On esitetty väitteitä, että kierrätyskeskuksissa olisi tavaroilla jopa uutta kalliimpia hintoja --- kierrätyskeskuksen antaa täystyrmäyksen
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6110372
Kierrätyskeskuksen huonekalut ovat laatua, ei voi verrata Ikean jne huonekaluihin. Laadusta kannattaa maksaa.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Heh.
Työntekijät hoitelee hyvät tavarat kavereillen jotka myyvät ne torissa
Jotain tämäntapaista olen itsekin epäillyt, että itselle tai suvulle menee parhaat palat.
Kirppiksillä on ollut pitkään kalliimpaa kuin verkkokauppojen alessa. Mieluummin ostan urheiluvaatteet urheilukaupan alesta kuin kalliimmalla käytettyjä hikisiä vermeitä kirppikseltä. Vanha on laadukkaampaa - ajattelu ei aina toimi.
niin, noiden maranello punaisten hinnat ovat siellä aika sopivalla tasolla vaikka hieman nousseetkin. kun polttarit yritettään kieltää?
Itse olen tehnyt löytöjä kierrätyskeskuksesta, mutta kieltämättä jotkut hinnat myös ihmetyttävät. Kulahtanut kahvinkeitin 20€?
🇺🇦🇮🇱
Kuten mainittu, osa KK:n hinnoista on järkeviä, mutta osa on täysin päin seiniä. Erityisiä ongelmia ainakin täällä PK-seudulla on erikoistavaran hinnoittelussa. Oli kyse sitten musiikkilaitteista, -instrumenteista, kameroista, objektiiveista jopa tietokonetarvikkeista tai -oheislaitteista, hinnoilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Sen takia siellä hyllyssä on kuudetta vuotta se vuosituhannen alun wifi-reititin joka ei koskaan tule kiinnostamaan ketään.
Pitää paikkansa. Jotkin tavarat ovat siellä kalliimpia kuin samanlaiset uutena.
Eikä kyseessä läheskään aina ole mikään harvinainen ja siksi kallis tuote, vaan esimerkiksi ihan tavallinen Teema-muki.
Selkäreput ovat liian kalliita. Käytettynä 30€.
Vierailija kirjoitti:
Heh.
Toi on ihan totta. Olen ollut töissä siellä 3kk ennen kuin pääsin oikeisiin töihin. Sieltä lähti tavaraa hyvällä prossalla muihin suihin. Yksi tyyppi kalusti oman uuden vuokrayksiönsä niillä kamoilla, ja ne kamat ei ollu mitään 5e roskaa vaan ihan kunnon kallista tavaraa. Noutopapereissa kun luki esim marjaniemi, katajannokka, kruunuhaka, kulosaari, niin ties, että nyt on tulossa kallista kamaa rikkailta. Urheiluliikkeiltä tuli täysin uutta tavaraa, kenkiä, reppuja, takkeja yms yms missä oli hintalaput kiinni. Ei menny yksikään myyntiin. Itellä ei ollut tarvetta, mutta jos olis ollut, niin olisin vetänyt kaiken.
Siellä on kyllä ylihinnoteltu tavaroita.
No mä ostin takavuosina pyörän, josta maksoin 195 euroa. Ostin itselleni paremman ja lahjoitin vanhan kierrätykseen. Kun kävin siellä, näin sen vanhan pyöräni siellä myynnissä. Kai sitä oli vähän kunnostettu, mutta silti, hinta oli 200 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh.
Toi on ihan totta. Olen ollut töissä siellä 3kk ennen kuin pääsin oikeisiin töihin. Sieltä lähti tavaraa hyvällä prossalla muihin suihin. Yksi tyyppi kalusti oman uuden vuokrayksiönsä niillä kamoilla, ja ne kamat ei ollu mitään 5e roskaa vaan ihan kunnon kallista tavaraa. Noutopapereissa kun luki esim marjaniemi, katajannokka, kruunuhaka, kulosaari, niin ties, että nyt on tulossa kallista kamaa rikkailta. Urheiluliikkeiltä tuli täysin uutta tavaraa, kenkiä, reppuja, takkeja yms yms missä oli hintalaput kiinni. Ei menny yksikään myyntiin. Itellä ei ollut tarvetta, mutta jos olis ollut, niin olisin vetänyt kaiken.
Työntekijät lähtee sieltä aina kotiin isojen pakaasien kanssa. Kerran näin kun yksi täytti peräkärryä sivuun ottamilleen tavaroille.
Liian paljon hyvää tavaraa menee kaatopaikoille ja toisaalta taas ihmeellistä paskaa laitetaan myyntiin. Hinnatkin voisivat olla usein myös hieman edullisempia.
Vierailija kirjoitti:
Selkäreput ovat liian kalliita. Käytettynä 30€.
Vanhat ihmiset dementioissaan ostaa. Mun äitee oli nuorempanakin semmonen, että kun näki kirppiksellä kivan virkatun huivin, maksoi vaikka satasen.
Vierailija kirjoitti:
No mä ostin takavuosina pyörän, josta maksoin 195 euroa. Ostin itselleni paremman ja lahjoitin vanhan kierrätykseen. Kun kävin siellä, näin sen vanhan pyöräni siellä myynnissä. Kai sitä oli vähän kunnostettu, mutta silti, hinta oli 200 euroa.
Mun aikanaan hankittu uusi pyörä taisi maksaa alessa reilusti alle 200 euroa.
Tuntuu kurjalta, että kaikki hyvä pilataan ahneudella.
Käyetty tv kandee ostaa mielummin kiertsikasta kuin torista, koska siihen saa takuun.
Oulun kierrätyskeskus on kuin tyhjä halli. Viekää sinne älkäkä Konttiin.
Itse haen kierrätyskeskuksista tavaraa ja myyn eteenpäin.
Olen kuullut, että kierrätyskeskuksen työntekijät saa ilmaiseksi tai ostaa tavaran nimellistä korvausta vastaan, kun ei ollut mennyt kaupaksi tietyssä ajassa, tämän takia joissain tuotteissa korkea hinta, ettei menisi kaupaksi.
Noin 80% menee uudelleen myyntiin.
Mutta ei siinä mielestäni mitään pahaa ole, meneehän UFF vaatekeräyksestä, myös suurinosa sen tanskalaiselle miljardööri omistajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh.
Työntekijät lähtee sieltä aina kotiin isojen pakaasien kanssa. Kerran näin kun yksi täytti peräkärryä sivuun ottamilleen tavaroille.
Olin kiertsikassa töissä 94-95 ja silloin ainakin oltiin tarkkoja ettei työntekijät ota tavaraa. Sai ostaa toki, mutta listahinnalla. Mutta niinhän se on ihan jokaisessa paikassa missä myydään käytettyä että hebkilökunta saa parhaat löydöt. Esim kaveri musaliikkeessä osti itse jokaisen kitaran joka sinne tuotiin myyntiin jos hinta oli hyvä.
Heh.