( ♥ ) lauantain lepposiin tunnelmiin TERHOT ( ♥ )
Äh perjantain porinat ei tarttunu mukaan, käväsen hakemassa.
Kommentit (19)
[color=darkviolet]Voi jee, mitähän mä kolmen aikaan valvoin. Nyt te mokomat tartutitte mulle tieten sen valvopöpön. En viittiny etes kelloo kattoo, ku tuntu siltä, ett oisin ainaki toista tuntia vaan möllöttäny sängyssä.
Akka meni eilen ukon porukoille yökylään ja ovat tänään lähössä shoppaileen. Tai ovat ite asiassa varmaan lähteneet. Akka ootti innolla erilaista päivää :) Oli työntäny eilen halatessa ukon ovesta ulos. Tyyliin " hyvää yötä mee jo" ;)
Eilen illalla riitti tohkasua, ku TONTTU kävi hakemassa akkunalaudalta kirjeen ja akka näki siittä vilahuksen. Ei meinannu nahossaan pysyä meiän pikkunen. Ukon mielestä se on vielä niiiiin pieni ja pohtiki yks ilta, ett tuntuukohan se 10 vuojenki päästä yhä meiän pikkutytöltä.
( . ) just meinasin sanoo, ett peipi on ollu hiljaa ja samassa ku silitin masua niin nousi tönkyrä ;) eilen illalla kuten muinaki iltoina oli ihan älytöntä möyrimistä. Oikeen laineili masu ja hetkeksi mulle tuli napa :D Näytti aika hassulta.
Akan masua yks päivä rasvatessa sen napa näytti kauheelta roopilta. Miten niin pienellä voi o l l a niin syvä napa. No kai ku itellä ei oo nyt sellasta :)
Eilen tuskastutti sitten urakalla iltapäivällä. Itkuksi meni useemman kerran. Kai mua ahisti turpoominen. Vähä väliä tunnustelee sormuksen paikkaa. Tänään sit meen ostaan uuet rintsikat. Tuntuu vaan niin turhalta haaskata niihin, mut pakkohan se on.
[b]Monttu [/b]ite asiassa tajusin, ett pitäs oikeestaan ens viikolla käyä verikokeissa. Omalla kylällä ei voi käyä ku tiettynä päivänä ja viimesellä viikolla ei voi. Sitä seuraavalla pitää mennä jo OAS:aan käymään.
Ja muutenki viimeks mulla iski se 34 viikolla ja nyt se on menossa. Neuvolatätin mielestä se ei voi iskee ilman kutinaa eli voisin olla huoleti ku ei kutise, mut en vaan voi.
[b]Ariella[/b] voi sie pistit vaan päivällä paremmaksi LA:n :) että katotaan kumpi pitää perää. Viimeksi tarkastuksessa ei ollu peipi etes vielä laskeutunu.
[b]Ardisia[/b] jää nähtäväksi oonko käsitelly möröt ja peikot koskien synnytystä. En jaksa uskoo, ett oisin, en ainakkaa kokonaan. Koska mulla synnytystä ei käyty läpi. Synnytys kesti niin kauan, että ainaki kerran kerkes vaihtuu kätilö. Sitten sattu se jäämään lomalle, joka oli suurimman osan aikaa mun kätilönä.
Hyvin vähän jotai oli puhetta synnytyksen kulusta, mut ei mitään mainittavaa. Laitoksella se ei tuntunu sillon tärkeeltä. Jälkitarkastuksessa hehkuin onnellisuutta, joten joskus sen jälkeen iski mietteisiin toisinaan kaikki tapahtumat. Niitä jäi kelaamaan varsinki unettomina öinä.
Jossain vaiheessa en enää miettiny, mut sitten taas viime vuoden alussa kaikki palautu mieleen, ku päästettiin vauvakuume irti.
Kerros mikä on TENS-laite? Ai sie kerroitki jo :D sähköiskut ei varmaan odottajille oo kovin suotavia *hmm*. Vai onkohän tää sama, ku hierontavehkeitä ei suositella raskaanaoleville (täriseviä missä infrapunavalo) eli siis varmuuden vuoksi kielto.
[b]Leperus [/b]heh :D povipommeja joo, ei kai se muuten haittaa, mut ku en saa " tosta noin vaan" uusia rintsikoita niin alko niiiiin maan p**keleesti ketuttaan.
Niin eipä voi tosiaan sanoo onko sitä hännän huippu, koska viimeksi oli niin iso (3930g) syntyessään 39+5. Että nyt en vähässä kummassa haluais " pidättää" noin pitkille viikoille. Mut se jää nähtäväksi mitä keskustellaan viides tammikuuta.
[b]Ceciliah [/b]en tiiä mikä on " paras" tapa toimia hankkiessaan imetysrintsikat. Mulla on kuppikoko nyt jo ainaki yhellä kasvanu ja vasta tilasin yhet i-rintsikat sen perusteella. Kai aattelin ettei kai sitä voi ihan järkyttävästi tuo varustus kasvaa enää. (+ ympärysmitta on lisiny).
Ainaskaa viimeksi ei, joten luotan siihen. .
Meillä ei ollu akalle hoitopöytää eikä hankittu sitä nytkään. Ei koettu yhtään tarpeelliseksi. Lainassa oli pinnasängyn päälle sellanen siirrettävä hoitoalusta ja se ajo alussa hyvin asiansa. Vaipat vaihtaa kätevästi sängyn päällä ja lattiallakin, joten näin meillä :) Eikä mulla ottanu selkään (tällasta kuullu) koska istun esim. sängyllä ja hoidan homman.
Toinen turha hankinta mun mielestä on vaipparoskis. Ainaki mitä tutuilla oon niitä nähny käytössä niin ovat tosi ahtaita ja eivät pidä hajuja sisällään :/ Kannellinen ämpäri ja sinne muovipussi - homma toimii. Mutta ite kukanenkin ratkasee hankinta-asiat itelle parhaimmaksi tuntuvalla tavalla. En halua talloo kenenkää varpaita.
Eilen muuten uutisissa sanovat, että osat kaupat on jo alottaneet ale-myyntejä. Koskee ainaki talvivarustuksia.
[b]Mamm@mia [/b]mä taisin vasta viime vuonna kuulla jälkisuppareitten tehosta " faktaa" . Mulla ku se jäi kokematta. Kai ne kaikilla on tosi voimakkaita, eihän muuten paikat tyhjentys?
[b]Miten on, kertokaas kokemuksia.[/b]
[b]Tikru [/b]miten jos ei heti syö noita pähkinöitä niin säilytys??
[b]Sinda [/b]oot varmasti tuntenu hikan :)
[b]Noopu [/b]vieläkö oot yhes koos?? Tosin eikös limatulpan menosta voi mennä päiviäkin h-hetkeen. En osaa sanoa pitääkö sen kummemmin mitään varoa. Saunaa ehkä vois välttää?
Nyt pitää kiskoo ukko ylös sängystä.
Z ja peipi 34+1
Huomenia
Ajattelin, että täällä olis jo vino pino viestejä, mutta taitaa lauantai tehdä tehtävänsä...
Kamala yö. Ensin ei tullu uni, sitte hyppäsin vessassa ja Eetu itki ja piti päästä meidän keskelle ja valvo varmaan tunnin, kolmen aikaan haettiin maitoa ja sitte joskus nukahti ja potki mua selkään monta kertaa yöllä. Miks lapset nukkuu poikittain?!? Ja taas hyppäsin vessassa. Kerran heräsin tosi inhottavaan supistukseen, mahaan sattui eikä meinannu loppua ollenkaan, tai siltä tuntu. Mikään asento ei ollu tarpeeksi hyvä. Ja nälkäkin alko vaivata, mutta kai se väsy sitte voitti ku viimein nukuin kolme tuntia putkeen... ukko ryökäle herätti kasilta ku oli pelikassi hukassa. Joku oli laittanu sen kaappiin ja kasannu mattoja päälle ;) Onneks ei tuumannu, että pitäis tehdä pelireissuja useemmin! Nyt se lähti =(
Noopu: tulikos isokin klöntti? Minä oon kovasti ootellu kuka tuon ekana bongaa! Jännitys tiivistyy... Ei kai siinä hygieniassa muuta erikoista nyt ole, kuin että ei sais uida, ainakaan luonnonvesissä. Ethän sä avantouintia harrasta? ;)
Nyt se poitsukin heräilee ja huutelee äitiä.
Elina ja masukki 34!
(anteeks siirsin tänne, mut mä alotin pinkan aiemmin) ;)
Ihan pikana, lähdetään katsomaan kaverin kuukauden ikäistä tyttöä:)
Palajan myöhemmin..
Zatu: Kun ollaan ihan itsellemme tehty noita pähkinöitä niin ne on kyllä menneet niin nopsaan, ettei ole pahemmin säilytystä tarvinnut miettiä;) Mutta uskoisin niiden säilyvän ihan hyvin, koska ovat kuitenkin " kuivia" , tavallaan kait voisi verrata suolapähkinöihin??
Ne mitä tein joululahjaksi laitoin keraamisiin kannellisiin purkkeihin, mutta varmasti käy lasipurkit, peltipurkit yms.
Just eilen yksi kaveri, jolle annoin joululahjaksi noita kävi hakemassa ohjeen itselleen, kun olivat NIIN hyviä:)
tikru
Noopulla taitaa olla lähtö aika lähellä. Mulla tuli limatulppaa viikko ennen synnytystä(rv36+5)ja poika syntyi (37+6), sulla kun on noin hyvät viikot jo niin taitaa olla vauva sylissä jo jouluaattona. Onnea matkaan! Jotkuthan sanoo, ettei limatulpasta voi juuri mitään ennustaa, että voi mennä kauankin tai limatulppaa tulee vasta synnytyksessä eikä sitä välttämättä huomaa ollenkaan. Toiset taas puhuu, kuten mun kaveriporukassa monelle on käynyt, että synnytys alkaa muutaman päivän sisään. Tiedä noista sitten.
Eilen illalla taas supisteli ja maha oli todella kipeä. Tuntui että vauvan liikkeetkin sattui. Mies meinasi jo soittaa äidilleni että lähtee tuleen taksilla meille, kello oli jotain 23 aikaan silloin. Kyllä tässä rupee hermoileen, että koska oikeesti tulee lähtö, kun niin ennakoivaa on ilmassa. tähän asti on helpottanut, mutta ei taida olla kaukana se päivä, että kivut vaan siitä voimistuu. Sanoin eilen miehelle, että meillä tuskin kiirettä tulee koska ekaakin synnytettiin lähes 25tuntia. Tällä kertaa aion olla mahdollisimman pitkään kotona, ellei sitä lapsivettä taas tule, meillä on vaan 10 minuutin matka sairaalaan, niin sinne pääsee sitten nopeesti.
Täytyy nyt viikonlopun aikana laittaa viimesetkin jutut kuntoon, pinnasänky odottaa kokoomista ja turvakaukalon kankaat pitää pestä, samoin vaunujen runko. Mies lähtee pojan kanssa kohta kaverilleen käymään, joten sen ajan aion hyödyntää laittamalla sen äitiyspakkauksen laatikon nukkumiskuntoon. Sitten onkin kaikki vauvaa varten valmiina.
Joulusiivousta pitäis kans aloitella. Äitini tulee maanantaina autteleen, mutta aattelin tässä viikonlopun aikana tehdä jo jotain, pyyhkiä ovet ja kaappien ovet ja sen sellaista, ei tarvi kaikkee sitten yhtenä päivänä.
Viime neuvolareissulle kuulin tällaista, että nykyään on valohoidon kanssa sellainen systeemi, että vauvan saa vierihoitoon sellaisessa " valokaapissa" , ei tarvi jättää enää sinne lastenhoitohuoneeseen kuten vuonna -03. Siinä mielessä lohduttavaa, että vauva on sitten silmien alla siinä koko ajan. Vaikka ei se valohoito kivaa ole. Oon nytkin vähän varautunut siihen, kun viimeksikin poika oli pariin otteeseen valoissa ja sairaalassaolo pidentyi viikkoon. Toivottavasti tällä kertaa pääsis nopeemmin kotiin.
Mutta nyt meen laittaan pojan lähtökuntoon. Palataan!
[color=Red]Ja terveisiä raskaanaolevien osastolta... Niinhän siinä kävi, että ne verenpaineet nousivat niin ylös, että olen nyt kaksi yötä viettänyt Naistenklinikalla osastolle ja verenpainelääkityskin aloitettiin.
Eli keskiviikkona olin siellä neuvolassa, jossa saatiin jo ekat korkeahkot paineet, jotka sitten levolla tasoittuivat. Torstaina olin synnytysvalmennuksessa ja sen jälkeen kävin mittauttamassa paineet terveydenhoitajalla ja alapaine oli 113-118. No terkkari laittoi mut Naistenklinikan päivystykseen, jossa otettiin sydänäänikäyrää (se oli hyvä), mitattiin paineet, alapaine 123-127 (JEP! Pistäkääs paremmaksi!). Lääkäri teki ultran, jossa kaikki istukan virtaukset olivat kunnossa, Papu liikkui hyvin, painoarvio oli 3,2kg, ja määräsi mut saman tien osastolle ja aloitettiin verenpainelääke. Koko ajan olin voinut ihan hienosti, ei mitään oireita. Onneksi valkuaista ei ollut pissassa.
No lääkityksellä paineet tasoittuivat kohtalaisiin lukemiin, nyt alapaineet huitelevat 90-98 välillä. Alkuun lääkkeestä tuli päänsärkyä, muttei enää. Tänään pääsin kotiin lepoon, menen ensi viikolla kontrolliin Naistenklinikalle. Verenpainemittari täytyy käydä hommaamassa kotiin ja sain myös tikkuja pissan tarkkailemista varten mukaani. Lepoa määräsivät sieltä lähtiessäni, ja joulusiivouksen tekemisen miehen hommaksi ;)
Tästä tulee nyt hieman omanapainen viesti, mutten ole ehtinyt juurikaan perehtyä vielä teidän parin päivän pitkiin pinoihinne.
SINDA: Ainakin mulla tuntuu Papun hikka just tuolta kun kuvailit :) Hassu tunne!
Mut palaan asiaan vielä tässä myöhemmin paremmalla ajalla.
Sulina + Papu rv 38+2
Kuulkaa nyt on ihan tuskan hiki otsalla, nimittäin olen ekaa kertaa siirtänyt ite (!) kuvaboxista kuvia sähköpostin liitteeksi. Laitoin Maria sulle tulemaan vihdoinkin kokeeksi yhen kuvan blogiin liitettäväksi. Johan mun on pitänyt sinne blogiin liittyä koko sen ajan mitä se on ollut olemassa. Olen vaan niin kädetön tämän tietotekniikan kanssa!!!!!
Laitan lisää kuvia, kunhan Maria laitat s.postia takas et kuin tuo eka onnas..
Heräsin tänään vasta kymmeneltä. Ihanaa, monen unettoman yön jälkeen! Jotenkin outo olo kylläkin ja heikottaa. Iines yllättävän hiljainen, pitää vissiin alkaa tökkiä hereille ja kaivaa jotai sokerista suuhun. Jospa sekin sieltä virkois. Yhtään liikettä en ole tänään vielä tuntenut..
Noopulla, se lähtö lähestyy! Oletkohan seuraava Terhon maailmaan saattava?!
Tikruko se laitto sen pähkinäohjeen? Pitää kokeilla jouluksi, kuulostaa hyviltä ja etenkin helpoilta!
Ajatus ei kulje nyt yhtään enempää... Mukavaa lauantaita!
t. H ja Iines 36+0!!!!!!!!!
Huomenet kaikille Terhoille. Tämä akka vasta nousi sängystä. Ukko ja pojat ovat häipyneet johonkin, veikkaisin että tontun asioille taikka vaarilaan. Saan rauhassa laittaa paikat & pikkujoulut valmiiksi ennen ystävien saapumista. Ihanaa saada talo täyteen pikkuisia " tonttuja" :)
Sinda: Juu täällä tulvii :/ Tästä meiltä on Trollhättaniin reilun tunnin ajomatka, aika huonoa tietä. Muutaman kerran ollaan siellä käyty *miettii miksi?? Varmaan ohikulkumatkalla Norjaan?*
Hikan olet varmasti tuntenut. Sellaista säännöllistä " nykimistä" .
Kiva kuulla, että olet paranemaan päin, saat kunnolla nauttia viime hetken vapaasta =)
Noopu: Limatulpasta.. Mulla esikoisen raskaudessa tulppa irtosi synnärillä tutkimushuoneessa ja kakkosella kolme päivää aiemmin. Että sulla todellakin saattaa olla lähtö lähellä. En usko, että on olemassa mitään infektioriskiä, niin kauan kuin sikiökalvoissa ei ole reikää (siis ei tihku lapsivettä). Tsemiä!!
Zatu: Jos susta tuntuu, ettet vielä ole " sinut" synnytyksen kanssa, niin ota ihmeessä puheeksi pelkosi siellä synnytystapa- arviossa (sullahan on se vielä eessä?) Mä todella toivon, että sulla kaikki menee tällä kertaa hyvin, ilman ongelmia ja vältyt pikaiselta sektiolta. Ja ihan varmasti kaikki meneekin hyvin!!!! *halittaa*
Tuo TENS on 70- luvulta asti käytetty kivunlievitysmenetelmä synnytyksissä. Mietin vaan, josko sitä käytetään Suomessa? Ei siitä mitään vaaraa ole, ei ole sellaista " tärinää" vaan hermot saa sellaisia impulsseja jolloin itse kipu tuntuu pienemmältä. Vaikea selittää ;)
JÄLKISUPISTUKSET: Joo, ykkösen synnytyksen jälkeen en niistä kärsinyt, mutta kakkosen.. Voi jessus, että oli kipeitä supistuksia monen päivän ajan. Varsinkin imettäessä meinasin välillä hypätä kattoon, kun viilteli ja samalla aina lorahti verta (eli kohtua tyhjensi). Särkylääkettä käskettiin ottaa, mutta ei mulla ainakaan auttanut: Auts. Toivottavasti ei tälläkään kertaa tarvis niitä kestää :/
Elinalle jaksuja tähän päivään. Yritä saada päikkärit nukuttua..
fable ei ala siivoilemaan. Jos on jo kurja olo ennestään niin ei se sillä siivoamisella parane :0 *heristää sormea*
Sulina: Otahan iisisti ja juo paljon vettä, sen olen kuullut auttavan korkeeseen verenpaineeseen? Mukavaa päästä kotiin sairaalasta, eikö..? Jaksuja!
Hermione: Kivaa, että saadaan teiltäkin päin kuvia :) Tervetuloa joukkoon tummaan :)
Nyt tämä täti lähtee pottujen keittoon, pitäis perunasalaatti vielä väsätä. Mukavaa lauantaita kaikille!!!
/ardisia
Noopu: Johan alkaa jännittämään josko se toinen terho syntyisi piakkoin. Itse en limatulpasta tiedä koska en ole sitä koskaan bongannut, on tainnut meikäläisellä tulla kaikki tavarat samalla kertaa kun vedetkin.
Sulina: Toivotaan että vauva syntyisi nyt itsestään ennekuin mahdollinen myrkytys kehkeytyy, hyväthän nuo sinun viikot jo ovat.
Sinda: ihan hikalta nuo kuvailemasi tykytykset kuulostavat.
Taitaa tullakkin oikein ruuhkaa tuohon joulun ja uudenvuoden tietämille Terhoissa, kukahan seuraavaksi kerkiää? Noita syntymäkuulumisiahan odottaa innommalla kuin joulupukkia ;)
Nuo jälkisupparit tosiaan on aika hirveitä, musta tuntu et koko kroppa kouristeli paripäivää synnytyksen jälkeen ja aina lorahti hirveästi verta ja samoin aina kun alkoi imettämään tuli iso supistus.
Illalla on pikkujoulut kavereiden luona ja lapsille on tontut tehneet pienet pussukat, syödään ja kuunnellaan joululauluja, eli kiva ilta tiedossa.
Kiitos Zatu viestin siirrosta. Mulla tais olla vielä silmät niin ristissä etten havainnoinut pinoa ;)
Jälkisupparit: on ikäviä! Ja kun ne tulee vielä pahiten imetyksen aikaan, kun siihen yrittäis keskittyä ja tisseihin sattuu niin sitte vielä ne supistukset siihen lisäksi kun oot jumissa vauvan kanssa eikä pääse liikkeelle *huh huh*. Onneksi niitä ei kovin kauan kestä!
Valohoidosta: meillä oli `05 tehty se valohoitolaite siihen vauvan kärryyn, joten sai olla koko ajan vierihoidossa. Oli kyllä hyvä, kun piti syöttää kuitenki kolmen tunnin välein niin ei tarvinnu lähteä mihinkään. Ja sai katsella vaavia. Tosin kurjalta se tuntui, kun ei voinu sylitellä ku imetyksen ajan =(. Onneksi pojalla ne arvot pysy sen verran kurissa, että saatto käyttää tuota kärryä. Siinä kun se valo tuli vaan alhaalta niin sai olla peitto päällä. Sitte olis varmaan joutunu ihan johki valokaappiin tms. eri huoneeseen, jos olis arvot ollu ihan hurjan korkeita tai ei olis alkanu tuolla laskemaan.
Sulina: no ompas sulla ollu hurjia lukemia! Voisitte Ceciliahin kanssa vähän tasotella... Jospa ne nyt pysyis kurissa, eikä sun tarvis viettää joulua sairaalassa.
Elina
vielä ihan kehaista, kun äiti oli löytäny meille perinteisen harmaasuolatun 4,8kg: kinkun! Olivat kaivaneet varastosta ainoan pienen mitä löytyi, altaassa oli ollu pienin 7kg! Ei ihan niin isoa tarvita, ku käydään aika paljon vieraisillakin syömässä sit joulun aikaan. Ja haluttiin tollanen ihan " oikea" kinkku =).
Hei vain kaikille! Pitkästä aikaa vähän kivempi sää. Ja eilen myös. Harmi kyllä mies lähti jonnekin rautakauppa-tourneelle (lue: kestää helvetillisen kauan...) eli enpä taida ehtiä päivälenkille valoisan aikaan. Esikoinenkin kun on unilla.
Sulina: aikas hurjia verenpainelukemia, mutta onneksi näyttävät nyt rauhoittuvan. Minulla myös pari vko sitten oli kolme päivää päänsärkyä, ja arvelin paineiden nouseen. Ja niin olikin, mutta vain alapaine. Normaalit lukemani ovat siinä 116-120/60-68), ja tuon päänsäryn jälkeen sellaiset 94-98 nuo alapaineet, yläpaineet normilukemissa. Silloin ei äitiysloma ollut vielä alkanut, ja olin töissä, jossa pystyin työterveysasemalla käydä mittauttamassa tuota verenpainetta. Samoin neuvolassa kävin, ja katsottiin pissa, mutta se oli ok. Eli tuollainen verenpaineen nousu, varsinkin kun oli vain alapaine, ei ole nyt sitten vielä muuta kuin tarkkailun alainen. Minulla on ollut verenpainemittari lainassa, ja noihin lukemiin ne nyt ovat jämähtäneet, vaikka olisi miten paljon lepoakin.
Uskomatonta, että jouluun on enää viikko aikaa! Millähän sitä oikein ehtii tehdä kaiken mitä pitäisi?! Lahjoja on ostamatta, siivoamatta, leipomatta, ruokia ei ole valmisteltu mitenkään..Josko verenpaine on nousussa joulustressistä ;)
t. Meku rv 34+6
Minulla jatkuu ihan sairaan väsy ja vetämätön olo ja silmät ei tahdo pysyä auki vaik kaikki pitäs olla kunnossa masuasukin kohdalla. Vatsataudit ym. on sairastettu et ei pitäs olla sitäkään.
Lapset meni miehen työpaikan pikkujouluihin ja meidän piti käväistä syömässä mut enhän mie jaksanu. (mies toivoi et oltas päästy kahdelleen kun kohta ei mahd. kun tuo kolmas tulee) Kotia tultiin kun pitäs lähteä illalla viel perheen kans pikkujouluihin ja viettää ilta siellä. Jos vaan jaksaa. Pitää olla ainaski siihen asti kun joulupukki tulee.
Nyt jos menis vähänks aikaa pitkälleen niin jaksais käydä saunassa ennen kuin pitää lähteä.
Täs oli vähän tätä omaa napaa taas kun en raaski miehellekää aina valittaa, sori!!! Väitti ettei muka haittaa kun ei menty syömään, vaik tiedän et sitä harmittaa, suunniteltu kun oltiin. Nyt pitää lopettaa, kuuluu tulevan lasten kans pihaan.
Viikonloppuja kaikille!!! Tiistaina viimeistään palailen, silloin on neuvolalääkäri, vimppa sellainen.
birgit ja pörrö 34+2
[color=darkviolet]Ihanaa mulla on uuet rintsikat *esittelee Myyn kuvaa* :D vähästä oon tyytyväinen.
Mut olipa joo kaupantäti :O Ukko huomas, ett kaikista toppavaatteista on -30% niin sovittelin sit toppapöksyjä. Jos tässä kuukauen päivätki oon yhes koos niin pitää olla vaatetta hengailla pihalla.
Niin siis olin sovituskopissa ja ukko siinä likellä ulkopuolella, ku kuulin kaupantätin kysyvän tarviiko apua tai totes ettette taia tarvita. Oli just saanu palveltua edellisen asiakkaan ja seurannu tieten siinä sivussa meiän hommia.
Naureskeli jotai " isompia housuja sitten kattelette" (no heh heh) " ei varmaan enää kauan mee" (:O niin voi vaan kuukaus viel mennä!) ja samaan tyyliin yhtä fiksuja heittoja. Mä pysyin kopissa ja ku ei yhtään innostanu saaha palvelua ja muutenkaa (juu nöy). Ukko sille tätille jotain vastaili, mut mua jäi ärsyttään moiset naureskelut.
No, tuli kummiski ostettua pökät. Saa nähä kelle ne lahjotan kunnen niitä enää tarvi. Mut ei paha hinta n. 15,-
[b]Tikru [/b]pähkinöitä tuli ostettua :) Pitää joku päivä tesmata osaanko noita tehä. Jäin miettiin, ett kuoritaanko ne?
[b]Fable [/b]ethän oo touhunnu liikaa? Mun masua kiristi tänään kaupassa suht mojovasti. Autto, ku hiljensi tahtia ;)
[b]Sulina [/b]no jopas sulla paineet huitelee. Toivottavasti lääkkeet pitää kurissa bd bd.
[b]Ardisia [/b]kiitos halista :) Kyllä mulla on tarkotus OAS:ssa kysellä vähä kaikkee, pitäski kirjottaa vähä ylös mitä vois ottaa puheeksi. Harmi ku ei saanu toivoo kenet lääkärin haluaisin. Jos kysyis tarpeeksi hankalia niin ne vois konsultoida sit sitä ketä haluan (on ylilekuri ja leikkas mut viimeksi mm.).
Jännä, ku akka oli koekappale niin sillon vaan menin synnyttään sen kummempia miettimättä. Ku ei tienny mitä odottaa niin sitä oli niin sinisilimänen. Nyt sit miettii liikaaki.
Viettäkää rattosat pikkujoulut :)
[b]Mamm@mia [/b]kuin myös sulle hauskaa pikkujoulua :)
[b]Elin@ [/b]eipä mittää ;) *köh* meillä on " pieni" jotai 11 kilon kinkku ja mietinki tänään ääneen millonhan sen ottas sulaan, että se ehtii.
[b]Meku [/b]teet vaan pakolliset eli lahjat ja syömiset. Siivota voi sitten joulun jälkeen ;)
[b]Birgit [/b]toivottavasti oot jo saanu virtaa jostain. Onko sulla hemppa ollu missä lukemissa?
Akka tuli äskön kotio ja linnottautu meiän sänkyyn viltin alle lukeen Aku-Ankkaa. Ollu vissiin rankka päivä :)
Ruveta tekeen paistinpotut, ku potut sain jo keitettyä. Ei kyllä osannu sanoo mitä on syöny viimeks ja ukko ei ollu hoksannu kysyä. .
Pitänee soittaa anopille.
Hauskaa illan jatkoo terhokkaat :) elkää kovin moni tehkö niitä tonttuja ;)
no ei mun mies muuta tehny kun pienen varkauden mut he saivat kyllä kaiken silti takasin ehjinä:)
eilen ja tänää on ollu yhtä hulinaa kun on porukkaa käyny ihan tarpeex,tytöt sai eilen semmosen puhuvan ja laulavan possun,nalle tuolin ja semmosen maton johon voi kynällä piirtää,ja tänää he saivat jotai palikoita ja nuken ja puhuvan puhelimen ja soivat avaimet,ja kummallekki on sitte vielä ainaki 3 omaa lahjaa ja 1 yhteinen..sai tuleva vauvakin vähän vaatteita mut ne on sinisiä,kumpa hän nyt sitte olis poika:)
voiskoha se mulla vähitellen irtoilla toi limatulppa kun parina yönä on valunu jalkaa pitki semmosta kirkasta limaa,tänäki aamuna oli semmone limapallukka jalassa kun menin vessaan..ja vessassa käydessä myös kun pyyhkii tulee aika paljon semmosta limaa,tai sitte mä vaan kuvittelen:)on kyllä tänää juilinu myös tota alaselkää ja mahaa aika ilkeesti melkei koko päivän mut nyt on jo helpottamaan päin:)hyvää viikonloppua kaikille:)
mansemamma ja vauva rv 37+3
Zatu: Mies ei ole kuorinut pähkinoitä, miusta kuoret eivät haittaa..
Ai niin, siitä Marianne-kakusta tuli tosi hyvä:) Pidin n. tunnin uunissa sitä ja oli kypsä. Töissäkin sitä kehuivat ja pyytelivät ohjetta!
Huh, olin pari tuntia kaupoilla ja kauhea kun alkoi joko supistelemaan tai sit vauvan pää aiheutti ikävät tuntemukset. Veikkaan ehkä enempi noita supisteluja. Oikein säikähdin ja linja-autolla huristelin kotia, en uskaltanut lähteä kävelemään. Kai se vaan täytyy nyt uskoa, ettei tässä voi ihan samalla tavalla urheilla kuin tavallisesti;) Onneksi kotona olo aika pian jo helpottui eli ei tässä vielä vähään aikaan lähdetä synnyttämään!
Nyt iltatoimiinn,
tikru
Mutta nyt on ainakin kaikki hyvällä mallilla. Innostuin sitten tuulettaan kaikki petivaatteet oikeen kunnolla, vaikka ensin oli ajatuksena se vauvan pedin kuntoonlaitto. Mutta kun ilma oli tänään selkeä ja paljon raikkaampi niin lykkäsin ne tonne pihaan tuulettuun. Ja miehen patistin hakkaan sijauspatjan.
Nyt on siis vauvan pinnasänky koottuna ja äitiyspakkauksen laatikko laitettuna ensisängyksi. Laitoin siihen sellaisen reunapehmustehörhelön. Tarkoitus olis taas nukuttaa vauvaa siinä aluksi, niin että se laatikko on pinnasängyssä. Monet taitaa tehdä juuri näin. Pinnasänkyyn pitäis viä ostaa se uusi patja, reunapehmusteen ja verhon hain viime viikolla.
Lisäksi mies laittoi vaunun pyörät kuntoon. Meillä on noi emmaljungan-03 vuoden yhdistelmät, joissa ilmakumipyörät. Niissä oli vaan ongelmana, että ne oli jatkuvasti aika tyhjät ja ilmaa joutui pistään aika usein. Ja aina piti käydä huoltoasemalla täyttään. keksittiin siis tällainen ratkaisu, että laitetaan niihin noi sellaiset sisärenkaat joissa pyörän venttiili, joten kumien täyttö onnistuu siis ihan pyörän pumpulla.
Vielä pitäis pestä hoitopöytä. Sellainen kylppärissä pidettävä, johon saa ammeen yhdistettyä. Kyllä sitä hommaa vaan riittää kun on vauva tulossa taloon.
Vielä täytyy se turvakaukalon kangas pestä ja sitten saa nää hääräilyt riittää.
Kummasti sitä on vaan jaksanut koko päivän häärätä jotain, eikä ole supistellutkaan niin paljon. Onneksi. Tai sit tää on vaan tyyntä myrskyn edellä.
Eipä tässä sen kummempaa tähdellistä. Kunhan raportoin tekemisiäni...:-)
Nyt meen laittaan pojan yöpuulle ja tarkoitus ois lämmittää sauna pitkästä aikaa. Piti jotain kommentoidakin, mutta en nyt muista yhtään, että mitä.
Illanjatkoja!
Jokohan se noopu on synnyttämässä, viikkoja ainaskin on níin paljon että vois vaikka ollakin. Ja jos se kerta limatulppakin jo meni.. jänskää!!
Me ollaan vietetty rauhallinen viikonloppu minun vanhempien luona ( tai siis tultiin tänään kotiin) Ihanaa kun saa todellakin levätä kun siellä on, ei käytännössä tarvinnut tehdä yhtään mitään :) Saas nähdä millä voimilla sitä joulusiivouksia jaksaa tehdä kun on voimat niin totaalisen kadonnut. Noh pitää pistää ukko siivoamaan ;)
( . ) pinkeä ja kuukautiskipujen tyyppistä kipua on.. Verta ei onneksi ole tullut. Torstai iltana viimeiset " verilimat" tuli. Olo on vaan jotenkin masentavan kamala, jos ei olis näin " vähän" viikkoja niin toivoisin synnyttäväni vaikka nyt heti. Tuntuu ettei jaksais nyt näitä vaivoja ja säikyttelyjä enää päivääkään. Mutta ei muu auta kun ottaa rauhassa ettei ihan vielä synny..
Beijaflorille: Ihanaa kun Onni jaksaa jo rinnalla imeä kunnolla!
Nyt täytyis mennä kattomaan elokuvaa heippis ja hyvää viikonloppua!
äityli ja rinsessa 34+3
Täällä vielä kukutaan, meni koko päivä ahertaessa ja iltahommelit hieman venähti. Nyt on koti suhteellisen hyvässä kunnossa joulua varten :-) Nyt piti lukea kuulumiset ja jotain kirjoittaa ennen nukkumaan menoa.
Ceciliah - meillä tosiaan hoitopöytä on kun kerran mahtuu makkariin. Katsotaan tuleeko sitä käytettyä niin paljon kuin esikoisen aikana. Mä en taas jotenkin malta mennä iltaisin ajoissa nukkumaan onkin ruvenneet aamut vähän venähtämään.
Tikru06 - täytyykin kokeilla noita ja antaa siskoille jouluviemisiksi. Millaisia pähkinöitä olette laittaneet?
Noopu - jännät paikat sulla jo, saas nähdä tuleeko pian sulle lähtö.
Fable - sulla kanssa varmaan h-hetki lähestyy... Meillä oli Kättärillä jo -02 esikoinen sinivalossa vierihoidossa. Oli semmoinen siirrettävä lamppu ja siihen sitten viltti/lakana ylle.
Meku - otahan rauhallisesti jouluvalmistelut ettei paineet nouse sen takia.
birgit - lepoa, ruokaa ja raitista ilmaa. Toivottavasti väsymys menee ohi, jos vaikka univelkaa tms. kertynyt huomaamatta.
Zatu - onnittelut uusista hankinnoista :-)
Omassa olossa ei mitään suurempia muutoksia. Ihan ok jos ei lasketa kaikenmaailman kolotuksia, vihlontoja ja särkyjä :-) Albert liikuskelee ahkerasti aina klo 22 jälkeen ja nukkumaan tuleekin mentyä aika myöhään, rytmi vähän sekaisin.
Nyt ei kyllä ajatus enää kulje joten pakko se on yöunille vetäytyä, ukko jo sohvalle simahti :-)
t. Mirabella ja Albert rv 37+6
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9087781&p=1&tmode=1&smode…