Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako ongelmaa ja virhettä on olemassa?

Vierailija
03.08.2023 |

1. Montako ongelmaa on olemassa?
2. Montako virhettä on olemassa?
--
Itse en ole koskaan nähnyt missään ainuttakaan ongelmaa. Joten minun arvioni: ongelmia on nolla.
Itse olen elämäni aikana nähnyt yhden virheen. Joten minun arvioni: virheitä on yksi.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ongelmia ei ole niin ratkaisuitakaan niihin ei ole tehty, joka johtaa siihen että kaikki uuden keksiminen on täysin sattumanvaraista ilman mitään johtavaa ajatusta tai kausaliteettia. 

Virheiden laskeminen sitten onkin vaikeampaa, koska suuri osa virheistä eivät edes ole virheitä vaikka näyttävät siltä.

Vierailija
2/2 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ongelmia ei ole niin ratkaisuitakaan niihin ei ole tehty, joka johtaa siihen että kaikki uuden keksiminen on täysin sattumanvaraista ilman mitään johtavaa ajatusta tai kausaliteettia. 

Virheiden laskeminen sitten onkin vaikeampaa, koska suuri osa virheistä eivät edes ole virheitä vaikka näyttävät siltä.

Täh? Tuoko on ihmisten määritelmä "uusille asioille"? Se että kun jokin ongelma ratkaistaan niin se ratkaisu on jotain "uutta"? Sitäkö se kuuluisa "uusi" on josta ihmiset niin tykkäävät puhua? No, ehkä tuo on syy sille että en kertaakaan elämässäni ole myöskään nähnyt mitään uutta. Kenties minun olisi aloituksessani pitänyt kysyä myös:

3. Montako uutta asiaa on olemassa?

Ja tuohon minun vastaukseni olisi: en ole koskaan nähnyt mitään uutta, joten minun arvioni on että uusia asioita on nolla.

Mutta nyt minä kuitenkin pohdin että ehkä sinä teet väärin jos yhdistät toisiinsa "ongelmat" ja niiden ratkaisut eli mukamas "uudet asiat". Koska mitäs sitten kun kaikki ongelmat on jo ratkaistu? Sittenkö mitään uutta ei enää ikinä voida keksiä? Joten jotta me sitten voisimme luoda vielä lisää jotain uutta niin meidän täytyy ensin keksiä uusia ongelmia? Ovatko ongelmat siis hyvä asia koska ainoastaan niiden avulla keksitään uutta? On siis hyvä jos maailmalla on tosi paljon kaikenmaailman "ongelmienaiheuttajia"? Tai kuten Phil Collins / Genesis laulaa jossain laulussaan "there are too many people causing too many problems". Eikö sittenkään ole paha asia jos on paljon ihmisiä aiheuttamassa paljon ongelmia, vaan onko se sittenkin hyvä asia?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän