HS: "Perussuomalaisia kannatetaan eniten kunnissa, joissa asuu vähiten ulkomaalaisia"
Asenteet eivät useinkaan perustu omiin kokemuksiin, E2-tutkimuksen johtaja Juho Rahkonen sanoo.
Perussuomalaisten puheet kielteisistä lieveilmiöistä, kuten katujengeistä, ei ole tuonut heille äänivyöryä suurissa kaupungeissa, vaikka juuri siellä ilmiöt näkyvät, Rahkonen sanoo. Esimerkiksi Espoossa, Helsingissä ja Turussa perussuomalaisten kannatus oli kevään eduskuntavaaleissa huomattavasti matalampi kuin puolueen valtakunnallinen kannatus.
Jos ulkomaalaisten suuri määrä aiheuttaisi jossakin kielteisiä asenteita, perussuomalaisten kannatuksenhan pitäisi olla siellä korkeimmillaan, Rahkonen arvioi.
Kommentit (622)
Vierailija kirjoitti:
Persut ei välitä naisten oikeuksista paskaakaan. Käyttää tuota hyväksi rasseilulleen. Tsekkaa miten persuliinit äänestäneet naisten oikeuksien koskevassa lainsäädännössä. Ja m-usliminaiset heille säkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että jotkut vielä uskaltaa pitää Suomen ja suomalaisten puolta.
takametsien autistien mölinä ei vie Suomea eteenpäin
Lähi-idän kulttuurin pariin olemme tässä pikkuhiljaa menossa kivityksineen, pommeineen ja aseineen kuten Ruotsikin.
Eteenpäin menoksi en tuota kehitystä kutsuisi.
t peräkylän persu jossa mammuja nolla
ei sillä. mm-politiikassa on kritisoitavaa mutta keskiverto nettikommentoijan jutut on kyllä juuri sellasia etteivät näitä ihmisiä elävässä elämässä koskaan näe. sen verran karkeasti ne kaikki leimataan millon miksikin. ne jotka näitä näkee tietävät että suurin osa niistä on ihan normaaleja ja rauhallisia eikä niitä tarvitse yleisesti sen enempää varoa kuin ketään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, tuskin ne ulkomaalaiset persuja äänestää.
Sitä pellepuoluetta ei pitäisi edes suomalaisten äänestää
On 4v kuluttua suurin puolue ja mitään et voi.
Perussuomalaisista tulee tosiaan Suomen suurin puolue, nuoret äänestävät ja tulevat äänestämään Perussuomalaisia. Nuoria ärsyttää tämä mädätys millä yhteiskuntamme on mädätetty. Kun nuoret menevät työelämään, haluavat palveluita maksamillaan veroilla, eivät ole tyhmiä vassareiden äänestäjiä.
Onneksi nuorisosta suurin osa älykästä ja lukutaitoista porukkaa, jota ääliö persuluusereiden rasismi ja öyhötys ei kiinnosta.
Ymmärrän kyllä ,että tyhmimmät ei muuta voi kuin öyhkiä, koska heiltä puuttuu aivoista muutama oleellinen osanen.
Sinulla ei taida olla omia teini-ikäisiä lapsia, tossa kun välillä kuuntelee noiden 18-20 vuotiaiden omien "lapsien" keskusteluja kavereidensa kanssa niin saa aika hyvän kuvan mitä mieltä ovat asioista.
Ohis, minulla on tuon ikäisiä lapsia Helsingissä, eivätkä he kyllä ole pätkääkään persumielisiä. Ehkä kokoomus, mutta ei persut.
-Tiktokia käyttävistä nuorista lähes kolmannes äänestäisi perussuomalaisia - kokoomusta vain joka kymmenes
-HS-gallupin mukaan perussuomalaiset on nuorten keskuudessa selvästi suosituin puolue.
-Nuorten vaaleissa ennätyksellinen osanotto: Perussuomalaiset selvä ykköspuolue
-Kysely: Perussuomalaiset 15-29-vuotiaiden suosituin puolue
Nuorille, kehittymättömille aivoille persujen yksinkertaistetut, mustavalkoiset "totuudet" varmaan menevätkin läpi. Yhteiskunta haasteineen on monimutkainen kokonaisuus, jota ei kehitetä persujen höpöhöpö-konsteilla.
Kansalaisaloite äänestysikärajan nostamisesta pystyyn, kun jopa nuoret äänestävät väärin?
Olisiko syytä pysähtyä ja katsoa peiliin, miksi se oman puolueen höpöhöpö ei nuoriin pure?Johan tuossa sanottiin että idiotismi uppoaa nuoriin. Pitää vaan toivoa että iän myötä viisastuvat eivätkä jää sun kaltaisiks palstapersuiks
Eipä taida idiotismi upota, sehän on stabiili ominaisuus joka on jo syntyessä. Harmi kun joidenkin sanavarasto on niin suppea, ettei ymmärrä edes käyttämiensä sanojensa merkityksiä ja näin ollen nolaa itsensä kun yrittää vaikuttaa nasevalta. Hop hop, opiskelemaan!
Jaa-a, minä olen tullut siihen johtopäätökseen että idiotismi on ismi siinä moni muukin. Pitkälti tietoista käytöstä käyttäytyä tyhmemmin mihin kykenisi vaan koska se resonoi muiden idiotismiin taipuvien ihmisten kanssa.
Tunnistan tyylisi muista ketjuista, ns. teslakuski
Ei mulla ees autoa ole.
Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahvistaa käsitystä perämetsien persuista.
Persuus on niille kuin kiva uskonto, missä suvaitsevaisuus ei ole se juttu, vaan muiden vihaaminen.
No sinusta ainakin huokuu suvaitsevaisuus ja vihattomuus 😇
Heh, näinpä. Vuosisatainen ruotsinsuomalaisten aikoinaan lanseeraama suomalaisvihahan sieltä pilkistää. Kaikki ulukomualainen (ja varsinkin hienot ruotsalaiset) on jotain niiin coolia ja hienoa ja kansaeeenvälistä ja jo siis lähtökohtaisesti niin paljon parempaa kuin junttisuomalaiset. Ja suomalaiset...phyy viitsiikö edes sanoakaan, mutta onneksi on näitä valistuneita, suvaitsevaisia, sivistyneitä ja ah niin avarakatseisia suomalaisia, jotka kouluttavat näitä juntteja.
Porukka, joka onnellisina lallatellen kuin Krenwinkel, Atkins ja vanHouten ovat heittämässä identiteettinsä/kulttuurinsa pskkaivoon hienomman ja värikkäämmän, ei-juntin, kulttuurin tieltä. On niin ihanaa matkustaa eurooppalaisiin suurkaupunkeihin ja tutustua siellä arabi-, somali- ja romanikulttuuriin. Että minkälainen se on oslolaisessa keskustassa notkuvien somalien, arabien ja romanikerjäläisten keskuudessa verrattuna vaikkapa lontoolaisten somalien, arabien ja romanikerjäläisten parissa? Kyllä on niin ei-junttia, avartavaa ja sivistäväksi tekevää kulttuuria että - ja kivasti superkehittyneessä Ruotsissa pommien räjähtelyt ja jengisodat tuovat väriä ja kotoutumista lisää.
Kotoutuminen. Siinä kanssa yksi sana, joka jo kertoo sanana, että on tiedetty kulttuurien vakavasti eroista ja oman kulttuurin haavoittuvuudesta, mutta kun työnantajat vaativat, että näitä on tänne tuotava. Ja tuodaan tänne jotain USA:n meininkiä, eikä yhtään ymmärretä, että ei n. 300-miljoonaisen väestön asioita voi sellaisenaan soveltaa 5-miljoonaiseen väestöön. Ne suuret kulttuurit, Kiina, USA jne nielaisevat isotkin väestömäärät ja jatkaa elämäänsä, mutta pienet kulttuurit ovat aina vaarassa. Varsinkin kun on näitä oman pesän likaajia, oman maan ja kulttuurin vihaajia ja pskojia, oman kulttuurin ja väestön halveksijoita. Haluaako suomalaisten antaa omien lasten kasvavan suomalaisuutta arvostavassa vai halveksivassa ja väheksyvässä ilmapiirissä? Siitäkin tässä on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HS on kommunistien lehti, se on aina ollut sitä.
Faktat kommunismia? Selittää aika paljon persuismia
Faktat ja faktat... ole autuas uskossasi.
Äänestystiedot on ihan kuule kaikille saatavilla. Vai alkaako nyt jo äänestystuloksen kyseenalaistaminen pikku trumpistipersulla
Sanos nyt kommarihoro, mihin äänestykseen viittaat?
:D:D:D:D ootko sä oikeasti näin SAATANAN tyhmä?? HS:n artikkeli viittaa vaalitulokseen jotka on alueellisesti ihan kaikkien nähtävillä.
Tulihan se kommarihoron oksennus sieltä. Miten se liittyy naistenoikeuksiin?
Katsoin tuon viiden kommentin viestiketjun johon kommenttisi liittyi. Eihän siinäkään puhuttu naisten oikeuksista mitään. Sinä olet esimerkki naisesta jolla noussut vähän kusi hattuun. Twitterissä on tällä hetkellä ääretön määrä videoita joissa sinun m*tun*ekerisi hakkaavat suomalaisia poikia.
Miksi minun pitäisi kokea itse kaikkia muukalaisten tekemiä hirveyksiä, että voisin vastustaa ongelmia aiheuttavia väestöryhmiä.
Minulle riittää että luen mitä tälläkin seudulla on niiden toimesta tapahtinut, se ei ole mitään hyvää luettavaa.
Kyllä ne ongelmat koskevat koko Suomea ja kaikkia suomalaisia, kun ketkuilevat ulkomaalaiset pala palalta nakertavat suomalaista yhteiskuntaa.
Täällä on tietysti myös hyviä kunnollisiakin ulkomaalaisia, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että enemmän on niitä haitallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me pystyisimme yhteiskuntana niin paljon parempaan suomalaisena etnovaltiona. Ei tarvitsisi keskittyä enää rasismiulinaan vaan siihen miten rakennetaan Suomesta maailman paras maa suomalaisille.
Mulla on ulkomaalainen puoliso ja lapsellakin kaksoiskansalaisuus. Kyllä minulle suomalaisena monikulttuurinen Suomi on äärimmäisen paljon parempi maa kuin etnovaltio. Miksi ihmeessä mua kiinnostaisi jonkun tuntemattoman suomalaisen asiat hevon helvettiä?
Tehän voitte muuttaa sinne Turkkiin miehesi kotimaahan. Eihän sinulle ole paikalla väliä, kunhan on eksoottista eikä suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me pystyisimme yhteiskuntana niin paljon parempaan suomalaisena etnovaltiona. Ei tarvitsisi keskittyä enää rasismiulinaan vaan siihen miten rakennetaan Suomesta maailman paras maa suomalaisille.
Hae apua, heti.
Sen lisäksi, että tuo ihan sairas ajatus, sen lisäksi mahdoton.
Kerronpa ketä tähän valtioon otettaisiin mukaan? Mikä on määritelmä? Voi olla että jäät itse ulkopuolelle.
Itse olet sairas, jos suomalainen Suomi aiheuttaa shokin.
Kuule Suomi oli suomalainen vielä hetki sitten, jos ei romaneita lasketa, eilenkö olet syntynyt.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Meillä tapahtuu sama kuin jenkeissä. Perähikiät on punaniskapersujen kannatusaluetta ja kaupunkeihin keskittyy sivistyneistö.
Tosi sivistyneitä olette kun lähetätte suomalaisten rahat Brysseliin ja tuhoatte hyvinvointialat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän persujen mahmupolitiikasta, mutta kun se perkleen naisvastaisuus ja juntit siinä puolueessa niin en äänestä heitä.
Persut juuri vastustaa naisvihamielisiä kulttuureja
Persut ei välitä naisten oikeuksista paskaakaan. Käyttää tuota hyväksi rasseilulleen. Tsekkaa miten persuliinit äänestäneet naisten oikeuksien koskevassa lainsäädännössä. Ja m-usliminaiset heille säkkejä.
Kuka antoi laillisesti miehille oikeuden tulla naisten tiloihin "naisina"?
Tän vuoksi itse äänestin persuja eka kertaa, en voinut uskoa että puolue jota, ennen äänestin, lähti tähän sukupuolen halveeraukseen mukaan, sairasta.
Kyllä on todellisuuden raja ylitetty kun aletaan laeilla muuttaa biologisia faktoja, saakeli miten jurppii vieläkin tämä asia. Toivottavasti tämä kyhätty paskalaki puretaan ensitilassa!!!! Keinolla millä hyvänsä!
Alueellisesti kuntien sisällä kuitenkin perussuomalaisia kannatetaan eniten niillä alueilla, joissa on on eniten ulkomaalaisia. Vastavuoroisesti ulkomaalaisiin positiivisesti suhtautuvia on eniten alueilla, joissa on vähiten ulkomaalaisia, kuten Vallilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ulkomaalainen puoliso ja lapsellakin kaksoiskansalaisuus. Kyllä minulle suomalaisena monikulttuurinen Suomi on äärimmäisen paljon parempi maa kuin etnovaltio. Miksi ihmeessä mua kiinnostaisi jonkun tuntemattoman suomalaisen asiat hevon helvettiä?
Miksi kaikkia suomalaisia kiinnostaisi hevon helvettiäkään maksaa miljardeja joka vuosi monikulttuurisuudesta, tuntemattomille ihmisille?
Maksaa miljardeja :DD Kukas tynkkynen sulle tämmösiä vaktoja on kertonu
Tykkynen kuiskaillut huokaillen korvaan miljardien salaisuuksia. Ja aamulla on miljardit monikultuurit kohmeloisissa housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Alueellisesti kuntien sisällä kuitenkin perussuomalaisia kannatetaan eniten niillä alueilla, joissa on on eniten ulkomaalaisia. Vastavuoroisesti ulkomaalaisiin positiivisesti suhtautuvia on eniten alueilla, joissa on vähiten ulkomaalaisia, kuten Vallilassa.
Niissäkin ulkomaalaisissa, jotka asuvat paremmilla alueilla, on useimmiten parempi sosiaaliekonominen tausta. On niitä varakkaita somaliperheitäkin, ja lisäksi koulutettuja työperäisiä maahantulijoita ja ulkomaalaisia opiskelijoita. Ei ne ole mitään roadmänejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että jotkut vielä uskaltaa pitää Suomen ja suomalaisten puolta.
takametsien autistien mölinä ei vie Suomea eteenpäin
Lähi-idän kulttuurin pariin olemme tässä pikkuhiljaa menossa kivityksineen, pommeineen ja aseineen kuten Ruotsikin.
Eteenpäin menoksi en tuota kehitystä kutsuisi.t peräkylän persu jossa mammuja nolla
ei sillä. mm-politiikassa on kritisoitavaa mutta keskiverto nettikommentoijan jutut on kyllä juuri sellasia etteivät näitä ihmisiä elävässä elämässä koskaan näe. sen verran karkeasti ne kaikki leimataan millon miksikin. ne jotka näitä näkee tietävät että suurin osa niistä on ihan normaaleja ja rauhallisia eikä niitä tarvitse yleisesti sen enempää varoa kuin ketään muuta.
Joo, niin luuli tämäkin nuiri naisparka, kirjotteli ihan samanlaisia höpinöitä someen kuin sinäkin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8b359a3b-9f69-4498-9873-87ab389845be
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moderaattorille kysymys: miksi kirjoittamaani tekstiä ei julkaistu lainkaan? Mikä siinä rikkoi sääntöjä? Vai oliko liian asiallinen, että piti poistaa häiritsemästä?
En ole mode, mutta samoin kävi myös minulle. Ei varmaan saa olla turhan asiallisia viestejä
Harmi sinänsä. Bensaa liekkeihin pahimmillaan. Vastuutonta toimintaa.
Moderointi on shiialaista nykyään.
...ja palsta pyritään pitämään halalina...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tapahtuu sama kuin jenkeissä. Perähikiät on punaniskapersujen kannatusaluetta ja kaupunkeihin keskittyy sivistyneistö.
Tosi sivistyneitä olette kun lähetätte suomalaisten rahat Brysseliin ja tuhoatte hyvinvointialat.
Tähän "elvytysvälineeseen" viitaten: Harva yksityinen kansalainen menisi noin tyhmään hujjjaukseen, kuin edellisen hallituksen tytöt!
Olen aina ihmetellyt naisihmisiä, jotka lähettävät perheensä rahavarat ukkonsa selän takana näille gambialaisprinsseille, jotka kertovat Netissä olevansa yhdysvaltalaisia upseereita tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikkia suomalaisia kiinnostaisi hevon helvettiäkään maksaa miljardeja joka vuosi monikulttuurisuudesta, tuntemattomille ihmisille?
Maksaa miljardeja :DD Kukas tynkkynen sulle tämmösiä vaktoja on kertonu
Me suomalaiset veronmaksajat maksamme nykyään nelisen miljardia euroa vuodessa villi-ihmisten tarhauksesta maassamme ja saamme siitä osaksemme vain rasismia ja ylenkatsetta.
Minusta se on huono kauppa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, tuskin ne ulkomaalaiset persuja äänestää.
Sitä pellepuoluetta ei pitäisi edes suomalaisten äänestää
On 4v kuluttua suurin puolue ja mitään et voi.
Perussuomalaisista tulee tosiaan Suomen suurin puolue, nuoret äänestävät ja tulevat äänestämään Perussuomalaisia. Nuoria ärsyttää tämä mädätys millä yhteiskuntamme on mädätetty. Kun nuoret menevät työelämään, haluavat palveluita maksamillaan veroilla, eivät ole tyhmiä vassareiden äänestäjiä.
Onneksi nuorisosta suurin osa älykästä ja lukutaitoista porukkaa, jota ääliö persuluusereiden rasismi ja öyhötys ei kiinnosta.
Ymmärrän kyllä ,että tyhmimmät ei muuta voi kuin öyhkiä, koska heiltä puuttuu aivoista muutama oleellinen osanen.
Sinulla ei taida olla omia teini-ikäisiä lapsia, tossa kun välillä kuuntelee noiden 18-20 vuotiaiden omien "lapsien" keskusteluja kavereidensa kanssa niin saa aika hyvän kuvan mitä mieltä ovat asioista.
Ohis, minulla on tuon ikäisiä lapsia Helsingissä, eivätkä he kyllä ole pätkääkään persumielisiä. Ehkä kokoomus, mutta ei persut.
-Tiktokia käyttävistä nuorista lähes kolmannes äänestäisi perussuomalaisia - kokoomusta vain joka kymmenes
-HS-gallupin mukaan perussuomalaiset on nuorten keskuudessa selvästi suosituin puolue.
-Nuorten vaaleissa ennätyksellinen osanotto: Perussuomalaiset selvä ykköspuolue
-Kysely: Perussuomalaiset 15-29-vuotiaiden suosituin puolue
Nuorille, kehittymättömille aivoille persujen yksinkertaistetut, mustavalkoiset "totuudet" varmaan menevätkin läpi. Yhteiskunta haasteineen on monimutkainen kokonaisuus, jota ei kehitetä persujen höpöhöpö-konsteilla.
Mustavalkoajatteluhan on nimenomaan siellä persujen vastapuolella. Nehän ne näkevät kaiken hyvin yksinkertaisesti, ja ongelmia ei suostuta näkemään ollenkaan. Paitsi että persut tietysti on teille se ainoa ja suuri ongelma, tavalliset jalat maassa olevat suomalaiset on teille uhka. 🤦🏻
Naurattaisi ellei itkettäisi.
Ei mulla ees autoa ole.