötä vähemmän.

Pappa ei peri mummoa ilman testamenttia. Ositus yhteisestä omaisuudesta toki tehdään. Jos pappa sattui olemaan mummoa varakkaampi, voi pappa itse päättää luovuttaako tasinkoa perillisille vai pitääkö itse. Perillinen hän ei silti ole, mutta testamentilla hänestä voidaan sellainen tehdä. Ehkä sinun kannattaisi noudattaa omaa neuvoasi. 

Vierailija
128/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kelpaa, älä syö.

Totta. Tosin todennäköisemmin perinnöttömäksi jää mummo, kun pappa ihastuu strippariin, ottaa eron ja nai stripparin. 

Vierailija
129/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kelpaa, älä syö.

Hääparin juhla... no ei nyt ihan pelkästään, jos sinne vieraitakin halutaan. Kyllä ne juhlat vieraitakin varten on ja aika tärkeässä osassa ovatkin.

Ja pitää sen hääparin niitä vieraitakin ajatella ja kunnioittaa, edes sen verran, että tarjotaan heille ihan normi ruokaa.

Kai he nyt sentään tykkäisivät, että vieraillakin olisi miellyttävää ja kivaa, ei vain heillä itsellään.

Ei kai tämäkin taas ole tällainen nykyajan minä minä -ilmiö? Vain minä olen tärkeä ja vain minun mieltymykseni, muista ei tarvi välittää, mutta niitten pitää tulla minua juhlimaan!

Vierailija
130/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan jollain tapaa ylimielinen ulostulo hääsuunnittelijalla?

Ei toki. Hyvää mainosta palveluilleen. Erityisesti maaseudulla asuvat varmasti kilpaa ovat tilaamassa tämä herraa suunnitelemaan häitään :D

Vierailija
131/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On moukkamasta jos niinkin arvokkaissa juhlissa, kuin häissä vieraat joutuvat hakemaan ruokansa itse buffetista. Pöytiintarjoilun luulisi olevan selviö, mutta eipä semmoisia maalaisjuntit ymmärrä.

Minä maalaisjunttina nimenomaan tykkään hakea itse ruoan seisovasta pöydästä, ja jutella siinä samalla muiden vieraiden kanssa.

Viimeksikin oli niin kaunis pöytä ja kaunista klassista elävää musiikkia taustalla, paljon kynttilöitä ympäri salia ja ihania ruokia, että minä vain nautin hakiessani ruokani itse.

Ihan tarpeeksi joutuu hääjuhlapäivän aikana istumaan muutenkin paikallaan.

Samaa mieltä.

Saa juteltua muidenkin kanssa ja aika vapaasti. Eikä tarvitse istua paikallaan niin paljon.

Ja kukaan ei huomaa, jos ei syökään jotain. Joko ei tykkää tai muuten ei vaan ruoka maistu.

Vierailija
132/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli jo 1980-luvulla häissämme osin vegaaninen menu. Tarjolla oli muun muassa ruisleipää ja vihersalaattia. 

Muistan kyllä, mutta onneksi kylän grillikioski oli yöllä auki. Sieltä sai maistuvat lihapiirakat.

Meinaatko, että ruisleipä ja vihersalaatti oli noissa häissä ainut ruoka? :D Kannattaa vaikka googlen avulla selvittää mitä tarkoittavat ilmaisut "osin" ja "muun muassa". Auttaa tässä asiassa. 

Itse asiassa olen ollut ysärillä lakto-ovo-vegaanihäissä (morsiamen vaatimus) maaseudulla ja sieltä oikeasti lähdettiin hyvissä ajoin pois grillikioskin kautta. Eipä yllättäen kestänyt se liitto paria vuotta kauempaa.

Ja miten tuo liittyi ruisleipään ja vihersalaattiin? 

Siten että olin häissä joissa nuo oli käytännössä ainoat tarjottavat. Mitään lihaa ei tarjottu, ei kanaa, kananmunaa tai kalaa. Tällaisia häitä jotkut valopäät järjestää.

Miksi valehtelet? Jos kyseessä ovat lakto-ovo-vegaaniset häät, kyllä siellä on munaakin tarjolla. Tosin vegaaninen ei voi samaan aikaan olla lakto-ovo, joten joku tässä sinun tarinassasi ei nyt täsmää. 

Voi vttu, jos siellä oli pelkkää vihersalaattia ja ruisleipää niin missä munat?

Ymmärrä nyt: Se joka kirjoitti että oli (muun muassa) ruisleipää ja salaattia on eri kuin kommentoija joka kirjoitti, että oli häissä jossa oli lakto-ovo-vegaaninen tarjoilu. Kahdet eri häät jotka sinä sotket keskenään.  Tuo lakto-ovo-vegaaninen on vähän kumma, kun siinä kuitenkin olis munia käytetty, mutta ei oikeasti vegaaniseen ruokaan kuulu kananmunat. Joten kommentoija ei edes luultavasti ymmärrä mitä kirjoitti.

Vierailija
133/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kelpaa, älä syö.

Totta. Tosin todennäköisemmin perinnöttömäksi jää mummo, kun pappa ihastuu strippariin, ottaa eron ja nai stripparin. 

Itse asiassa mummo saa avioerossa saman verran kuin saisi papan kuollessa. Molemmissa tapauksissa yhteinen omaisuus ositetaan. Pappa saa sitten omalla puoliskollaan elättää stripparin. 

Vierailija
134/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kelpaa, älä syö.

Itse asiassa mummo saa avioerossa saman verran kuin saisi papan kuollessa. Molemmissa tapauksissa yhteinen omaisuus ositetaan. Pappa saa sitten omalla puoliskollaan elättää stripparin. 

Ei saa, jos pappa on suojannut omaisuutensa avioehdolla. 

Vierailija
135/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kelpaa, älä syö.

Tee itsellesi lobotomia, kiitos. Anteeksi, eihän sun taidot riitä niin vaativaan toimenpiteeseen.

Ei kun ihan rohkeasti vain vastaat kysymykseen. Miksi mummo jättäisi papan perinnöttömäksi, jos minä tilaan häihini strippari`? Vai onko liian vaikea kysymys pikku-Veetille? 

Miten pappa ja testamentti liittyy toisiinsa? Testamentin voi tehdä kenelle tahansa, vaikka morsiusparille tai lapsenlapselle, tai sitten ei.

Tässä tarinassa papalla ja mummolla on keskinäinen testamentti.

t. se, joka alunperin kirjoitti papan perinnöstä 

Vierailija
136/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki pitäisivät perinteiset häät olisivat hääsunnittelijat työttömiä. En ihan ymmärrä mihin hääsuunnittelijaa edes tarvitaan.

Meillä oli 150 häävieraat häät ja lapsiakin kutsuttuna. Ihan itse järjestettiin yhdessä lapsuuden perheen kanssa. Paras ystäväni oli tuossa vaiheessa pienten kaksosvauvojen äiti eli ilman kaasoa mentiin.

Vierailija
137/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki pitäisivät perinteiset häät olisivat hääsunnittelijat työttömiä. En ihan ymmärrä mihin hääsuunnittelijaa edes tarvitaan.

Meillä oli 150 häävieraat häät ja lapsiakin kutsuttuna. Ihan itse järjestettiin yhdessä lapsuuden perheen kanssa. Paras ystäväni oli tuossa vaiheessa pienten kaksosvauvojen äiti eli ilman kaasoa mentiin.

Kaikki halua raataa itse. Hääsuunnittelijalta saa helposti "avaimet käteen" häät, jos haluaa ja jos suunnitelija on asiansa osaava. Vähän sama juttu kuin siinä, että joku rakentaa itse oman talonsa ja toinen tilaa valmiin talopaketin. 

Vierailija
138/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti mikä meno tässä ketjussa. Miettikää nyt vähän että mitä olette kirjoittaneet että onko fiksua😂

Pidä sinä suusi kiinni äläkä puutu muiden asioihin!

Vierailija
139/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään estä hääsuunnitelijaa suunnitelemasta myös perinteisiä häitä, jos asiakas sellaiset haluaa. Hääsuunnitelija ostetaan lähinnä siksi, että säästyy itseltä aikaa ja vaivaa. 

Vierailija
140/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse junttien palkata hääsuunnittelijaa ja se lienee turhan ihmisen ongelma?