Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maalaishäistä puuttuu persoonallisuus, sanoo hääsuunnittelija

Vierailija
03.08.2023 |

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000009745601.html

KehäKolmosen ulkopuolella häissä tarjotaan buffet ruoka, heitetään morsiuskimppua, leikataan kakku ja leikitään hääleikkejä. Lapset ovat tervetulleita häihin, ja kaaso ja bestman hoitavat käytännön hommat orjatyövoimana.

Helsingissä häät ovat persoonallisemmat, suku ei vaikuta taustalla niin paljoa. Vihkiminen tapahtuu juhlapaikalla eikä kirkossa, ruokatarjoilu on rohkeampaa, jopa vegaanista. Häät vietetään lähes aina aikuisten kesken.

Kommentit (164)

Vierailija
41/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Hesa-häät paskemmat? Nuo ns. maalaishäät just hyvät, mutta leikkejä ei liikaa ja ruoka on kyllä pitopalvelun puolesta kaikissa missä olen ollut.

Vierailija
42/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli jo 1980-luvulla häissämme osin vegaaninen menu. Tarjolla oli muun muassa ruisleipää ja vihersalaattia. 

Muistan kyllä, mutta onneksi kylän grillikioski oli yöllä auki. Sieltä sai maistuvat lihapiirakat.

Et muista. Sinä kun olet vielä niin pieni poika, ettet osaa edes lukea. Saati ymmärtää lukemaasi. Autan vähän: se, että juhlissa on tarjolla leipää ja salaattia, ei tarkoita, että mitään muuta ei ollut. Sinähän taisit luulla, että ne olivat ainut tarjottava :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa harvinaisen typerä artikkeli.

Ensinnäkin kaupunkeja on myös kehä3:sen ulkopuolella. Onkohan herra hääsuunnittelija käynyt esim. Tampereella koskaan?

Ja ihan yhtälailla jossain maaseudulla voi olla vaikka miten erikoisia ja räväköitä häitä.

Minä en edes ymmärrä miksi häiden pitäisi olla jotenkin erikoiset saati räväkät?

Saa ne toki sellaisetkin olla jos hääpari niin haluaa, mutta noin lähtokohtausesti nautin nimenomaan perinnehäistä.

Vierailija
44/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älkää nyt, hääsuunnittelija yrittää vakuuttaa, että häntä tarvitaan järjestämään "parin näköiset, omanlaiset häät". Eikä kuluissa saa pihistellä, etenkään hääsuunnittelijan laskun kanssa!

Vierailija
45/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt kahdesti naimisiin. Nuorena häissäni pk-seudulla oli sukulaiset ja ystävät, buffet-pöytä, perinteiset häävalssit ja kakun leikkuut eli oli todella perinteiset häät. Eksoottisinta häissä taisi olla hääkakku, joka oli mutakakkua kermakakun sijaan.

Tämän toisen avioliittoni hääpäivä oli aivan päinvastainen: paikalla kirkossa pelkät todistajat ja hääjuhlaa varten oli varattu meille juhlatila, johon tilattiin kolmannesta paikasta tarjoilut. Ei todellakaan mitään hääohjelmaa, ei valssia, vaan seurustelua hyvän ruoan ääressä. Tällaisessa hääjuhlassa ei tosin hääsuunnittelijalla olisi ollut paljon suunniteltavaa, mutta oli ihanat häät.<3

Vierailija
46/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli jo 1980-luvulla häissämme osin vegaaninen menu. Tarjolla oli muun muassa ruisleipää ja vihersalaattia. 

Muistan kyllä, mutta onneksi kylän grillikioski oli yöllä auki. Sieltä sai maistuvat lihapiirakat.

Et muista. Sinä kun olet vielä niin pieni poika, ettet osaa edes lukea. Saati ymmärtää lukemaasi. Autan vähän: se, että juhlissa on tarjolla leipää ja salaattia, ei tarkoita, että mitään muuta ei ollut. Sinähän taisit luulla, että ne olivat ainut tarjottava :D

Mitä sössötät, olen yli viisikymppinen. Oletko itse veetittelijä viisivuotias?

Vierailija
47/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että ruisleipä ja vihersalaatti oli noissa häissä ainut ruoka? :D Kannattaa vaikka googlen avulla selvittää mitä tarkoittavat ilmaisut "osin" ja "muun muassa". Auttaa tässä asiassa. 

Itse asiassa olen ollut ysärillä lakto-ovo-vegaanihäissä (morsiamen vaatimus) maaseudulla ja sieltä oikeasti lähdettiin hyvissä ajoin pois grillikioskin kautta. Eipä yllättäen kestänyt se liitto paria vuotta kauempaa.

Ja miten tuo liittyi ruisleipään ja vihersalaattiin? 

Vierailija
48/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rennot "maalaishäät" on kaikkein mukavempia. Kukaan jaksa mitään käsikirjoitettua takakireää pönötystä.

Vierailija
49/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että ruisleipä ja vihersalaatti oli noissa häissä ainut ruoka? :D Kannattaa vaikka googlen avulla selvittää mitä tarkoittavat ilmaisut "osin" ja "muun muassa". Auttaa tässä asiassa. 

Itse asiassa olen ollut ysärillä lakto-ovo-vegaanihäissä (morsiamen vaatimus) maaseudulla ja sieltä oikeasti lähdettiin hyvissä ajoin pois grillikioskin kautta. Eipä yllättäen kestänyt se liitto paria vuotta kauempaa.

Siten että olin häissä joissa nuo oli käytännössä ainoat tarjottavat. Mitään lihaa ei tarjottu, ei kanaa, kananmunaa tai kalaa. Tällaisia häitä jotkut valopäät järjestää.

Vierailija
50/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivointa on ollut kaverin maalaishäissä Pohjanmaalla

Vierailija
51/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rennot "maalaishäät" on kaikkein mukavempia. Kukaan jaksa mitään käsikirjoitettua takakireää pönötystä.

Kossupullo halkopinossa tai takakontissa, ellei takakireä morsian ole halunnut tarjota vieraille boolia.

Vierailija
52/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin.... Lakto-ovo-vegaani ei ole mitenkään mahdollinen yhdistelmä, koska lakto ja ovo tarkoittavat sitä, että ruokavalioon kuuluu myös maitotuotteet ja munat, jotka (yllättäen) eivät ole vegaanisia. 

Kannattaa vähän edes tarkistaa termien merkitystä ennen enempää aivopieruja näihin satuihisi kirjoittelet :D

Vierailija
53/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää se sama joka meni maalle tekemään juttua Apsilla vihitystä parista? Oli yhtä äkäsen oloinen.

Vierailija
54/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mennyt kahdesti naimisiin. Nuorena häissäni pk-seudulla oli sukulaiset ja ystävät, buffet-pöytä, perinteiset häävalssit ja kakun leikkuut eli oli todella perinteiset häät. Eksoottisinta häissä taisi olla hääkakku, joka oli mutakakkua kermakakun sijaan.

Tämän toisen avioliittoni hääpäivä oli aivan päinvastainen: paikalla kirkossa pelkät todistajat ja hääjuhlaa varten oli varattu meille juhlatila, johon tilattiin kolmannesta paikasta tarjoilut. Ei todellakaan mitään hääohjelmaa, ei valssia, vaan seurustelua hyvän ruoan ääressä. Tällaisessa hääjuhlassa ei tosin hääsuunnittelijalla olisi ollut paljon suunniteltavaa, mutta oli ihanat häät.<3

Kaikissa elokuvissakin jatko-osat on aina lässähtänyt versio ensimmäisestä.

Vierailija
55/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten että olin häissä joissa nuo oli käytännössä ainoat tarjottavat. Mitään lihaa ei tarjottu, ei kanaa, kananmunaa tai kalaa. Tällaisia häitä jotkut valopäät järjestää.

Kulta: Ovo tarkoittaa kananmunaa. Että näin :)

Vierailija
56/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sä olet SE tyyppi. No sitten ymmärränkin, miksi olet noin pihalla. 

Vierailija
57/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulta: Ovo tarkoittaa kananmunaa. Että näin :)

Niin idiootti? Tarjottavat oli ruisleipä ja salaatti.

Vierailija
58/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se silti ole parempi juttu. Vegaaniset häät, hyi helv...

Se on hääparin juhla ja he saavat päättää myös ruuan.

Jos ei kelpaa, älä syö.

Hääpariko ne kaikki ruuat syö? Kyllä onnistuneista häissä huomioidaan vieraat.

Vierailija
59/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, onneksi ei tarvitse stressata häistä! Ei omista, eikä kenenkään muiden.

Vierailija
60/164 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sä olet SE tyyppi. No sitten ymmärränkin, miksi olet noin pihalla. 

Samoin SINÄ. Se tunnettu vagacci 😉