Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eskarilainen haukkuu ja hylkii isää

Vierailija
31.07.2023 |

6-vuotias poika on alkanut käyttäytyä ikävästi isäänsä kohtaan. Haukkuu tyhmäksi tai rumaksi, käskee olla hiljaa, ei halua istua vieressä ruokapöydässä.

Isä on todella aktiivisesti ja tiiviisti viettänyt aikaa pojan kanssa ja heillä on kivoja yhteisiä tekemisiä, joista poika nauttii. Minulla eli äidillä on paljon tylsemmät leikit, mutta "tunnesuhde" minua kohtaan on pojalla voimakkaampi.

En tiedä, miten suhtautua lapsen ikävään käytökseen. Asiasta on hänelle puhuttu ja haukkuminen esim. on vähentynyt, mutta keksii sitten uusia tapoja olla ikävä isälle. Tuntuu pahalta puolisoni puolesta, kun hän on tosissaan omistautunut lapselle paljon 😞

Onko kokemuksia vastaavasta? Menikö ohi itsestään tai keksittekö toimivia keinoja?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhosin isääni lapsena, koska hän oli ankara, henkisesti väkivaltainen ja ahdisteli seksuaalisesti. Paitsi etten uskaltanut haukkua häntä, koska hän oli - no, väkivaltainen.

Ehkä mies on käyttänyt lasta hyväksi tai käyttäytynyt muuten epäsopivasti.

Ihan varmaan joo. Sadut sivulle numero 7.

Vierailija
22/26 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika viihtyy siis aivan mainiosti isänsä kanssa, haluaa hänen seuraansa ja mieluummin leikkii isän kuin minun kanssa myös minun ollessani paikalla. Sitten tietyissä "perusjutuissa" (ruokailut, iltatoimet, pukemiset) vain minä kelpaan ja näissä tilanteissa on tuota huonoa käytöstä isää kohtaan.

Nouseeko pojalla hattuun, että isä olisi saatavilla äidin kanssa tehtävien juttujen aikana? Jos isä olisi silloin muualla, ehkä arvostaisi enemmän. Ruokaillessa hankala mutta muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika viihtyy siis aivan mainiosti isänsä kanssa, haluaa hänen seuraansa ja mieluummin leikkii isän kuin minun kanssa myös minun ollessani paikalla. Sitten tietyissä "perusjutuissa" (ruokailut, iltatoimet, pukemiset) vain minä kelpaan ja näissä tilanteissa on tuota huonoa käytöstä isää kohtaan.

Toivottavasti älyät olla taipumatta pojan tahtoon noissa tilanteissa. Lapsi ei päätä kumpi vanhempi hänen kanssaa asiat hoitaa. Ei, vaikka miten tyhmittelisi ja kiukuttelisi. Aikuisen pitää vain sivuuttaa sellainen ja keskittyä olemaan aikuinen. Noin 7 vuoden päästä sieltä on tulossa paljon pahempaa kuin "iskä on tyhmä enkä tykkää siitä". Ja sekin on kestettävä. 

Vierailija
24/26 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkikööt yksinään, viheliäinen narsistin alku.

Turha hyysätä yhtään

Vierailija
25/26 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetkö sinä nuo perusjutut poikasi kanssa yleensä aina?

Tulee mieleen, että lapsi on tottunut, että asiat tehdään tietyllä tavalla eli sinun tavallasi. Kun isä sitten tekee asioita omalla tavallaan ne ovat pojan mielestä "väärin" ja siksi hän haukkuu isää noissa tilanteissa.

Vierailija
26/26 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö sinä nuo perusjutut poikasi kanssa yleensä aina?

Tulee mieleen, että lapsi on tottunut, että asiat tehdään tietyllä tavalla eli sinun tavallasi. Kun isä sitten tekee asioita omalla tavallaan ne ovat pojan mielestä "väärin" ja siksi hän haukkuu isää noissa tilanteissa.

Joo, yleensä minä teen nämä jutut. Mutta koko perhe on ruokailuissa kyllä paikalla ja tässä ei aikaisemmin ole ollut mitään ongelmia, tämä on tuore juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän