Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelin alkaa pukeutua 40-luvun tyyliin, esim.

Vierailija
29.07.2023 |

Polvipituinen/midipituinen villakangashame, naisellinen kauluspaita, kauluksessa rintakoru, neuleslipoveri...

(Jne, kyllä kai te tiedätte, jos ette niin googlatkaa 40's style / 40's fashion for women)

Hiukset kasvattaisin (nyt mulla ihan lyhyet) jotta saisin kampauksetkin samaan malliin, ja pukeutuisin siis näin töihinkin. (kirjanpitäjä olen, joten sinänsä se ja sama varmaan työnantajalle.)

Mietin vaan, että kuinkahan outona mua pidetään, jos näin 45-vuotiaana tavallistakin tavallisempana naisena yhtäkkiä alan toteuttamaan tätä mielihaluani? :D

... Toisaalta, jos nykyään myös jotkut miehet uskaltavat toteuttaa "tyttöilyään" ihmisten ilmoilla pukeutumalla naisten vaatteisiin (joka omasta mielestäni on ihan fine) niin miksen minä kehtaisi toteuttaa omaa mielihaluani. Aika kesyähän tämä on siihen verrattuna.. Vai mitä sanoo arvon av-raati?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi todella tyyikäs, mutta saako tuontyylisiä vaatteita mistään muutoin kuin teetättämällä räätälillä?

Vierailija
22/26 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi todella tyyikäs, mutta saako tuontyylisiä vaatteita mistään muutoin kuin teetättämällä räätälillä?

Kirpputoreilta olen löytänyt omiani.

Nykyaikaisiakin vaatteita voi käyttää ja yhdistellä 40-luvun tyyliin, esim. Hanki tavallinen kauluspaita, napita ylös asti, kiinnitä ohut huivi rusetille kauluksen ympäri, tai rintakoru kaulukseen, lisää lyhyt neuletakki, polvipituinen hame, paidan helma hameen sisään, ja vyö vyötärölle.

Jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen monia jotka pukeutuvat 40-50-luvun tyyliin.

Ovat toimistotöissä tai luovan alan työntekijöitä.

Ja muutaman jotka vapaalla pukeutuvat naisellisesti, töissä kun pukeutuvat haalareihin tms työasuun

Joten ei mitenkään erikoista, paitsi jonkun lähiö av-tyypin mielestä

Minä olen tällainen toimistotöissä oleva fiftari. Tosin nyt lasten saannin jälkeen viimeiset kolme vuotta on menneet mammarytkissä, legginsseissä, collegehousuissa ja t-paidoissa, joten odotan oikein innolla että pääsee taas hyvällä syyllä pukeutumaan nätiksi edes töihin :D

Hiuksia en kyllä osaa laittaa ja kun ylettävät vyötärölle, niin vaikea niitä on muutenkaan laittaa. Liikaa tukkaa kiharrettavaksi, on mennyt kampaajaltakin melkein kaksi tuntia siihen hommaan ja lopputulos meinas lässähtää ennen aikojaan. Hiusrullat löytyy, mutta niitä on tälle hiusmäärälle liian vähän ja hankala nukkua, jos aamuksi meinais saada.

Joten... vain vaatteilla mennään. Laukut, huivit, kengät löytyy toki myös.

Vierailija
24/26 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et osaa itse ommella, niin tuosta tulee todella kallista. Ei trikoota, collegekankaita, painokankaita, painonappeja jne.

Vierailija
25/26 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seamstress of Bloomsbury myy ja on monia muitakin merkkejä, joilta saa fiftarityylin lisäksi myös vintage-henkisempiä 40-luvun vaatteita. Suomessakin on monia kauppoja, joista saa. Dressy.fi myy Seamstress of Bloomsburya ainakin. Just eilen ostin ihanan mekon <3

Pukeuduin ennen kirkkaisiin väreihin ja oikein leveisiin helmoihin fiftarityyliin mutta näin 33-vuotiaana tuo 40-luvun tyyli on alkanut viehättää käytännöllisyydessään vähän enemmän kuin massiiviset tyllit, vaikka pidän kyllä niistäkin.

Joo ja ap pohti sitä työnantajan näkökulmaa. Olen ollut päästä varpaisiin pinkkinä töissä toimistolla kahdessa eri työpaikassa (toisessa asiakaspalvelussa ihan kasvokkain asiakkaiden kanssa) ja molemmissa työkaverit ja esimiehet pitivät tyylistäni. Koskaan ei tullut keneltäkään negatiivista kommenttia, päinvastoin kehuivat erilaista tyyliä. Ruokatauolla mummelit, jotka oli aikansa eläneet 40-50-luvuilla, tulivat usein puhumaan ja höpöttelemään innoissaan.

Vierailija
26/26 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista hattu ja hansikkaat. Aina hienolla rouvalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi