Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten siirtäisit kuolleen hirven pois tieltä?

Vierailija
02.08.2023 |

En minä ainakaan yksin pystyisi ja tuolla Lapissa voi mennä seuraavaan päivään ennen kuin joku muu eksyy paikalle.
Todennäköisesti toimisin samoin kuin tuossa: soitto hätäkeskukseen ja varoituskolmio.

https://yle.fi/a/74-20043277

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin hätäkeskukseen ja laittaisin hätävilkut autoon päälle kun odottelisin pelastajia.

Vierailija
22/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin häkeen.Onhan tiellä retkottava hirvi turvallisuusuhka kaikille tienkäyttäjille.

Veikkaan että metsästäjät hakee pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä paloittelisin ja veisin pakastimeen.

Vierailija
24/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloittelisin ja pala palalta siirtäisin. Vaikea kerralla, kun painaa niin.

Vierailija
25/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitoisin autoon ja siirtäisin.

Vierailija
26/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peuran raijasin kotiin ja otin lihat. Hirvi on jo niin iso että ei onnistu.

Miten saatoit syödä sitä lihaa? En siis itse ole maistanut, mutta niin on aina sanottu ettei se syömäkelvollista ole. Tähän olen uskonut. Vai koirillekko annoit?

Vierailija
27/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kännissä ei uskalla apua soitella. tee nuotio ja syö pois.

Vierailija
28/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntäisin kiikarit toisippäin ja sitte pinseteillä purkkiin.

Vierailija
29/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin paloiksi ja ottaisin mukaan.

Vierailija
30/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roadkillsseille oma appi

Vierailija
31/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten saatoit syödä sitä lihaa? En siis itse ole maistanut, mutta niin on aina sanottu ettei se syömäkelvollista ole. Tähän olen uskonut. Vai koirillekko annoit?

Mitä helvettiä? Peurahan on erinomaista luonnon superfoodia ja vähärasvaista vieläpä.

Vierailija
32/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettiauton perään ja lihat irti raadosta. Siinä olis koko vuoden lihat. Ja hirven lihan on hyvää. Luonnossa kasvanutta Luomu lihaa. 

Vierailija
33/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä? Peurahan on erinomaista luonnon superfoodia ja vähärasvaista vieläpä.

Siis on toki, mutta yliajettua lihaa tarkoitin. Jäi näköjään uupumaan viestistäni tämä yksityiskohta.

Vierailija
34/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis on toki, mutta yliajettua lihaa tarkoitin. Jäi näköjään uupumaan viestistäni tämä yksityiskohta.

Ei sitä syö koiratkaan. Liittynee siihen kun suolisto, mahalaukku ja muut rikkoutuu usein törmäyksessä ja pilaa lihan.

Vierailija
35/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellyttäen, että saa veret laskettua ja suolet pudotettua pois samantien tuoreeltaan.

Vierailija
36/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pubiruusutkin ovat yliajett ua lihaa

Vierailija
37/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsun ensin sudet ja sitten varikset paikalle.

Vierailija
38/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellyttäen, että saa veret laskettua ja suolet pudotettua pois samantien tuoreeltaan.

Alkaa toki olla jo kiinni jäämisen riski sitä luokkaa, että kannattaako? Ainakin itse näin Lapissa asuvana ja oikeastaan koko lapin alueella liikkuvana voin todeta, ettei täällä ihan niiiiin vähän liikennettä kuitenkaan ole. Tietysti jossain ihan perämettätiellä, joka menee vain yhdelle talolle tms. Suomalaiset ovat kuitenkin pääsääntöisesti kateellista kansaa ja jos joku näkee ja ilmoittaa, niin mitkä ovat sanktiot? Onko muuten liha pelastettavissa, jos sappi ja muut rikki, vaikka heti saisikin ulos? Eihän ne nesteet sieltä enää mihinkään lähde. Jostain luin että myös törmäyksessä vapautuva adrenaliini pilaisi lihaa. En tiedä onko tällä väitteellä perää. Niin kuin kirjoitin, en ole ikinä maistanut (muuta kuin ammuttua riistaa)

Vierailija
39/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käsilaukussani kulkee aina kirves mukana näitä tilanteita varten.

Vierailija
40/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä taitaa kirjoitella joku oman fantasiamaailmansa hurja metsämies. Lapissa kaikille on täysin selvää, että kolaroitu liha on pilassa. Se, että tämä kirjoittaja ei hoksannut edes tuon viestin yhteyttä yliajettuun kertoo jo, että puhuu läpiä päähän 😀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan