Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUNTÄHTIEN la-su-murinat***************

16.12.2006 |

Aluksi linkki eiliseen:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9088269&p=&mpage=1&tmode=…

Jep, häntäni on koipieni välissä. Eihän ne eiliset alakerran jutut mitään synnyttämään lähtöä tarkoittaneet, pah! Supistuksia on täysin turha toivoa. Ottaa päähän ja lujaa!

Nyt suuntaankin nämä pahat energiat siivoamiseen. Luulisi tapahtuvan ja tulevan siistiä meidän kotiimme. :-D

Tulen ehkä takaisin jorisemaan, jos on jotain kerrottavaa (turha toivo) tai jos mieliala paranee (yhtä turha toivo sekin). On sitten ihanaa olla raskaana! Onneksi tämä on viimeinen kerta.

Toivottavasti teillä muilla menee paremmin! Hyvää viikonloppua!

Iituli

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt sitten vihdoin ehdin koneelle ilmoittelemaan, että TYTTÖ tuli 9.12 ( raskausvkot 40+6) !! Mittaa neidolla oli 3360 g ja 49 cm, pipo 35.5 cm.

Olo onnellinen!!

Vierailija
2/17 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehdin kirjoittelella kuulumisia....taustaillut olen lähinnä viimeaikoina.

Kovasti on vauveleita putkahdellut maailmaan...onnitteluja kaikille tasapuolisesti!

Itsellä viikko laskettuun aikaan, eikä mitään merkkejä synnytyksestä. Supistellu on runsaastikin viime viikkojen aikana, mut ei ole ollut mitään kivuliaita. Muutamia napakoita supistuksia ja jonkin verran menkkamaisia kipuja.

Neuvolassa tuli käytyä pari päivää sitten, kaikki oli ihan ok, vain pissa oli haalella plussalla ja neuvolantäti pisti lähetteen labraan. Ärsytti vaan, kun ainoana päivänä koko viikkoon olisin saanut nukkua pitkään, ni sit piti käydä eilen aamulla labrassa ja kuitenkaan kyse ei ollut mistään hälyttävästä asiasta... neuvolantäti on muutenkin sellainen huolenpitäjä lässyttäjä, ettei aina jaksais. Seuraava neuvola sitten jo maanantaina.

Lapsiluvuista oli aikaisemmin puhetta. Mä luulen, ettei tämä lapsi jää meidän viimeiseksi. Mulla kaksi lasta edellisestä liitosta ja tämä on mun miehen esikoinen. Mies onkin sanonut, että haluais neljä omaa lasta eli kolme raskautta vielä tämän jälkeen. No sitä nyt en tiedä, mut yks vaaveli ehkä mahtuis meidän perheeseen vielä, jos vain luoja suo...

Oltiin viime viikonloppuna molempina päivinä jouluostoksilla useita tunteja. Voi, et olin rättipoikki kun kotiin päästiin. Porukkaa oli liikenteessä ihan pimeenä ja kaikista rasittavinta oli kassoilla jonottaminen. Onneksi kuitenkin kaikki joululahjat on nyt ostettu.

Luulisin, et tää raskaus menee vuodenvaihteen yli. Edellisetkin ovat menneet reippaasti yli. Mut saa nähdä. Ultran mukaan laskettu aika olis jo ens maanantaina.

-MariJo + Omppu rv 39+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä kappaleena olen siis vieläkin.. plääh!

Fiilikset on vaan ollut aika alavireiset viime päivät.. on niin KÄRSIMÄTÖN olo, ennätys päivissä jo mennää. Tänää oli SUPER SIISTI SIIVOUS SHOU! Lapset lähtee vaarille ja me ukon kanssa siivotaa! Anoppikin on poissa pari päivää ja hänen kanssa olaan sovittu et kun lähtö tulee niin hän hoitaa.. eli nyt vois olla se viikonl. kun kaveri tulis ulos kun hoitaja on pois.

Onnea luukkunsa avanneille, taitaa kaikki luukut aueta jus jouluksi. Paisi tietysti täälä.

Tytär huutelee syömään..

Nefili

Vierailija
4/17 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttötrio on kasassa! Meidän pieni tonttutyttömme syntyi varhain maanantaiaamuna 11.12. klo 4.23. Painoa oli 3420 g ja pituus 50 cm. Tytöllä on tummat silmät ja ruskea tukka. Siskot 5 v. ja 2 v. ovat täpinöissään.

Onnea kaikille muillekin jouluntähdille!

Adalmi

Vierailija
5/17 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskikö se pesänrakennus nyt... siivottu on täälläkin, mies poissa kotoa yön ja heti kuin varkain otin imurin käteen... jos vaikka pääsis hommiin, mutta ei edes yhden ainoaa supparia. Hassua ettei niitä ole enää juurikaan ollut kuin muutama hassu mutta napakka päivän aikana, yölläkään ei herää niihin. No ehkä sitä pitäisi olla vaan onnellinen siitä että sektio on 10 päivää ennen laskettua aikaa.... nyt on toisaalta jo sellainen olo, että toivottavasti ei tulekaan ennen torstaita. ehtis tehdä noi muutamat pikkujutut, vaikka ehtii ne tietty vauvan synnyttyäkin. niillä kun on kumma tapa vaan syödä ja nukkua ensi viikot.

Perheemme lapsiluku on nyt myös täynnä. uusperheessämme on tämän jälkeen 5 lasta. neljä minun ja kaksi miehen eli tämä on ainoa yhteinen :-) mahtaa saada hemmottelua osakseen. Kiva kun kolme vanhinta lasta on teini-ikäisiä ja esiteinejä niin hoitoapua on varmasti luvassa, odottavat malttamattomana. hankalassa raskaudessa on sekin hyvä puoli ollut että olen voinut olla tuon kolmivuotiaan kanssa ihan kokoaikaisesti. On kummasti lähentänyt äiti-tytär suhdetta eikä isotkaan ole laittaneet pahaksi että äiti on aina kotona. Meillä kun isot lapset ei juurikaan tapaa toisia vanhempiaan ( omasta tahdostaan) niin olemme lähes aina tällä kokoonpanolla. Kahdenkeskistä aikaa saa vain sillä että ottaa kotiin hoitajan ja häipyy itse muualle, mutta käy se niinkin. Ja joku vielä väittää että suurperheessä ei ole aikaa hoitaa parisuhdetta! Meillä on kun me arvostamme sen ajan niin korkealle ja lapsetkin tietää että tarvitsemme sen ajan jotta heilläkin on hyvä olla ja jotta jaksamme. Osaamme myös nauttia ihan vaan kotona kaksikseen ja vietämme kynttiläillallisia ja elokuvailtoja vaikka lapset olisikin kotona, saavat lapset tottua siihen että vanhemmillakin on oikeus omiin juttuihinkin. Oli itse asiassa mukava kuulla isoilta että ai ne on taas romanttisella tuulella kun tehtiin " parempaa" ruokaa vain meille kahdelle. Ei pitäis ainakaan tulla välinpitämätöntä kuvaa meistä, lapset tietää että meillä tykätään toisistamme ja paljon.

Mitäs sitten muuta. oma napa on rauhallinen, ei mitään uutta. Jos menis vaikka ompelemaan kehtoon reunapehmusteen, ennen kuin isäntä ehtii kotiin.

Hyvää viikonvaihdetta kaikille palloille!

Natuli 37+6

Vierailija
6/17 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi maailman suloisin poikavauva tiistaina 12.12 klo 16.52.

Mitat: 4940g ja 53,5cm. Kaikki sujui hienosti, tosin kivunlievitystä en ehtinyt saada kun synnytyksen kesto oli kokonaista yksi tunti! Mutta palailen myöhemmin kertomaan enempi, nyt taidan lähteä lepäämään kun pienimmät pojat on nukkumassa!

Ikionnellinen 4äippä

Vierailija
7/17 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

töppis, adalmi ja 4äippä onnea kaikille! 4äippä olikin jaksanut punnertaa oikein todella potran pojan maailmaan! ihanaa vauva-aikaa teille kaikille, kuten myös jo muille pakettinsa avanneille..

en ole vähään aikaan saanut kirjoitettua koska ei ole mitään kivaa kerrottavaa (eikä oikeastaan ole nytkään).. synnytys huolestuttaa päivä päivältä enemmän vaikka kaikki on kunnossa. en nyt jaksa alkaa erittelemään kaikkea, mutta ymmärrätte varmaan millaisesta huolesta on kyse. onkohan muuten sellaista kun synnytystä edeltävää masennusta koskaan diagnosoitu?

ajatelkaa; viikon päästä on jo joulu! meillä on tehty joulusiivous jo moneen kertaan. nyt jännitetään sitä, päästäänkö lähtemään mummulaan jouluksi vai onko juuri silloin muuta tekemistä.

voikaa kaikki hyvin, terkuin mom72 38+0

Vierailija
8/17 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin koitti minun aikani ja poikani syntyi 12.12 klo 19.22, rv 38+4, kaikki meni hyvin ja vauva tuli kuin tulikin hienosti perätilassa. Eilen kotiuduttiin ja nyt vietellään ihanaa vauva-aikaa kotona =)

Tulen kertomaan lisää...

Terveisiä kaikille

sonette

Vierailija
9/17 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva on kirjoittajien joukko. Kaikki ovat varmaan joko sairaalassa tai sitten niin kypsähtäneitä, etteivät viitsi kirjoittaa...

Täällä taas purinaa. Nyt on alkanut nukkuminenkin olemaan vaikeampaa, sattuu selkään ja lonkkiin. Öisin tulee edelleen muutama supistus, mutta ne kuivuvat aina kokoon. Vauva on ollut aika virkeä päivisin, mutta nyt parina yönä myöskin eli on tuntunut, ettei se nuku juuri ollenkaan. Toivottavasti ei ole maailmaan tultuaan samanlainen...

Vaikka mieli on aika äkeä odotuksen jatkumisesta, niin on tässä hyviäkin puolia. Olen siivonnut ja leiponut enemmän kuin olin suunnitellut, tavannut paljon kavereita, käynyt konsertissa jne. En tiedä onko ollut sattumaa, että viime viikkoina ollaan erityisen paljon pelattu kavereiden kanssa lauta- ja korttipelejä. Sikäli tosi ihanaa, että tykkään pelaamisesta ja tuskin seuraavina vuosina kovin helposti sellainen monen tunnin pelisessio on järjestettävissä.

Mom72, muistan lukeneeni jostain synnytystä edeltävästä masennuksesta. Eli on sellainen vaiva olemassa. Käsittääkseni se usein niputetaan yhteen synnytyksen jälkeisen masennuksen kanssa, mutta kai se voi olla ihan yksinäänkin olemassa. Valitettavasti en osaa antaa asiasta linkkivinkkejä tai suositella mitään lukemista, mutta virtuaalinen iso halaus silti! Oletko voinut jutella ajatuksistasi ja huolistasi esim. jonkun kaverin tai sukulaisen kanssa? Ehkä se voisi auttaa. Tai millainen neuvolaterkka sulla on, osaisitko ottaa asian neuvolassa esille? Teet asialle sitten mitä hyvänsä, niin muista, että tuollaisissa tuntemuksissa ei ole mitään hävettävää ja että se voi iskeä keneen hyvänsä. Itse ainakin pidän synnytykseen liittyvää masennusta juuri sen takia pelottavana, että jos ja kun se johtuu hormoneista, niin se voi tosiaan iskeä, vaikka muuten asiat olisivat kuinka hyvin tahansa.

Onneksi oma mielialani on ollut kuitenkin hyvä.

Justiinaa 40+5

Vierailija
10/17 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sai isoveli pikkuveikan 14.12 klo 2.56. Painoa pikkumiehellä 3150g ja pituutta 50 cm. Kova poika nukkumaan =) Syntyi tasan samoilla rv kuin esikoinenkin, eli 38+3.

Joulunodotusta kaikille ja omaa tonttua odottaville paljon jaksuja =)

Katjusha ja pikkuheppu kohta 3 vrk

Vierailija
11/17 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon kaikille vauvoja saaneille jouluntähdille! Kieltämättä kateeksi käy... No, toivottavasti kohta voi itse kertoa uutisia. Ehkä aika kultaa jälkikäteen nämäkin muistot eikä enää muista tätä odottelua niin pahana vaikka joskus keväällä tai vuoden päästä.

Itse yritin eilen psyykata itseäni, että nyt on vasta muutama päivä ekasta lasketusta ajasta. Se virallinen la:han on vasta ylihuomenna. Tosin enemmän luotan tuohon menkkojen mukaiseen, jo olleeseen ja np- ja rakenneultran mukaiseen aikaan kuin tuohon lääkärin saamaan varhaisraskauden ultran perusteella saatuun, myöhäisempään aikaan. Saa vain nähdä, kiinnitetäänkö vain tuohon viralliseen huomiota esim. yliaikaiskäyntien ajankohtaa annettaessa. Taisin jo uhota aiemminkin, että siinä tapauksessa keksin tikusta asiaa äitipolille!

Mutta nyt ei auta kuin odotella ja toivoa, ettei yliaikaiskontrolleja tarvita. Koti puhdistuu edelleen kovaa vauhtia... Nyt on jo joulusiivoukset melkein tehty. Enää pojan huone ja sauna täytyy kuurata. Sitten ensi lauantaina riittää kevyt pintasiivous. Seuraavaksi taidan käydä valokuvien kimppuun. Ne ovat albumeissa, mutta tekstit ja päivämäärät puuttuvat melkein neljän vuoden ajalta. Siinäpä riittää puuhaa. Loppuviikosta sitten täytyy alkaa valmistella joulumurkinoita.

Tänään lähdetään käyttämään mummoa Jumbossa. Vähän hirvittää jo valmiiksi ihmispaljous, mutta pääseehän sieltä aina pois! Täytyy yrittää saada ajatuksia pois tästä raskaudesta. Mikäpä sen parempi keino kuin shoppailu!

Toisaalta turha kai tässä on rutista, koska olotila on ok. Vaikeus on lähinnä nupin puolella.

NATULI. Sinulla onkin jännä tilanne, kun tiedät, minä päivänä vauva syntyy. Eikö se ole torstaina? Kovasti onnea ja tsemppiä sektioon! Toivottavasti pääset kotiutumaan jouluksi.

MOM72. Puhuit masennuksesta ja synnytyksen pelosta. Muistan, että olet ottanut aiemminkin asian esille palstalla. (Ja tottakai voit tehdä sen jatkossakin.) On ikävää, että joudut käymään läpi tuollaisia tuntemuksia. JUSTIINAA puhuikin jo viisaita. Minäkin toivon, että pääset purkamaan tuntemuksiasi. Olen sitä mieltä, että on tärkeää, että nostaa asian esille. Noissa ajatuksissa ei ole mitään epänormaalia tai hävettävää, kuten Justiinaa totesikin. Kaikilla odottaminen, synnytys ja vauva-arki eivät mene sitä ihanaista, " tavallista" latua. Itse asiassa luulen, että jonkun verran asiaa saatetaan edelleen hyssytellä. Kovasti voimia ja tsemppiä sinulle!

NEFILI. Tuliko puhdasta, kun saitte kaksin siivota? :-)

Koetetaan sinnitellä me jäljellä oleva jouluntähdet, vaikka tuntuukin, että kaikki muut saavat käärönsä, mutta itse vain joutuu odottamaan. No, jospa hiljaa hyvää tulee.

Naapuri sanoi juuri eilen, että hänellä lasketun ajan ylittäminen teki hyvää. Hän pelkäsi kovasti synnytystä. Kun sitten vauva syntyi melkein kaksi viikkoa lasketusta ajasta, oli jo alkanut tuntua, että pelot väistyivät ja jäljelle jäi vain tunne siitä, että kunhan nyt tulisi. Itse en ole juuri pelännyt synnytystä. Jos olen vähän sitä jännittänyt, se vähäinenkin jännitys on mennyttä, kun odottaa jo kovasti tositoimia! :-)

Iituli rv 40+4/39+5

Vierailija
12/17 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin hieman nostelemaan pinoa ylemmäs... Kovin on hiljaista, taitaa avaamattomilla luukuilla olla joulukiireitä?

Omat tuntemukset ovat ihan odottavia, perjantain sisätutkimuksen aiheuttama vuoto loppui, tosin tänään vielä jotain vaaleanruskeaa tuli, mutta siihen se sitten jäi. En ole koskaan limatulppaa nähnyt, joten en tiedä miltä se näyttää. Muutama kivuliaskin supistus on tullut, mutta jäävät siihen yhteen tai kahteen. Paineen tunne sen sijaan on ihan alhaalla voimistunut, autossa matkustaminen ei tunnu enään kovinkaan mukavalta.

Anopilla käytiin perinteisellä joulukahvilla, vatsan taputtelijoita riitti! Huomenna neuvolaan verenpainemittaukseen, täti vannotti minua tulemaan jo puolta tuntia ennen, että ehdin kunnolla hengähtää ennen mittausta. Täällä kotona se pysyy ihan hyvissä kantimissa...?

Kirsikka ja aarre rv 38+2

Vierailija
13/17 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi sitten vihdoin viimein aivan ihana tyttö pe 15.12. Paino 3865g, pituus 51 cm ja pipo 36cm. Vauva syntyi rv 40+4 ja kotiin päästiin jo tänään. Olo on onnesta sekaisin ja vauva niin suloinen. Nyt sitten koko perhe opetellaan vauva-arkeen ja odotellaan joulua.

Vierailija
14/17 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä viestissäni sanoin etten tiedä miltä limatulppa näyttää, NYT tiedän. Eli se on nyt poistunut. Tuossa kävin netissä lukemassa, niin lähtöön voipi olla 12 tunnin ja 2 viikon väliltä. :)

Ei ainakaan vielä mitään tuntemuksia... Odotellaan. Nukuimme miehen kanssa viime yönä 12h, joten nyt ei ainakaan ole uupumusta.

Todennäköisesti vielä täällä pitkään...

Kirsikka ja tulppansa hukannut aarre 38+2

Vierailija
15/17 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillähän on viikot melkein samoissa lukemissa. onnea sinulle, toivottavasti kaikki menee hyvin.

ja kiitos kaikille tsempeistä, luulen että pitkä sairausloma ja yksinolo on tehnyt minulle tepposet (mies on paljon liikkuvassa työssä ja paljon poissa kotoa). lupaan kuitenkin ottaa asian esiin neuvolassa tai jopa synnärillä mikäli synnytyksen jälkeen olo ei ole yhtään hohdokkaampi.

tämä kaikenlainen odottaminen on kuitenkin kaikessa stressaavuudessaan myös ihanaa. meillä on vielä miehellä työpaikan vaihto edessä, tietoa odotellaan vielä. odotamme joulua ja uutta vuotta sekä tietenkin odotamme vauvaa syntyväksi. huh, noissa on odottamista kerrakseen!

Vierailija
16/17 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea taas kaikille luukkunsa auki saaneille!

Tämä luukku ei aukea...

Jos copypasteisin muutaman edellisen päivän viestini tähän, niin siinä ne terkut olisivat. Eli ei mitään uutta. Muutamia juuri ja juuri havaittavia supistuksia on silloin tällöin, mutta ei mitään muuta.

Mulla on ollut kesästä asti vahva tunne, että vauva syntyy, kun on pysyvä lumipeite. Ja uutisissa sanottiin, että näille leveyksille tuskin tulee lunta jouluksi. Höh. No minähän EN tunnusta olevani taikauskoinen, joten ei kai se lapsen syntymä lumesta ole kiinni - näin on ainakin hyvä nyt ajatella.

Kävin laulamassa kauneimpia joululauluja ja mies on tyytyväinen, kun pystyi katsomaan Taru sormusten herrasta-leffan vielä tänäänkin. Eli on tässä yli la:n menemisessä jotain extraakin :)

Paksuja, mutta hyviä vointeja harvenevalle joukolle!

Justiinaa 40+6

Vierailija
17/17 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Väsy painaa, mutta pakko oli tulla lukemaan kuulumisenne :) Kotona siis joulutähden kanssa, Alpi Itupulla yllätti ja olikin tyttöfiiliksestä huolimatta ihan ehta poikavauva ;) ...Näppäilin väsyneenä ensin " pikavauva" , mikä sekin pitää paikkansa sillä synnytys oli aika nopea ja raju eikä tyystin vailla dramatiikkaakaan. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja olemme kumpikin hengissä ja ehjiä. Sairaalassa vietettiin yksi ekstrapäivä vauvan keltaisuutta seuraillen, mutta kun arvot eivät lähteneet nousuun niin saimme tulla kotiin ihmettelemään uutta perhedynamiikkaa.

Tinuri rv 0+0, Alpi Itupulla 4 pv, mies ja tyttö, joten perusperhe on koossa :D

PS. SUPISTUSSÄTEITÄ kaikille synnytystä jo kärsimättömänä odottaville ja vinkiksi; vyöhyketerapia todella toimii!