Tiedätkö mistäpäin sukujuuresi ovat? Itse sain vasta tietää, että osin skotlannista
Joku esi-isä muuttanut 1600-luvulla Suomeen Skotlannista siis. Sukututkimuksen mukaan. Yllätti,kun ajattelin aina,että täysin täältä alueelta lähtöisin.
Sama sukunimikin oli kuin yhdellä Hollywood tähdellä😁
Kommentit (37)
Isoisän mukaan suku olisi Venäjältä ja joku sukulainen oli tsaarin tallirenki, mitään todisteita tuosta en ole nähnyt. Loput sukujuuret ihan todistetusti on Varsinais-Suomesta ja Uudeltamaalta.
Taidan olla tämän ketjun sisäsiittoisin. Se sukuhaara, mitä on selvitetty, menee 1600-luvulle asti kolmen pienen kunnan alueella. Vasta minun sukupolveni syntynyt muualla.
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla tämän ketjun sisäsiittoisin. Se sukuhaara, mitä on selvitetty, menee 1600-luvulle asti kolmen pienen kunnan alueella. Vasta minun sukupolveni syntynyt muualla.
Sisäsiittoisin😂 joku toinen sukuhaarahan voi olla ihan mistä vain, jos yhtään lohduttaa.😉
Vierailija kirjoitti:
Sukujuureni ovat aškenasijuutalaiset.
Sukuni tulee Israelista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisäsiittoisin😂 joku toinen sukuhaarahan voi olla ihan mistä vain, jos yhtään lohduttaa.😉
Minäkin olen erittäin sisäsiittoisesta alueelta. Hyvin mahdollista ettei siinä tutkitussa sukuhaarassani paljoa kolmea enempää esiinny kuntia, se toinen sukuhaarani taitaa olla tuotakin pahemmin sisäsiittoisempaa porukkaa. Mölliyden tunnistan itsessäni, ihan tavallisisa Matti ja Maija -----nen tyyppejä ollaan, sisäsiittoisuudesta huolimatta kovia on sukulaiset olleet sikiämään, eikä aina ihan pelkästään sen oman puolison kanssa. -Sivu Möllinen
Vierailija kirjoitti:
Mitä erikoisempi nimi, sen sisäsiittoisempi tapaus. Hieman möllejä.[/quote
Mistä ihmeestä tempaisit noin möllin kommentin?
Pohjois- Espanjasta ja Etelä- Ranskasta
Pääasiallisesti länsi-suomesta ja savosta, savolaisten seasta löytyi muutama saksalainenkin ja yksi islantilainen. Sukututkimus on hauskaa.
Ollaankohan sukua ap, mulla myös esi-isä joka 1600-luvulla tullut Skotlannista.
Partanen Räisänen Lukkarinen kirjoitti:
Sukunimeni on saksalainen oikein Schroderus. Mutta en ole yhtään saksalainen.
Kaverini on Mäkinen ja osin britti.
Sitten on Berg, joka myös unohti suomalaistaa nimensä
Meillä sama sukunimi ja meillä juuria skotlannissa, irlannissa ja walesissä
Veikkaan ap että ollaan siis samaa sukulinjaa.
En tiedä. Sain hiljattain kuulla, että aitini huijasi isän kanssaan naimisiin tultuaan raskaaksi jonkun muun toimesta. En siis ole isäni poika. Yli 50 vuoden salasuus paljastui, mutta isästä ei ole tietoa. Siinä mielessä testi kiinnostaisi.
Isän puolelta sukujuuret ovat Ranskassa, muistaakseni jäljitetty jonnekin 1200-luvulle asti ja siihen tuli stoppi. Sukututkija pääsi noin pitkälle vain koska suvussa sattui olemaan paljon aatelisia, en tiedä olisiko talonpojista noin hyvin tietoa saatavilla. Pitäisi äidin puoli jäljittää, onnekseni isän puoli oli tehty jo lapsuudessani :D
Eri puolilta suomea ja hieman ruotsista. Enemmän nykyiset pari sukupolvea on levinneet maailmalle kuin edeltävät parisataa vuotta on suvussa liikuttu.
Moni perussuomalainen vois yllättyä dna-testistä.