Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei suostu kompromisseihin asunnon sisustuksen suhteen

Vierailija
02.08.2023 |

Seurustelemme, mutta emme vielä ole muuttaneet yhteen. Asiasta on jonku verran pintapuolisesti kuitenkin keskusteltu. Miehen oma asunto on kalustettu tummilla antiikkihuonekaluilla ja hän on joskus sanonut, ettei tule luopumaan niistä. On kuulemma vienyt vuosia ylipäätään löytää sopivia markkinoilta, jotka olisivat myös hyvässä kunnossa ja hänen mieleisiään.
Minä taas en haluaisia omaa kotiani kalustaa niin tummilla sävyillä, joten riitahan siitä varmaan syntyisi. Mietin, että onko tämä jopa este yhteenmuutolle, koska minäkin haluaisin viihtyä yhteisessä kodissamme. Tiedän, että mies tulisi olemaan kannassaan täysin ehdoton eikä pidä huonekaluliikkeiden huonekaluja minään, vaan on joskus sanonut niitä kliseiseksi krääsäksi tai jotain sinne päin.
Tuntuu vain jotenkin oudolta, että voiko meidän juttumme kaatua tällaiseen asiaan, kun kuitenkin muuten menee mukavasti.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunteeko joku miehen, joka on saanut sisustaa kotinsa?

Tietenkin. Varsinkin visuaalisilla ja taiteellisilla aloilla toimivat miehet voivat olla hyvinkin tarkkoja kotinsa tyylistä ja se nainen saattaa olla se joka ei niin välitä.

Vierailija
22/30 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunteeko joku miehen, joka on saanut sisustaa kotinsa?

Mun isäni, veljeni, serkkuni, setäni

Suunnitelleet myös talonsa ja niiden remontit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevä mies, kun ei halua vaihtaa arvohuonekaluja mihinkään Ikean intokiina-krääsään.

Suurin osa vanhoista hienonkin näköisistä huonekaluista ei ole mitään "arvohuonekaluja". Ne ovat vain vanhoja huonekaluja joilla on tietty kulttuurinen ja historiallinen arvo mutta ei suurta rahallista arvoa koska samanlaisia on vintit ja liiterit täynnä.

Nyt tuskin puhutaan mistään vanhasta mummonmökin romusta. Itselle ainakin tuli mieleen esim rokokootyyliset marmorikansipöydät ym.

Vierailija
24/30 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan päätynyt yhteen eksäni kanssa? Hänellä oli ihan erilainen sisustusmaku kuin itselläni. Tykkään itse tavallisesta skandinaavisesta sisustuksesta, vaaleaa puuta ja maltillisia vaaleita värejä. Miehen asunnossa taas kaikki oli tummapuista antiikkia. Tuskin mitään superkallista, mutta ei mitään lastulevyjäljitelmääkään. 

Tummanruskeat huonekalut ja lisäksi viininpunaiset verhot ja muut tekstiilit, mustat matot ja vielä seinätkin oli osittain tummanpunaista tai tummanruskeaa "tehosteseinää". Mies olisi kovasti halunnut että muutan hänen luokseen, mutta se ei koskaan tapahtunut. Ei nyt pelkästään sisustuksesta johtunut, mutta itselläni oli aina jotenkin masentavan ahdistunut olo hänen luonaan, en viihdy yhtään sellaisessa pimeässä luolassa. Tuntuisi myös erikoiselta muuttaa toisen luo ja vaatia muuttamaan sisustus täysin toisenlaiseksi. 

En tiedä olisiko  ollut mahdollista löytää jokin kompromissi, en taida olla riittävän taitava sisustaja sellaiseen että osaisin yhdistää tummanruskeaa krumeluuria vaalean harmoniseen sisustukseen.

Vierailija
25/30 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex tykkäsi myös tummista vanhoista kalusteista jotka pimensivät tilaa ja esim vanha sohvaryhmä oli hyvin epämukava. Ja taulut olivat kuin mummolasta. Ja lamput olivat kammottavia, tekstiilit riemu kirjavia. Ja ihme kiintymys vanhaan rumaan roinaan. Kaikki piti säästää. Mitään ei voinut heittää pois, ei kirjoja ei lehtiä.

Nyt itselläni on kaunis vaalea koti. Inhoan ylimääräistä tavaraa, eivätkä kaappini pursuilee mitään käyttämätöntä, kuten ex n kanssa. Olen pirteämpikin, energia soljuu asunnossa sujuvasti. Kaikki vanha taakka totisesti putosi elämästäni.

Vierailija
26/30 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta sinne ja muutenkin pane ukko vaihtoon. Jos ei kompromissikykyä ole tuossa, miten sitten tärkeämmissä asioissa? Saat sinä munaa muualtakin.

Vierailija
27/30 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi taulu josta en pidä (eikä sovi sisustukseen yhtään) mutta se on miehelleni tärkeä. Olen saanut sovittua kompromissina että taulu on makuuhuoneen seinällä. Siellä se ei ole niin näkyvillä kuin olohuoneessa mutta kuitenkin miehen toiveesta seinällä. Jotain kompromissia yrittäisin siis.

Vierailija
28/30 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä maulla ja harkinnalla kun tekee, saa antikkiset ja modernit huonekalut sointumaan kauniisti keskenään. Käyttäkää vaikka sisustussuunnittelijaa apuna.

Vierailija
29/30 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yksi taulu josta en pidä (eikä sovi sisustukseen yhtään) mutta se on miehelleni tärkeä. Olen saanut sovittua kompromissina että taulu on makuuhuoneen seinällä. Siellä se ei ole niin näkyvillä kuin olohuoneessa mutta kuitenkin miehen toiveesta seinällä. Jotain kompromissia yrittäisin siis.

Mitä se esittää?

Meillä latomaisemaa sun muuta vanhaa settiä. Kaameaa.

Vertaistukena kyselen.

Makuja on tietysti monia. Mutta itse en kestä värien ja vanhojen juttujen sekamelskaa.

Vierailija
30/30 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi! En voisi ikinä asua nykyisten sisustustrendien mukaisesti sisustetussa asunnossa enkä myöskään missään pyökkilaminaatti vuolukivi-unelmassa. Onneksi mun mies antaa mun sisustaa just niin kuin haluan. Isoissa asioissa tietysti kysyn mielipidettä.