Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On esitetty väitteitä, että kierrätyskeskuksissa olisi tavaroilla jopa uutta kalliimpia hintoja --- kierrätyskeskuksen antaa täystyrmäyksen

Vierailija
02.08.2023 |

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6110372

Kierrätyskeskuksen huonekalut ovat laatua, ei voi verrata Ikean jne huonekaluihin. Laadusta kannattaa maksaa.

Kommentit (101)

21/101 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne työntekijät siellä ole jotain pakkotyöllistettyjä surkealla palkalla? Jos saavat tavaraa vaivanpalkaksi niin siitä vaan. Ei sitä hommaa rahan takia varmaan kannata tehdä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
22/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaita ludepommeja. Niitä ei kukaan jaksa tarkastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyetty tv kandee ostaa mielummin kiertsikasta kuin torista, koska siihen saa takuun.

En ostaisi kummastakaan. Hyvät elektroniikka asentajat eivät ole työttömiä 9 e / päivä. Kierrätys tuskin korvaa jos telkkä räjähtää ja kämppä palaa siinä sivussa.

Vierailija
24/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh.

Työntekijät hoitelee hyvät tavarat kavereillen jotka myyvät ne torissa

Näin on ! Ei kerkeä parhaat tavarat myymälää nähdä 🤣

Vierailija
25/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Eikö ne työntekijät siellä ole jotain pakkotyöllistettyjä surkealla palkalla? Jos saavat tavaraa vaivanpalkaksi niin siitä vaan. Ei sitä hommaa rahan takia varmaan kannata tehdä.

Palkkatuen palkalla ei pärjää pk- seudulla, 2 vuorotyö, kellokortti ja vessa käynnit kellotetaan. Pomoilla ei mitään koulutusta

Vierailija
26/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh.

Jotain tämäntapaista olen itsekin epäillyt, että itselle tai suvulle menee parhaat palat.

Näin on !

Vierailija
27/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu  että kierrätyskeskukseen tuodut tuotteet on muka laadukkaampia ja parempia kuin kaupasta ostetut, vaikka kaikki sinne viety tavarahan on kaupoista peräisin. Eli miten nämä tavarat muuttuu paremmiksi ja laadukkaammiksi sillä että ne on viety kotoa sinne kierrätyskeskukseen? ESim.  Ikeasta ostettu huonekalu on ilmeisesti surkea tuote siihen asti kunnes se viedään kierrätyskeskukseen myyntiin ja siellä se onkin sitten laatutuote? Outo logiikka mun mielestä. 

Vierailija
28/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh.

Ei ne mitään työntekijöitä ole, vaan työkokeilijoita. Jostainhan se on tulot revittävä elääkseen 9 euron kulukorvauksen lisäksi.

Vierailija
29/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh.

Toi on ihan totta. Olen ollut töissä siellä 3kk ennen kuin pääsin oikeisiin töihin. Sieltä lähti tavaraa hyvällä prossalla muihin suihin. Yksi tyyppi kalusti oman uuden vuokrayksiönsä niillä kamoilla, ja ne kamat ei ollu mitään 5e roskaa vaan ihan kunnon kallista tavaraa. Noutopapereissa kun luki esim marjaniemi, katajannokka, kruunuhaka, kulosaari, niin ties, että nyt on tulossa kallista kamaa rikkailta. Urheiluliikkeiltä tuli täysin uutta tavaraa, kenkiä, reppuja, takkeja yms yms missä oli hintalaput kiinni. Ei menny yksikään myyntiin. Itellä ei ollut tarvetta, mutta jos olis ollut, niin olisin vetänyt kaiken.

Siellä on kyllä ylihinnoteltu tavaroita.

Työntekijät lähtee sieltä aina kotiin isojen pakaasien kanssa. Kerran näin kun yksi täytti peräkärryä sivuun ottamilleen tavaroille.

Olin kiertsikassa töissä 94-95 ja silloin ainakin oltiin tarkkoja ettei työntekijät ota tavaraa. Sai ostaa toki, mutta listahinnalla. Mutta niinhän se on ihan jokaisessa paikassa missä myydään käytettyä että hebkilökunta saa parhaat löydöt. Esim kaveri musaliikkeessä osti itse jokaisen kitaran joka sinne tuotiin myyntiin jos hinta oli hyvä.

Kontissa työntekijät ostivat parhaat tuotteet ennen myyntiin laittoa, tosin hintaa ei voinut päättää itse, vaan sen teki joku toinen työntekijä. Ja hinnan pystyi laittamaan kuka tahansa, oli sitten työllistämistuella tai harjoittelija.

Vierailija
30/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh.

Jotain tämäntapaista olen itsekin epäillyt, että itselle tai suvulle menee parhaat palat.

Mitä sitten? Kierrätyskeskuksen ainoa tarkoitus on että tavara kiertää.

Vierailija
31/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Osa hinnoittelijoista ei selvästikään ymmärrä tuotteista mitään. Olen löytänyt harvinaisia arabian lautasia eurolla. Hinnoittelija ei tunnistanut piippuleimaa.

Hinnoittelussa on järkyttävä kiire, kun pomot seuraa työtahtia tietokoneen välityksellä ja haluavat koko ajan lisää tulosta.

Vierailija
32/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Osa hinnoittelijoista ei selvästikään ymmärrä tuotteista mitään. Olen löytänyt harvinaisia arabian lautasia eurolla. Hinnoittelija ei tunnistanut piippuleimaa.

Mä sain arabian vanhan mustan litran kannun eurolla.hinnoittelija ei varmaankaan tiennyt mitä teki.

Vierailija
33/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Entisenä kierrätyskeskustyöntekijänä, kyllä moni meistä ymmärtää, me ei vain saada päättää kaikista hinnoista.

Täällä missä olin, yksi johtoportaan tyypeistä laittoi tuotteille ylihintoja, hän kyttäsi millä hinnoilla tuotteet olivat ja toi ne takaisin halliin jos hinta oli hänen mielestään liian alhainen. Sitten ihmetteli kun tavara seisoi myymälässä eikä uutta mahtunut esille.

Vierailija
34/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh.

Toi on ihan totta. Olen ollut töissä siellä 3kk ennen kuin pääsin oikeisiin töihin. Sieltä lähti tavaraa hyvällä prossalla muihin suihin. Yksi tyyppi kalusti oman uuden vuokrayksiönsä niillä kamoilla, ja ne kamat ei ollu mitään 5e roskaa vaan ihan kunnon kallista tavaraa. Noutopapereissa kun luki esim marjaniemi, katajannokka, kruunuhaka, kulosaari, niin ties, että nyt on tulossa kallista kamaa rikkailta. Urheiluliikkeiltä tuli täysin uutta tavaraa, kenkiä, reppuja, takkeja yms yms missä oli hintalaput kiinni. Ei menny yksikään myyntiin. Itellä ei ollut tarvetta, mutta jos olis ollut, niin olisin vetänyt kaiken.

Siellä on kyllä ylihinnoteltu tavaroita.

Työntekijät lähtee sieltä aina kotiin isojen pakaasien kanssa. Kerran näin kun yksi täytti peräkärryä sivuun ottamilleen tavaroille.

Olin kiertsikassa töissä 94-95 ja silloin ainakin oltiin tarkkoja ettei työntekijät ota tavaraa. Sai ostaa toki, mutta listahinnalla. Mutta niinhän se on ihan jokaisessa paikassa missä myydään käytettyä että hebkilökunta saa parhaat löydöt. Esim kaveri musaliikkeessä osti itse jokaisen kitaran joka sinne tuotiin myyntiin jos hinta oli hyvä.

Kontissa työntekijät ostivat parhaat tuotteet ennen myyntiin laittoa, tosin hintaa ei voinut päättää itse, vaan sen teki joku toinen työntekijä. Ja hinnan pystyi laittamaan kuka tahansa, oli sitten työllistämistuella tai harjoittelija.

No sentään saavat jotain muutakin hyötyä kuin sen kurjan avustusrahan, yhdeksän euroako se on? Ihan oikein että hyötyvät edes jotenkin.

Vierailija
35/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tue orjatyötä millään tavoin. Mielummin laitan tavarat sekajätteeseen...

Vierailija
36/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Työt aloitetaan muutaman kuukauden työkokeilulla ja sitten 8kk:n palkkatuki.

Vierailija
37/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Mä sain arabian vanhan mustan litran kannun eurolla.hinnoittelija ei varmaankaan tiennyt mitä teki.

Osa työntekijöistä ei edes puhu suomea eikä saa perehdytystä

Vierailija
38/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyetty tv kandee ostaa mielummin kiertsikasta kuin torista, koska siihen saa takuun.

Mitä olen kierrätyskeskuksissa käynyt vanhoja lastenvaatteita viedessäni niin käytetty viihde-elektroniikka TV:t ja tietokoneiden näytöt mukaanlukien on järjestään jotain >> 10v ikäistä ämpärimuovista markettiroskaa (aka Denveriä ja Silver Crestiä Lidlin tai Tokmannin alalaarista 2011)

Hintalappu on kuitenkin sellainen että sillä saa jo melkein kikantin tai powerin megatarjouksesta uuden, parin vuoden takaisen merkkituotteen

Valikoimaa katsoessa kuulostaa ihan uskottavalta että kaikki kurantti omaan käyttöön tai jopa myyntiin kelpaava vedetään välistä eikä hyllyyn saakka päädy.

Vierailija
39/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä köyhillä ongelmat😆🤣

Vierailija
40/101 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Työt aloitetaan muutaman kuukauden työkokeilulla ja sitten 8kk:n palkkatuki.

Palkkatuessa ovat etusijalla pomojen sukulaiset ja ystävät

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän