Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen lapsesta kasvaa, jos vanhemmat eivät tyrkytä mitää vahvoja arvoja?

Vierailija
03.08.2023 |

Minulle tyrkytettiin vahvoja arvoja avioliitosta, kuinka mies on perheen pää, kuinka kenenkään kanssa ei saa riidellä, mikä on miehen tai naisen rooli. Lapsihan imee ne itseensä.

Minusta tuli pitkässä avioliitossa varsinainen pikkuvaimo. Oivalsin jokseenkin kieroutuneen parisuhteeni rakenteen vasta eron jälkeen. Minä miellytin, kannoin vastuuta, palvelin ja uhrauduin.

Toki kaikissa perheissä on arvoja ja asenteita, mutta mitä jos lapselle yritetään opettaa, että toiset ajattelevat näin ja toiset näin - niin millainen lapsesta kasvaa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmistolaisilla on arvoja, muilla on mielipiteitä. Minulle vanhempani eivät tuputtaneet kumpaakaan ja hyvä niin koska minusta kasvoi omilla aivoillani ajatteleva yksilö. Lähipiiriini ei tietääkseni kuulu ketään jolla olisi arvoja mutta mielipiteitä meillä kyllä on.

Vierailija
22/24 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suvaitsevainen, laajakatseinen ja yksinäinen, koska en kuulu mihinkään kategoriaan.

Kumppani olisi helpompi saada, jos olisin jyrkästi jotain, esim. persu, uskovainen, hevari tai soijalattemies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmistolaisilla on arvoja, muilla on mielipiteitä. Minulle vanhempani eivät tuputtaneet kumpaakaan ja hyvä niin koska minusta kasvoi omilla aivoillani ajatteleva yksilö. Lähipiiriini ei tietääkseni kuulu ketään jolla olisi arvoja mutta mielipiteitä meillä kyllä on.

Arvo on asia, jota pitää tärkeänä. Aika erikoista, ettei sinun tuttavapiiri pidä mitään tärkeänä.

Arvoilla tarkoitetaan toivottua asiaa, suotavaa käyttäytymistä tai päämäärää https://fi.wikipedia.org/wiki/Arvo

Vierailija
24/24 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä