Jos on sairauslomalla mielenterveys ja päihdeongelmien takia niin saako silloin käydä lenkillä?
Mitä ylipäänsä saa saikulla tehdä, vai riippuuko sairaudesta. Tottakai mipä ongelmissa suotavaa olisi ettei tule saikulla nähdyksi baarissa. Tai flunssaisena kuntosalilla. Mutta saako lenkillä käydä? Kun se on siihen sairauteenkin kuntouttavaa toimintaa.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Päihdeongélmalla sairaslomalle? Johdolle ehkä. Muille hoitoon ohjaus vaikka työaikana palkattomana.
Eli sinun mielestäsi on parempi, että se päihdeongelmainen käy parin päivän palkattomalla katkolla (Siinä ajassa ei todellakaan kuntoudu), ja palaa töihin todennäköisesti käyttöä jatkaen? Haluatko, että sinua hoitaa vaikka humalainen/huumeissa oleva lääkäri tai hoitaja? Tai että tuolla tiellä ajaa päihteiden vaikutuksen alainen rekkakuski? Kyllä sairausloma on todellakin paikallaan, ettei vaarannu ihmishenget.
Itse olen ollut koko kesän sairaslomalla (liikuntarajoitus) ja kyllä olen käynyt ulkomailla konsertissa tässä. Se ei vaikuta työhönpaluuseeni. Eri asia jos riehuisin niin että vammani pahenisi, mutta sitä en edes pysty tehdä kipujen vuoksi.