Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On esitetty väitteitä, että kierrätyskeskuksissa olisi tavaroilla jopa uutta kalliimpia hintoja --- kierrätyskeskuksen antaa täystyrmäyksen

Vierailija
02.08.2023 |

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6110372

Kierrätyskeskuksen huonekalut ovat laatua, ei voi verrata Ikean jne huonekaluihin. Laadusta kannattaa maksaa.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkäreput ovat liian kalliita. Käytettynä 30€.

Naurattaa sana "selkäreppu". Onko niitä muitakin? Jalkareppu, käsireppu?

Vierailija
42/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Osa hinnoittelijoista ei selvästikään ymmärrä tuotteista mitään. Olen löytänyt harvinaisia arabian lautasia eurolla. Hinnoittelija ei tunnistanut piippuleimaa.

Mä sain arabian vanhan mustan litran kannun eurolla.hinnoittelija ei varmaankaan tiennyt mitä teki.

Osa työntekijöistä ei edes puhu suomea eikä saa perehdytystä

Työntäkää te akat se pErEhdYtYs nyt jo PERSEESEEN!

Työ tekijäänsä neuvoo tuollaisella alalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti parhaat tavaralahjoitukset vedetään välistä ja pistetään myyntiin muualle kuin Kierrätyskeskukseen. Hinnat on myös välillä ihan naurettavia. 

Vierailija
44/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh.

Työntekijät hoitelee hyvät tavarat kavereillen jotka myyvät ne torissa

Toi on ihan totta. Olen ollut töissä siellä 3kk ennen kuin pääsin oikeisiin töihin. Sieltä lähti tavaraa hyvällä prossalla muihin suihin. Yksi tyyppi kalusti oman uuden vuokrayksiönsä niillä kamoilla, ja ne kamat ei ollu mitään 5e roskaa vaan ihan kunnon kallista tavaraa. Noutopapereissa kun luki esim marjaniemi, katajannokka, kruunuhaka, kulosaari, niin ties, että nyt on tulossa kallista kamaa rikkailta. Urheiluliikkeiltä tuli täysin uutta tavaraa, kenkiä, reppuja, takkeja yms yms missä oli hintalaput kiinni. Ei menny yksikään myyntiin. Itellä ei ollut tarvetta, mutta jos olis ollut, niin olisin vetänyt kaiken.

Siellä on kyllä ylihinnoteltu tavaroita.

Työntekijät lähtee sieltä aina kotiin isojen pakaasien kanssa. Kerran näin kun yksi täytti peräkärryä sivuun ottamilleen tavaroille.

Olin kiertsikassa töissä 94-95 ja silloin ainakin oltiin tarkkoja ettei työntekijät ota tavaraa. Sai ostaa toki, mutta listahinnalla. Mutta niinhän se on ihan jokaisessa paikassa missä myydään käytettyä että hebkilökunta saa parhaat löydöt. Esim kaveri musaliikkeessä osti itse jokaisen kitaran joka sinne tuotiin myyntiin jos hinta oli hyvä.

Kontissa työntekijät ostivat parhaat tuotteet ennen myyntiin laittoa, tosin hintaa ei voinut päättää itse, vaan sen teki joku toinen työntekijä. Ja hinnan pystyi laittamaan kuka tahansa, oli sitten työllistämistuella tai harjoittelija.

No sentään saavat jotain muutakin hyötyä kuin sen kurjan avustusrahan, yhdeksän euroako se on? Ihan oikein että hyötyvät edes jotenkin.

Niin onko tuossa mitään väärää? Mutta se kuitenkin selittää, miksi tavara on niin paskaa, kun parhaat on jo viety päältä.

Työntekijät myös päättivät, mitä tuotteita ei pisteitä myyntiin lainkaan. Näillekin tuotteille löytyi monesti ottajansa, ja niistä ei tarvinnut maksaa mitään.

Vierailija
45/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää paikkansa. Jotkin tavarat ovat siellä kalliimpia kuin samanlaiset uutena.

Eikä kyseessä läheskään aina ole mikään harvinainen ja siksi kallis tuote, vaan esimerkiksi ihan tavallinen Teema-muki.

Kaverini bongasi ikean kastelukannun ja se oli kalliimpi kuin uutena!

Vierailija
46/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannilla oli hyvän olosia reppuja halvemmalla

Vierailija
47/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei siinä mielestäni mitään pahaa ole, meneehän UFF vaatekeräyksestä, myös suurinosa sen tanskalaiselle miljardööri omistajalle.

Tämä on urbaanilegenda. Oli yks dokkari kierrätysvaatteista, siellä oli uffi mutta ei miljardööriomistajaa :D

"Onko UFF suomalainen?

U-landshjälp från Folk till Folk i Finland sr (UFF) on yksityinen yleishyödyllinen säätiö. UFF on perustettu vuonna 1987 Suomessa, ja se on koko toimintansa ajan ollut suomalainen, itsenäinen säätiö."

Vierailija
48/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On teillä köyhillä ongelmat😆🤣

Sanna Marin ehti myös näemmä kommentoida köyhdytettyään suomalaisia 4  vuotta 2020-2023... :)

Vierailija
49/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomot ja johtoryhmä saa bonukset myynnin mukaan. Ei kannata tukea röyhkeää bisnestä.

Vierailija
50/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu  että kierrätyskeskukseen tuodut tuotteet on muka laadukkaampia ja parempia kuin kaupasta ostetut, vaikka kaikki sinne viety tavarahan on kaupoista peräisin. Eli miten nämä tavarat muuttuu paremmiksi ja laadukkaammiksi sillä että ne on viety kotoa sinne kierrätyskeskukseen? ESim.  Ikeasta ostettu huonekalu on ilmeisesti surkea tuote siihen asti kunnes se viedään kierrätyskeskukseen myyntiin ja siellä se onkin sitten laatutuote? Outo logiikka mun mielestä. 

Ehkä ne roskat on jo seulottu pois. Joku lastulevy ei kestä käyttöä monta vuotta. Meillä oli Ikean Lack pöytälevy ja se oli 10v käytössä kunnes meni todella rumaksi. Heitettiin roskiin, ei käynyt mielessäkään lahjoittaa yhtään mihinkään saati sitten yrittää myydä. Toisaalta 10v on pitkä aika kun tuote maksoi vähän. Eli hinta-laatu oli kyllä hyvää.

Vierailija
51/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaimman työn tekee 9 e orjat.

Vierailija
52/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun korona loppui.Itse havahduin Itä Helsinki esim itis  eri alueet.Hinnat nouseet isosit Punainen Kontti.Kierrätyskeskus ja Vida, Uff.  mymälä. Havaainto myös myymältä nykysin siistejä.Kun korona rajoitukset loppui hinnat nousi rajusti..Joten vien kyllä hyvää tuotetta niihin .liiat kotini pois.En osta. Mieluiten sitten jos jotain tarvitsen, tarkkailen alennusmynnistä tai säästän rahaa.Vanhoista tuoteista en maksa ,samaa minkä saan uutena Alennus myynistä.

Vierailija
53/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kyseessä läheskään aina ole mikään harvinainen ja siksi kallis tuote, vaan esimerkiksi ihan tavallinen Teema-muki.

Kaverini bongasi ikean kastelukannun ja se oli kalliimpi kuin uutena!

Itse bongasin Ikean lyhdyn 18€ Kierrätyskeskuksessa nokeentuneena. Ikeassa sama 10€.

Vierailija
54/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh.

Työntekijät hoitelee hyvät tavarat kavereillen jotka myyvät ne torissa

Toi on ihan totta. Olen ollut töissä siellä 3kk ennen kuin pääsin oikeisiin töihin. Sieltä lähti tavaraa hyvällä prossalla muihin suihin. Yksi tyyppi kalusti oman uuden vuokrayksiönsä niillä kamoilla, ja ne kamat ei ollu mitään 5e roskaa vaan ihan kunnon kallista tavaraa. Noutopapereissa kun luki esim marjaniemi, katajannokka, kruunuhaka, kulosaari, niin ties, että nyt on tulossa kallista kamaa rikkailta. Urheiluliikkeiltä tuli täysin uutta tavaraa, kenkiä, reppuja, takkeja yms yms missä oli hintalaput kiinni. Ei menny yksikään myyntiin. Itellä ei ollut tarvetta, mutta jos olis ollut, niin olisin vetänyt kaiken.

Siellä on kyllä ylihinnoteltu tavaroita.

Huh. Ilmankos näistä ei mitään järkevää löydäkään. Ja toisaalra, melkeinpä kaikki lahjoitukset kelpaavat.

Vierailija
55/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläinen kierrätyskeskus joku vuosi sitten: n.20cm pitkä lankunpätkä (kakkosnelnen), joka maalattu, porattu yksi reikä ja kierretty yksi ruuvi kiinni, 0,50e. Tyhjä Jägermeister-pullo 2e. 

Hyvät kaupat? 

56/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näistä löytöjäkin tekee.

Suosikkini on Koivukylän kierrätyskeskus Vantaalla. Löydettiin ihania retrovaatteita yksiin juhliin ja myös toimistolle kalusteita olen löytänyt halvalla.

Itiksen Fida on hyvä, samoin Tammiston Kontti.

Tuossa mun top 3.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
57/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itäkeskuksen Kierrätyskeskuksen myymäläpäällikkö Milja Aro vastaa lukijoiden kritiikkiin kalliinpuoleisesta elektroniikasta.

Pitää muistaa, että esimerkiksi meiltä myytävä elektroniikka käy aina läpi tarkastuksen. Jos laite on pienellä korjauksella kunnostettavissa, se tietenkin kunnostetaan. Kunnostus tulee siis tavallaan samaan hintaan. Elektroniikkatuotteet eivät jää hyllyihin seisomaan, vaan ne myydään melko nopeasti, Aro kertoo."

Ainakin Oulussa nämä tarkastetut elektroniikkalaitteet ovat niin kalliita, että tuskin myydään nopeasti. Mieluummin ostaisin halvemmalla tarkastamattoman laitteen, kuin tuollaisen ammattilaisten tarkistaman laitteen. Laitteet tarkistaa joku ulkopuolinen huoltoliike, joten nostaa hintaa varmasti paljon. Huoltoliikkeen nimi oli mainittu liikkeessä, muttei jäänyt mieleen.

Vierailija
58/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa sana "selkäreppu". Onko niitä muitakin? Jalkareppu, käsireppu?

No on lapselle rintareppu! Ja sanontana olen kuullut, että mahareppu, kun jollakulla vatsa roikkuu.

Vierailija
59/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainitsin joskus kierrätyskeskuksessa, että Ikean lautaset ovat halvempia uutena kuin heillä ne naarmuiset yksilöt. En tiedä, että muutettiinko hintaa, mutta kiitettiin kyllä tiedosta.

Vierailija
60/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että Kierrätyskeskuksessa hinnat on viime aikoina nousseet. Tiedän, koska olen ollut jo vuosia vakiokävijä. Oon tehnyt vuosien varrella todella hyviä löytöjä muutamilla euroilla, mutta nykyään tuollaiset onnenpotkut ovat harvinaisia. 

Oon esimerkiksi ostanut erittäin edullisesti monta hienoa, vanhaa valaisinta Kierrätyskeskuksesta. 5-10 vuotta sitten hinnat olivat todellakin kohdallaan ja hinnoittelijat olivat joko aika pihalla, tai sitten oli vaan päätetty, että vanhempi tavara on "kuluneempaa" ja siten halvempaa. 

Myös esimerkiksi verhopuolelta sai ostettua todella kalliista kankaista valmistettuja hienoja verhoja ihan pilkkahintaan, jos niissä ei ollut mitään sillä hetkellä trendikästä. 

Onneksi olen ollut jo ainakin 10 vuotta hamsteri ja ostnut juuri näitä hienoja, vanhoja sisustustavaroita silloin, kun ne eivät maksaneet mitään. Nyt on mukava sisustaa niillä kesäasuntoa, joka on vanha talo ja jonne ne sopivat upeasti. Voi sanoa, että talo on todellakin sisustettu hyvin pienellä rahalla.

Ikean huonekaluja Kierrätyskeskus ei taida juuri ottaa vastaan, ja hyvä niin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän