Kannattaako nyt ottaa määräaikainen sähkösopimus vai odottaa vielä jos hinnat laskisivat?
Sää alkaa kuitenkin pikkuhiljaa viiletä.
Helsingin energialla olisi 2 vuoden määräaikainen sopimus 9,16 c/kWh ja perusmaksu jotain 4 euroa/kk. Kaipailen mielipiteitänne kannattaisiko tuollainen ottaa. Vaikuttaako esim. olkiluodon voimalan valmistuminen siihen ettei viime vuoden jättihintaisia sähkölaskuja enää nähdä.
Kommentit (4)
Jaa-a, oliko sulla sitä "ristallipalloa"? Se varmaan parhaiten arvaa. Minä aion sinnitellä pörssisähköllä vielä kuukauden tai pari. Tai koko talven. Seuraan päivittäin.
Itse otin vuodeksi määräaikaisen.
Ei siinä nyt ainakaan pahasti käy kun tuskin ne hinnat ihan hirveästi talvella tuosta 9 c/kWh laskevat. Enkä jaksa seurata pörssisähköä niin tarkkaan.
Tänään tuli tarjous 1 vuoden määräaikaisesta 9,30. Nykyinen sopimus loppuu syksyllä ja on 5,99. Aika iso korotus.
Tuo on siinä rajoilla mitä itse voisin harkita. Ei tuo erityisen halpa ole, mutta ei toisaalta mikään superkalliskaan.
Varmaan ottaisin jos nyt heti pitää ottaa. Eikö ne talvea kohdin ala hinnat nousemaan noissa yleensä?