Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaskiven poiston jälkeinen jomotus hampaissa.

yhyhhy
31.07.2023 |

Onko teillä tietoa tsi kokemusta. Olin keskiviikkona suuhygienistin luona jossa otetiin hammaskiveä pois. Ensin ultaralla ja sitten raapimalla. Ylihuomenna tulee käynnistä viikko ja leuassa ja alahampaissa on todella voimakas jomotus ja kipu. Kipu on hetkittäin ihan sietämätön. Sanovat että menee ohi. Ei ole mennyt pahenee vaan. Särkylääkettä menee kuuden tunnin välein. En pysty nukkumaan, kipu on jyskyttävä. En enää tiedä mitä pitäisi tehdä. Hampaat on hoidettu keväällä eikä reikiä pitäisi olla. Haluaisi repiä koko alaleuan helvettiin niin kipeää tekee..

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten olisi päivystävälle hammaslääkärille meno? Eipä sinu kalustoasi täällä kukaan voi tarkastaa :D

Vierailija
2/24 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasperäisistä leukavaivoista, joita voi tulla leuan pitämisestä auki pitkään hammaslääkärin  tai hygienistin vastaanotolla, voi tulla ihan sietämättömät hammassäryt ilman, että hampaissa on mitään vikaa! Kokemusta on. Niihin auttaa lihashuolto, esim. kyseisten lihasten hierominen itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillut vihlonnan poistoon tarkoitettua tahnaa.

Mene hammashoitajalle ja pyydä laittamaan fluorilakkaa.

Vierailija
4/24 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purentalihashieronta. Sulla on leuka niin jumissa, että vihloo sen takia. 

Vierailija
5/24 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koputan hampaita sattuu...

Vierailija
6/24 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko puhetta oliko sulla syventyneitä ientaskuja? Silloin voi olla kipeänä ikenet, koska hammaskivi on ientaskun sisällä ja on tulehtunut.

Vierailija
7/24 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään puhetta. 

Hyvät hampaat kuulemma 

Vierailija
8/24 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittääkö se hammaskivun. Hampaat on ihan kosketusarat?

Vierailija
9/24 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikantuuko kipu johonkin vai kaikkiin hampaisiin sattuu?

Vierailija
10/24 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuuman tai kylmän arka? Auttaako särkylääke

Vierailija
11/24 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin normaalia, onhan se kova käsittely. Menee kyllä ohi.

Vierailija
12/24 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys sinne terveysaseman hammashoitolaan.Itse käyn samalla yksityisellä hammasläkrilä jo 23 vuotta.Hän myös putsaa hamaskiven.Koskaan ei vastaava ole ollut.Toiseksi oli suusani mikä ongelma tahansa soitan hänelle.Maksan itse suun hoidon.Jokainen omilla valinoilla pystyy maksaa yksityisektori hampaan tarkoistus putsaus ymm.Saa palvelua lisäksi hyvää.esim.omat valinat en tupakoi en käytä alkoholia,en turhaan shopaile ymm.rahaa säästyy omalla valinallani juuri yksityinen  hammaslääkäri.

Vierailija
13/24 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan muistanut nyt hammaskiven poiston jälkeen itse säännöllisesti puhdistaa myös hammasvälit - vähintään joka ilta? Minulla aina puhdistus helpottaa kipua, vaikka puhdistus kyllä todellakin ensimmäisinä päivinä sattuu. 

Vierailija
14/24 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle meistä hammaskiven poisto ultraäänellä aiheuttaa suurta kipua, sekä itse toimenpiteessä että jälkikäteen. Kerran on tehty, eikä ikinä enää. Meni monta vuorokautta ennen kuin pystyi edes nukkumaan. Ensimmäiset päivät kävelin rinkiä ympäri huonetta pystymättä tekemään mitään muuta. Särkylääkkeistä ei ollut mitään apua. Annan siis poistaa hammaskiven vain mekaanisesti.

Vierailija
15/24 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua siitä ultrasta. Itsellä aiheutti kovan ja pitkään jatkuneen kivun. Nykyään pyydän hoidon aina ilman ultraääntä eikä vastaava kipu ole toistunut.

Vierailija
16/24 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kuuman tai kylmän arka? Auttaako särkylääke

Ei ole moksiskaan kylmästä tai kuumasta. Särkylääke auttaa luojan kiitos

Vierailija
17/24 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikantuuko kipu johonkin vai kaikkiin hampaisiin sattuu?

Alahampaat 3-4 eturivin hammasta.

Vierailija
18/24 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Sensodine- hammastahna auttaa ien kipuun, sitä voi vaikka levittää sormilla ikeniin.

Vierailija
19/24 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi johtua siitä ultrasta. Itsellä aiheutti kovan ja pitkään jatkuneen kivun. Nykyään pyydän hoidon aina ilman ultraääntä eikä vastaava kipu ole toistunut.

Hammas kuumenee ultraäänellä ja se aiheuttaa kovaa vihlontaa, mikä johtuu siitä, että hoitaja ei käytä tarpeeksi jäähdyttävää vettä tehdessään puhdistusta..

Vierailija
20/24 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultralla otettiin kerran ja saa olla ensimmäinen ja viimeinen kerta. Paikkaus ilman puudutusta oli lasten leikkiä siihen verrattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi