On esitetty väitteitä, että kierrätyskeskuksissa olisi tavaroilla jopa uutta kalliimpia hintoja --- kierrätyskeskuksen antaa täystyrmäyksen
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6110372
Kierrätyskeskuksen huonekalut ovat laatua, ei voi verrata Ikean jne huonekaluihin. Laadusta kannattaa maksaa.
Kommentit (101)
Laadukkaita ludepommeja. Niitä ei kukaan jaksa tarkastaa.
Vierailija kirjoitti:
Käyetty tv kandee ostaa mielummin kiertsikasta kuin torista, koska siihen saa takuun.
En ostaisi kummastakaan. Hyvät elektroniikka asentajat eivät ole työttömiä 9 e / päivä. Kierrätys tuskin korvaa jos telkkä räjähtää ja kämppä palaa siinä sivussa.
Vierailija kirjoitti:
Heh.
Työntekijät hoitelee hyvät tavarat kavereillen jotka myyvät ne torissa
Näin on ! Ei kerkeä parhaat tavarat myymälää nähdä 🤣
Kaffebulla kirjoitti:
Eikö ne työntekijät siellä ole jotain pakkotyöllistettyjä surkealla palkalla? Jos saavat tavaraa vaivanpalkaksi niin siitä vaan. Ei sitä hommaa rahan takia varmaan kannata tehdä.
Palkkatuen palkalla ei pärjää pk- seudulla, 2 vuorotyö, kellokortti ja vessa käynnit kellotetaan. Pomoilla ei mitään koulutusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh.
Jotain tämäntapaista olen itsekin epäillyt, että itselle tai suvulle menee parhaat palat.
Näin on !
Jännä juttu että kierrätyskeskukseen tuodut tuotteet on muka laadukkaampia ja parempia kuin kaupasta ostetut, vaikka kaikki sinne viety tavarahan on kaupoista peräisin. Eli miten nämä tavarat muuttuu paremmiksi ja laadukkaammiksi sillä että ne on viety kotoa sinne kierrätyskeskukseen? ESim. Ikeasta ostettu huonekalu on ilmeisesti surkea tuote siihen asti kunnes se viedään kierrätyskeskukseen myyntiin ja siellä se onkin sitten laatutuote? Outo logiikka mun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh.
Ei ne mitään työntekijöitä ole, vaan työkokeilijoita. Jostainhan se on tulot revittävä elääkseen 9 euron kulukorvauksen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh.
Toi on ihan totta. Olen ollut töissä siellä 3kk ennen kuin pääsin oikeisiin töihin. Sieltä lähti tavaraa hyvällä prossalla muihin suihin. Yksi tyyppi kalusti oman uuden vuokrayksiönsä niillä kamoilla, ja ne kamat ei ollu mitään 5e roskaa vaan ihan kunnon kallista tavaraa. Noutopapereissa kun luki esim marjaniemi, katajannokka, kruunuhaka, kulosaari, niin ties, että nyt on tulossa kallista kamaa rikkailta. Urheiluliikkeiltä tuli täysin uutta tavaraa, kenkiä, reppuja, takkeja yms yms missä oli hintalaput kiinni. Ei menny yksikään myyntiin. Itellä ei ollut tarvetta, mutta jos olis ollut, niin olisin vetänyt kaiken.
Siellä on kyllä ylihinnoteltu tavaroita.
Työntekijät lähtee sieltä aina kotiin isojen pakaasien kanssa. Kerran näin kun yksi täytti peräkärryä sivuun ottamilleen tavaroille.
Olin kiertsikassa töissä 94-95 ja silloin ainakin oltiin tarkkoja ettei työntekijät ota tavaraa. Sai ostaa toki, mutta listahinnalla. Mutta niinhän se on ihan jokaisessa paikassa missä myydään käytettyä että hebkilökunta saa parhaat löydöt. Esim kaveri musaliikkeessä osti itse jokaisen kitaran joka sinne tuotiin myyntiin jos hinta oli hyvä.
Kontissa työntekijät ostivat parhaat tuotteet ennen myyntiin laittoa, tosin hintaa ei voinut päättää itse, vaan sen teki joku toinen työntekijä. Ja hinnan pystyi laittamaan kuka tahansa, oli sitten työllistämistuella tai harjoittelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh.
Jotain tämäntapaista olen itsekin epäillyt, että itselle tai suvulle menee parhaat palat.
Mitä sitten? Kierrätyskeskuksen ainoa tarkoitus on että tavara kiertää.
Kaffebulla kirjoitti:
Osa hinnoittelijoista ei selvästikään ymmärrä tuotteista mitään. Olen löytänyt harvinaisia arabian lautasia eurolla. Hinnoittelija ei tunnistanut piippuleimaa.
Hinnoittelussa on järkyttävä kiire, kun pomot seuraa työtahtia tietokoneen välityksellä ja haluavat koko ajan lisää tulosta.
Kaffebulla kirjoitti:
Osa hinnoittelijoista ei selvästikään ymmärrä tuotteista mitään. Olen löytänyt harvinaisia arabian lautasia eurolla. Hinnoittelija ei tunnistanut piippuleimaa.
Mä sain arabian vanhan mustan litran kannun eurolla.hinnoittelija ei varmaankaan tiennyt mitä teki.
Kaffebulla kirjoitti:
Entisenä kierrätyskeskustyöntekijänä, kyllä moni meistä ymmärtää, me ei vain saada päättää kaikista hinnoista.
Täällä missä olin, yksi johtoportaan tyypeistä laittoi tuotteille ylihintoja, hän kyttäsi millä hinnoilla tuotteet olivat ja toi ne takaisin halliin jos hinta oli hänen mielestään liian alhainen. Sitten ihmetteli kun tavara seisoi myymälässä eikä uutta mahtunut esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh.
Toi on ihan totta. Olen ollut töissä siellä 3kk ennen kuin pääsin oikeisiin töihin. Sieltä lähti tavaraa hyvällä prossalla muihin suihin. Yksi tyyppi kalusti oman uuden vuokrayksiönsä niillä kamoilla, ja ne kamat ei ollu mitään 5e roskaa vaan ihan kunnon kallista tavaraa. Noutopapereissa kun luki esim marjaniemi, katajannokka, kruunuhaka, kulosaari, niin ties, että nyt on tulossa kallista kamaa rikkailta. Urheiluliikkeiltä tuli täysin uutta tavaraa, kenkiä, reppuja, takkeja yms yms missä oli hintalaput kiinni. Ei menny yksikään myyntiin. Itellä ei ollut tarvetta, mutta jos olis ollut, niin olisin vetänyt kaiken.
Siellä on kyllä ylihinnoteltu tavaroita.
Työntekijät lähtee sieltä aina kotiin isojen pakaasien kanssa. Kerran näin kun yksi täytti peräkärryä sivuun ottamilleen tavaroille.
Olin kiertsikassa töissä 94-95 ja silloin ainakin oltiin tarkkoja ettei työntekijät ota tavaraa. Sai ostaa toki, mutta listahinnalla. Mutta niinhän se on ihan jokaisessa paikassa missä myydään käytettyä että hebkilökunta saa parhaat löydöt. Esim kaveri musaliikkeessä osti itse jokaisen kitaran joka sinne tuotiin myyntiin jos hinta oli hyvä.
Kontissa työntekijät ostivat parhaat tuotteet ennen myyntiin laittoa, tosin hintaa ei voinut päättää itse, vaan sen teki joku toinen työntekijä. Ja hinnan pystyi laittamaan kuka tahansa, oli sitten työllistämistuella tai harjoittelija.
No sentään saavat jotain muutakin hyötyä kuin sen kurjan avustusrahan, yhdeksän euroako se on? Ihan oikein että hyötyvät edes jotenkin.
En tue orjatyötä millään tavoin. Mielummin laitan tavarat sekajätteeseen...
Kaffebulla kirjoitti:
Eikö ne työntekijät siellä ole jotain pakkotyöllistettyjä surkealla palkalla? Jos saavat tavaraa vaivanpalkaksi niin siitä vaan. Ei sitä hommaa rahan takia varmaan kannata tehdä.
Työt aloitetaan muutaman kuukauden työkokeilulla ja sitten 8kk:n palkkatuki.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Mä sain arabian vanhan mustan litran kannun eurolla.hinnoittelija ei varmaankaan tiennyt mitä teki.
Osa työntekijöistä ei edes puhu suomea eikä saa perehdytystä
Vierailija kirjoitti:
Käyetty tv kandee ostaa mielummin kiertsikasta kuin torista, koska siihen saa takuun.
Mitä olen kierrätyskeskuksissa käynyt vanhoja lastenvaatteita viedessäni niin käytetty viihde-elektroniikka TV:t ja tietokoneiden näytöt mukaanlukien on järjestään jotain >> 10v ikäistä ämpärimuovista markettiroskaa (aka Denveriä ja Silver Crestiä Lidlin tai Tokmannin alalaarista 2011)
Hintalappu on kuitenkin sellainen että sillä saa jo melkein kikantin tai powerin megatarjouksesta uuden, parin vuoden takaisen merkkituotteen
Valikoimaa katsoessa kuulostaa ihan uskottavalta että kaikki kurantti omaan käyttöön tai jopa myyntiin kelpaava vedetään välistä eikä hyllyyn saakka päädy.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Työt aloitetaan muutaman kuukauden työkokeilulla ja sitten 8kk:n palkkatuki.
Palkkatuessa ovat etusijalla pomojen sukulaiset ja ystävät
🇺🇦🇮🇱