Pitäis ostaa uusi puhelin max 600e ja auto työmatkoja varten max 10000e.
Miehet vois nyt kertoa hyviä vinkkejä autokauppaan-onko Skoda hyvä ja luurista sen verran etten osta enää (koskaan) Iphonea.
Niitä on ollut ja ihan periaatteesta teen valinnan etten maksa 3v kestävästä palikasta ylihintaa.
Hyvä kamera on plussaa ja niin pitkät päivitykset kuin saa.
Samsung galaxy s23 ultrakin jo ihan urpon hintainen. Jotain järkevämmän hintaista.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossapa olisi vähän ajettu: https://www.nettiauto.com/renault/clio/12794446
Hinta hälyttävän alhainen ja rellut muutenkin epäluotettavia. 0.9 tce jakoketjuviat todella yleisiä pienilläkin kilsoilla.
Samaa Stellantiksen tuotantoa kuten mm. Opelit, joten höpinäsi Renaultien epäluotettavuudesta ei kestä tarkempaa tarkastelua.
No ihan tiedoksi että Renault ei ole koskaan ollut osa Stellantis-konsernia, vaan Renault-Nissan-Mitsubishi allianssia, joten turha mulle tulla pätemään xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen kommentti vaikka et kysynytkään on että aina ostan puhelimista samsungin, autoista mersun ja kodinkoneista mielen. Sen hintaisen kuin rahat riittää. Jos ei riitä niin olen ilman ja säästän niin että riittää. Miksi näin? Siksi että en jaksa miettiä ja vertailla. Ostan parhaan merkin. Halvinkin näistä merkeistä on 100 kertaa parempi kuin muut. Harmittaa myöhemmin jos erehtyy ostamaan jonkun muun.
Vähän aloin hymyillä tälle ja oon sun kanssa samaa mieltä.
Mutta:mulla on valitettavasti budjetti ja silloin mun on tehtävä karsintaa. Eli parasta mitä tuolla rahasummalla voi saada.
Jos olis mihin vaan varaa, en kysyis edes vaan marssisin Volvo tai Mersu kauppaan 👍
Siinä tapauksessa.. Ihan hyvän käyttöauton pikku bensa manuaalin voi saada yllättävänkin halvalla. Toyota, kia, peugeot. Osta kalliimpi ja parempi puhelin kun sitä käytät ja tarvit enemmän. Sama kait se on millä ajaa. 5-6000 saa ihan hyvän kulkineen.
Vierailija kirjoitti:
Huawei jos Kiinalainen kelpaa, toimineet todella luotettavasti 200-300 euron hintaluokassa.
Autoksi harkitsisin että laitat tuon 10 000 käsirahaksi ja ostat uuden pienehkön auton hintaluokasta alle 20 000, loppu siis rahoituksella. Saat huoletonta autoilua pitkäksi aikaa ja takuulla. Vaihtoehtoisesti käytetty Kia, Hyundai, Honda.
Itse ajelen 700 euron pösöllä. Täysin huoletonta ajoa . Ei tarvitse tehdä kalliita säännöllisiä huoltoja, myöskään auton totaalinen hajoaminen ei huolleta. Toisen voi ostaa, jos rikkoutuu. Tosin ajanut jo 4 vuotta ilman isompia vikoja. Enemmän olisi huolta uudemmasta ja kalliimmasta, pienikin naarmu tai parkkipaikka kolhu haittaisi ja stressaisi.
Minulla on Samsung S22 joka on nyt kai kuutisensataa. Se on S23:n edellinen malli ja siis päivittyy vielä 3 vuotta siinä missä S23 päivittyy 4 vuotta. Tietoturvapäivitykset tietystibtulee tämän jälkeenkin. Jos olet luurin suurkuluttaja huomaat että S22 tarvitsee päivän mittaan lisää virtaa. Jos et ole puhelimen suurkuluttaja pärjäät aivan hyvin halvemmalla Samsungin 5g-mallilla A54 on hyvin iso mutta pätevä, sitä halvempi malli lienee pieni ja melkein yhtä pätevä. Kiinan luureja en mielelläni osta, siksi korealainen Samsung.
Autoista ranskalaiset pudottavat arvoaan nopeammin kun olisi enää aihettakaan. Kymppitonnilla saa tuoreen Peugeotin. Omat kokemukseni Peugeotista, Sodasta ja VW:stä ovat hyviä. Muista huollot ja aja välillä myös pitkäämajoa maantiellä niin kone kestää paremmin. Nykyaikainen turbo tiltaa jos ajo on pelkkää vartin pysähdystä tai jos öljyfilttereissä ja öljyssä säästellään. Japanilaiset, etenkin toyota ovat käytettyinä turhan kalliita ottaen huomioon että ne eivät uusinakaan pärjää vertailutesteissä kovin. Ihmeellisesti.
Pysy myös erossa Fordeista, joissa on 1.0 Ecoboost moottori. Aivan täysiä pommeja.
Vierailija kirjoitti:
Pysy myös erossa Fordeista, joissa on 1.0 Ecoboost moottori. Aivan täysiä pommeja.
Hittolainen, noinko on? Just kattelin niitäkin.
Vierailija kirjoitti:
näppäinluuri parikymppiä, ja miksi ostaa 10 000e käytetty, kun niitä saa hyviä jo parilla tonnilla. käytettyyn pitää aina varata tonnista kolmeen rempparahaa ekaksi vuodeksi. justiisa hajos naapurin skodasta korkeapainepumppu, osa 1600e + työt. eli auton hinta taas remonttiin. mutta onnea autokaupoille.
Mä en tee näppäinluurilla mitään kun teet töitänikin luurilla, ja en osaa/pysty korjailemaan jatkuvasti autoa. Siksi sen pitäisi olla sen kuntoinen jo ostaessa ettei jätä tielle ensimmäisestä kivestä tiessä. Tosin kaikkeahan voi käydä, mutta ostan tarkastetun ja takuulla olevan.
Samaa Stellantiksen tuotantoa kuten mm. Opelit, joten höpinäsi Renaultien epäluotettavuudesta ei kestä tarkempaa tarkastelua.