Jos voittaisit lotossa miljoonia euroja ja olisi pakko jäädä asumaan Suomeen, mihin muuttaisit
ja millaiseen asuntoon? Ainut rajoitus olisi että kodin pitää olla Suomessa, tässä leikissä ei saa muuttaa ulkomaille :)
Itse muuttaisin Helsingin keskustan liepeille johonkin vanhaan arvotaloon ja hankkisin muutaman vapaa-ajan asunnon muualta Suomesta.
Kommentit (32)
Isompaan asuntoon, mutta kerrostalossa. Tämän kaupungin keskustan liepeille. Omakotitalo ja sen ylläpito eivät kiinnosta yhtään, eivät myöskään isommat kaupungit.
Odottaisin, kun taas jossain lehdessä ilmoitetaan, että on jonkun julkkiksen ökypalatsi myytävänä, ja ostaisin sen ja muuttaisin sinne.
Todennäköisesti asuisin samassa asunnossa kuin nytkin, mutta tekisin ehkä hieman remonttia.
En muuttaisi mihinkään. Tämä on ollut minun kotini 10 vuotta ja tässä ajattelin viettää loppuelämäni, jos Luoja suo.
Tähän missä olen mutta ostaisin itselleni myös viereiset asunnot.
Vierailija kirjoitti:
En muuttaisi mihinkään. Tämä on ollut minun kotini 10 vuotta ja tässä ajattelin viettää loppuelämäni, jos Luoja suo.
Suon silmä
Iso kattohuoneisto tyyliin museokadulta tai jostain päin Eiraa, huvila Lapista, sekä toinen huvila jostian saaristosta tai Turun seuduilta.
Jatkaisin asumista tässä, mutta ostaisin seinänaapurin ja yläkerran asunnot, jotta saisin olla rauhassa.
Köyhällä kansalla köyhät unelmat.
Norjaan. Pohjoismaa mutta ei kuulu EUvostoliittoon.
Jonnekin kauas susirajan taakse, ehkä Ilomantsin tai Nurmeksen korpeen
Vierailija kirjoitti:
Köyhällä kansalla köyhät unelmat.
Eihän tässä unelmista puhuta, vaan asumisesta Suomessa. Jos Suomi on ainut vaihtoehto, ei minulla ole mitään syytä muuttaa nykyisestä asunnostani. Voin toteuttaa unelmiani tästäkin käsin. Unelmani ei ole jäädä Suomeen.
Tässä samassa asuisin, mutta voisin lisäksi ostaa pari kesäasuntoa vaikka Turusta/Naantalista ja Kotkasta.
Aamuisin merellä. Talvisin asuisin Helsingin edustalla ja kesäisin Perämeren hietikoilla!
Perämeri kesällä maailman ihaninta seurua, pelkkää hiekkaa. Hiekkasärkkien kaukana merellä tulee esiin ja voi olla rantaan vaikka kilometrejä ja tuota hiekkaa kaikkialla niin että rantaan voi kävellä matalassa vedessä.
Jääkauden sulamisvedet tuoneet tuon jäätiköiden synnyttämään hiekan.
Hiekasta koostuvia saaria joista suurin on Hailuoto ja pienimmät vain muutamien metrien kokoisia merestä pilkistäviä hiekkakasoja.
Tyrnejä ja vadelmia, mesimarjoja noilla hiekkasaarilla.
Tänä kesänä veneilin tuollaisen kahden kilometrin pituisen hiekkasärkän rannoilla. Ihania matalia poukamia ja pelkkää hiekkaa, vesi lähes kuumaa kun aurinko porottaa mataliin hiekkapohjaisiin lahdelmiin.
Minulla tuollainen pieni vene, lottovoittajana ostaisin nykyaikaisen hienon ja ison veneen.
Omassa veneessäni makuuhytti ja ruorihytti ja sauna, ikivanha traktorin moottori mutta ihana kaasu-uuni ja hyvin tunnelmallinen sisustus kun rakastan merta ja laivoja- ohjaushyttini sohvalta mieluiten katselen maailmaa ja siinä myös lojun ja luen iltaisin- sohva ollut alunperin kalastajatroolarin ulkopenkki ja ollut merillä ainakin jo sata vuotta!
N44, merelle mieluiten muuttava
Asun Turun Hirvensalossa rivarissa. Varmaan yrittäisin saada täältä saarilta, tai mahdollisimman läheltä, vanhan suuren talon valmiilla vanhalla puutarhalla ja kunnostaisin. Palkkaisin restauroijia ja konservaattoreita tekemään työn oikeaoppisesti. Pihassa toivoisin että olisi suuria lehtipuita, tammia ja lehmuksia ym. ja hedelmätarha.
Tampereen ydinkeskustaan. Ostaisin Keskustorin laidalta jugend-talon ylimmän kerroksen kokonaan itselleni ja istuisin aamulla ikkunasyvennyksen leveällä ikkunalaudalla juomassa lattea ja katselemassa ihmisten kulkua kadulla. Ostaisin flyygelin sinne ja opettelisin soittamaan klassista - kesäisin soittaisin sitten Chopinia parvekkeen ovi auki <3
En mihinkään. Meillä on meidän näköinen koti siellä missä haluamme asua.