Mitä nimitystä käytät auton tavaratilasta?
Mikä onkaan tuo autossa oleva säilytystila nimeltään ? Ja missäpäin Suomea asut/olet kotoisin, ja tiedätkö käytetäänkö samaa nimitystä yleisesti kotipaikkakunnallasi vai onko kyseessä tietojesi mukaan vain omassa perheessäsi käytössä oleva nimitys?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skordari.
Spärdäri.
Lutku.
Vierailija kirjoitti:
Takakonttihan se on aina ollut.
Voihan se olla peräkonttikin. Kuplavolkkarissa oli muuten takamoottori, jolloin tavaroita voitiin laittaa auton etupellin alle.
Vierailija kirjoitti:
Takakontti. Jyväskylässä. Takapaksia olen kuullut, mutta en keneltäkään täällä asuvalta, takakontista oma tuttavapiiri puhuu
Takapaksia syödään espanjalaisella aamiaisella ja Jyväskylässä taksaria...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla peräkonttikin. Kuplavolkkarissa oli muuten takamoottori, jolloin tavaroita voitiin laittaa auton etupellin alle.
Etupellin alla oli Kuplassa joskus myös bensatankin korkki. Miehellä oli -65-vuosimallin Kupla, kun me tavattiin ja bensaa ostamaan mentäessä avattiin ensiksi etuluukku.
Takakontti se on aina ollut. Ja jos en aja autoa, istun aina hanttimiehen puolella.
Olen kotoisin Raumalta, mutta jo lähes 40 vuotta Turussa asunut.
Takakontti tai peräkontti. Oulu.
Vierailija kirjoitti:
Takahutlaari, Pori
Takaronkki. Takahutlarin kuulin Petelius & Kalliala ohjelmassa Team Ahma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etupellin alla oli Kuplassa joskus myös bensatankin korkki. Miehellä oli -65-vuosimallin Kupla, kun me tavattiin ja bensaa ostamaan mentäessä avattiin ensiksi etuluukku.
Hytissä oli kahva, mistä polkastiin, kun bensa oli vähissä.
Takaplakkari tai takakontti.
Helsinki
Auton persuksista meillä etelässä puhutaan.
Perinteinen takakontti on harvinainen. Esim. 144. räg-
Vierailija kirjoitti:
Peräkontti Savossa.
Olin tulossa kertomaan samaa, toinen Savosta.
Takakontti, takahutlaari. Satakunta
Takaluukku tai takakontti. Kotoisin Turusta, nykyään asun Helsingissä.