76-vuotias isäni on kolhinut autoja ja paria pyöräilijää ostarilla, "tulkitsee liikennesääntöjä" ja saa pitää ajokorttinsa kuitenkin...
Isällä taitaa olla vikaa päässä, hän saa kotonakin outoja "lasittunut katse" -kohtauksia, mutta lääkärissä ei ole havaittu mitään sellaista vikaa. Nää on tullut ihan tänä vuonna, ettei mistään vanhasta vaivasta ole kysymys.
Mites tästä vois mennä eteenpäin, ennekuin isä ajaa jonkun päältä...
Kommentit (29)
Kun katsot tilastoja, niin kyllä ne on nämä 17 - vuotiaat, jotka niitä kuolemia aiheuttavat.
Useimmat vanhukset älyävät puutteensa ja käyttävät autoa korkeintaan lähikaupassa tai marjametsässä käymiseen.
Kyllähän joukossa on sellaisia, joilta pitäisi ajolupa ottaa pois, mutta ei vissiin ole lääkäreillä nyt muihinkaan tarkastuksiin aikoja.
On myös tauteja kuten glaukooma, joka on vaarallinen liikenteessä. Monesti lääkäri vain unohtaa mainita, että kortti pitäisi antaa pois. Oma tuttavani ihan itse meni kysymään asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Kun katsot tilastoja, niin kyllä ne on nämä 17 - vuotiaat, jotka niitä kuolemia aiheuttavat.
Useimmat vanhukset älyävät puutteensa ja käyttävät autoa korkeintaan lähikaupassa tai marjametsässä käymiseen.
Kyllähän joukossa on sellaisia, joilta pitäisi ajolupa ottaa pois, mutta ei vissiin ole lääkäreillä nyt muihinkaan tarkastuksiin aikoja.
On myös tauteja kuten glaukooma, joka on vaarallinen liikenteessä. Monesti lääkäri vain unohtaa mainita, että kortti pitäisi antaa pois. Oma tuttavani ihan itse meni kysymään asiasta.
"Korkeintaan kaupassa ja marjametsässä" ei lohduta niiden omaisia, jotka vaari kauppareissullaan tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Korkeintaan kaupassa ja marjametsässä" ei lohduta niiden omaisia, jotka vaari kauppareissullaan tappaa.
Vaarit tappavat kuitenkin liikenteessä vähemmän kuin teinit. Mitä näille pitäisi tehdä?
No entäs kun muistisairauden vuoksi vanhus ei muista ettei saa enää ajaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt kun iäkkäät vanhemmat aina pyytää että minä ajan kun mennään jonnekin mutta itse asiassa taidankin pyytää ensi kerralla että he ajavat vaikka vuorotellen. Outoja kolhuja alkanut tulla heidän autoon.
Mulla on myös sama juttu
Vierailija kirjoitti:
Auto pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto pois.
Eräs dementikko(?) soitti poliisit paikalle, kun auto oli varastettu kauppareissun aikana. Oli kuulema jättänyt auton siihen ensimmäiseen ruutuun, johon minä satuin ajamaan, kun mies tuli kaupasta. Onneksi paikalle tuli miehen taksi, jonka kuljettaja tiesi, että miehellä saattaa "välillä muisti pätkiä". Taksilla oli kauppaan tullut ja kuljettaja oli luvannut tulla puolen tunnin päästä hakemaan. Poliisitkin olivat ihmeissään, että miten mies voi olla tullut autolla, kun ei hänellä heidän tietojensa mukaan ollut ajokorttia.
Hyi kamala! Kuulostaa todella tutulle. Jos jotenkin pitäisi kuvata olemusta, sellainen salavihainen koira. Osaakohan ne itse artikuloida, mitä tuossa oikein tapahtuu?