Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistus ja masennus ja muuttaminen toiselle paikkakunnalle tavoitellakseen "uutta elämää"

Vierailija
03.08.2023 |

On niin harhainen käsitys kuin voi vain olla, älkää ikinä ajautuko tähän kierteeseen mukaan. Itse harrastin tätä paljon kunnes tajusin että en voi paeta omia tunteitani, se muuttaminen on tehtävä sisäisesti.
Ulkona voi paistaa aurinko, silti voi olla huono päivä
Ulkona voi sataa vettä, silti voi olla hyvä päivä
Jos sisällä on pimeetä niin on aina huono päivä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, mulla on kyllä 2 kertaa elämässä maisemanvaihto auttanut. Toki jos se ihan jatkuvaksi kierteeksi menee, niin varmaan on ongelmallista pakoon juoksemista. Mutta joskus ihan oikeasti sitä mentaalista jämähtämistä saa torjuttua sillä että vaihtaa kuviot, niin maisemien kuin ihmissuhteiden osalta. 

Vierailija
2/9 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse harrastanut tätä, mutta olen nähnyt muutamien harrastavan. Itseään ja tunteitaan voi paeta monella tavalla (päihteet, liika työnteko, vaihtuvat ihmissuhteet, jatkuva puuhastelu...), joista tämä on yksi. Mikään niistä ei auta kuin hetkellisesti. Omaakin kokemusta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tämä maisemanvaihdos ja aloittaminen "puhtaalta pöydältä" oli ainoa keino joka toimi.

Eikä tarvinnut muuttaa kuin kerran.

Vierailija
4/9 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vika on korvien välissä, niin ei sitä pakoon pääse, vaikka muuttaisi kymmenen kertaa.

Vierailija
5/9 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on naisilla. Aina aHistAa vaikka mitä tekisi😆🤣

Vierailija
6/9 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille muutto kyllä auttaisi mutta se on mahdollista vain rikkaille ja onnekkaille.

Vierailija
7/9 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseehän niistä juoruämmistä ainakin eroon.

Vierailija
8/9 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko saanut tätä oivallusta, jos olisit jäänyt tuleen makaamaan? Maisemanvaihto tekee hyvää. Itse tarvitsin sitä nuorena paljon. Kun koulut oli käyty, en yhtään.

Vierailija
9/9 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä aloittajaa millään tasolla! Tuota samaa kuullut vanhemmilta sitä valitettavasti kuulee jopa terveydenhuollon ihmisiltä, joutui räjähtää näille sisäsiitoisille että mitä olette paasaamaan, ihminen on kertonut kuinka viihtyy toisella paikkakunnalla, on hakenut kouluun jossa kannustava ja avoin ilmapiiri, silti länkytystä kuulee miten muutto ei ratkaise mitään.

Aivan!! Nämä jotka vuodesta toiseen saavat tyydytyksen toisen kurjuudesta kyhjöttämällä samassa juoru kerhossa, heidän mielestä muutto ja uusi alku on harhaista kuvitelmaa.

Sinä sensijaan joka näet itsesi uudella paikkakunnalla iloisena ja valmiina aloittamaan puhtaalta pöydältä, näet mielesi valoisampana siellä, olet valmis polttamaan sillat vanhoihin suhteisiin, niin kaverit kuin muut, silloin näet myös ketkä ovat oikeasti ystäviäsi, ei he katoa vaikka muuttaisit toiselle puolen Suomea tai maailmaa. Sensijaan nämä jotka jäävät ilman nälvinnän kohdetta ovat ihmeissään jopa raivoissaan kun uskalsit sen tehdä eivätkä heidän pelottelunsa toimineet.

Totta sekin että pään sisällä voi olla ongelmia mutta käykö monellakaan mielessä että monesti se paikka nimenomaan niitä lietsoo.

Henkilökohtaisesti näin miten samat nurkat kuihduttaa ihmisen, samat nälvijät ja kyyniset myrkyttäjät näkyy päivittäin heidän oma agendansa on aina se oikea. Pois muutettuaan kyllä oli hetkiä että pelotti ja ahdisti mutta pelkästään ulos lähteminen muistutti että hei, en ole enää siellä ahdasmielisten keskellä vaan uudella paikkakunnalla jossa saa olla omanlaisensa, ei ketään määkimässä mitä sun pitäis olla ja myrkyttämässä sun fiilistä vaan kysyttiin mitä sinä haluat olla.

Toisessa pakkaa lasi voi olla puoliksi täysi kun se oli ennen muuttoa puoliksi tyhjä.

Suosittelen jokaiselle jolla on fiilis että muualla voisi olla paremmin, ota auto alle jos mahdollista, sikäli ei tutki ja soittele minne olet aikomassa, käy matkustaa pikku reissu jos tuntuu lyijy viitta tipahtaneen harteilta niin vakavasti muuttoa puuhaamaan. Sitten kun vihjaat tutuillesi aikeistasi muuttaa jos alkaa tuo ahdasmielinen nälvimen, oletko hullu, mitä sinä luulet siellä tekeväsi yms. Tästä näet heti että ympärillä olevat ihmiset ei sua tue tai arvosta. Sikäli ollaan iloisia sun puolesta ja tarjoudutaan auttamaan on kyseessä aitoja ihmisiä jotka arvostaa sun mielipidettä ja päätöstäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme