Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Olen todella herkkä ihminen ja työelämän pinnalliset ihmissuhteet saavat minut ahdistuneeksi
29.07.2023 |
Olen todella herkkä ja koen kaiken syvästi. Minulle ihmissuhteet ovat merkityksellisiä.
Työelämä ja sen ihmissuhteet ovat tehneet minusta todella ahdistuneen. Työelämän ihmissuhteet ovat pinnallisia ja perustuvat vain siihen, että teemme yhdessä töitä. Silti välillä möläyttelen itsestäni työkavereille asioita ja jälkikäteen kadun sanomaani. :'( Olen niin ahdistunut tästä asiasta.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Nuo ja muut nykymaailmaan kuuluvat ihmiskohtaamiset on kyllä epäinhimillisiä. Ei ole ihmisille luontaista olla tekemisissä niin miten nykyään monesti joudutaan olemaan.
Ei ole ja silti meidät pakotetaan olemaan.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Työkaverit ovat minulle yksi työn mielekkääksi tekevä seikka. Satunnaiset asiakaskohtaamiset ovat se mikä vie energiani. Jälleen kerran olen täysin piipussa. Johtuu pitkälti siitä, että työroolissa joutuu olemaan kohtelias ja ystävällinen vaikka mieli tekisi joissakin tilanteissa antaa samalla mitalla takaisin tai sanoa, että nyt en jaksa kuunnella ja olkaa hyvä tässä tuotteenne. Toisinaan on ihan ok. olla kuuntelijana, mutta matalan energiatason päivänä ei yksinkertaisesti ole jaksamista olla kuuntelija, ymmärtäjä, psykologi, validoija ja ties mitä. Tänäänkin tuntuu, kuin olisin myynyt sieluni, menettänyt itsekunnioitukseni (rajojen pitäminen) ja alistunut tilanteisiin joihin en työn ulkopuolella alistuisi. Tämä ei koske yleisesti kaikkia asiakkaita vaan pientä osaa.
Mutta juu ap. tietyllä tasolla ymmärrän sinua. Pinnalliset satunnaiset kohtaamiset vievät enemmän energiaa, kuin antavat.