Missä iässä tunnemaailma alkaa hidastumaan?
Sanotaan, että vanhemmiten ihmiset hidastuvat ja tunnemaailma tasaantuu. Missä iässä huomasit tämän omalla kohdallasi?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa hidastuu ja tekstissä tasaantuu. Wha?
Eiköhän jokainen ymmärrä pointin, mitä tässä haetaan.
56 v ja aina vain olen ylitunteellinen hömppä. Mutta ehkä se oletettu tunteiden tasaantuminen onkin sitä, että juoksujen jäätyä vähemmälle myös tunteilun aiheet ovat vahentyneet eivät niinkään itse tunteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no sorge vaan. Mun mielestä on kuitenki eri asia, jos ihminen hidastuu kuin että tasaantuu. Mutta kai se oli sitten tyhmää ja asiatonta kysyä kumpaa tässä tarkoitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no sorge vaan. Mun mielestä on kuitenki eri asia, jos ihminen hidastuu kuin että tasaantuu. Mutta kai se oli sitten tyhmää ja asiatonta kysyä kumpaa tässä tarkoitetaan?
Ihmisen tunteet tapahtuvat kehossa, joten kehon hidastuminen vaikuttaa niin ikään myös tunnekokemusten tasaantumiseen (tunnemaailma ei kuohu esim. siten kuin nuoruudessa). Tätä tarkoitan. Toivottavasti selvensi. Ap
hidastuminen=rappeutuminen
tasaantuminen=rauhoittuminen.
Anteeksi jankkaus, mutta kovasti eri asioita.
Jos himo on tunne, niin se laantuu vaihdevuosina viimeistään, jolle jo vauva-aikana yövalvomiseen, uhmaikään tai teiniangsteihin,
Vierailija kirjoitti:
hidastuminen=rappeutuminen
tasaantuminen=rauhoittuminen.
Anteeksi jankkaus, mutta kovasti eri asioita.
Ding dong.
Miehillä 50v. syntymäpäivän jälkeen alkaa hiljainen rappeutuminen. Naiset pysyvät kauemmin henkisesti virkeinä.