Kysymys naispuolisille hoitoalan työntekijöille
Kysyisin naispuolisilta hoitoalan työntekijöiltä tai alalla työskenneiltä, että onko teille koskaan käynyt sellaista tilannetta tai tilanteita, jossa normaalin vastaanottokäynnin yhteydessä miespuolisessa asiakkaassa ja/tai tilanteessa on ollut jotain sellaista, joka on tahattomasti kolahtanut teidän omaan seksuaalisuuteen ja kenties saanut aikaan seksuaalisia ajatuksia ja/tai kehonne reagoimaan seksuaalisesti?
Nyt ei siis ole kysymys tilanteista tyyliin "munien peseminen osastolla", vaan tilanteista, joissa on oltu ihan vaatteet päällä ja joissa ei sinällään olisi pitänyt olla sen kummempaa seksuaalisuutta.
Tai sitten tilanteista, joissa asiakas on ollut esimerkiksi alushoususillaan fysioterapian alueeseen kuuluvien havaintojen, pituuden/painon mittaamisen tms. syyn takia.
Kommentit (5)
Ei ole, ei tule mitään seksuaalista mieleen työssä, samalla on 1000 muutakin asiaa mielessä.
Joskus oon pitänyt asiakasta viehättävänä/komeana/kiinnostavana, mutta ei kesken vastaanoton ole seksuaalisia ajatuksia ollut. Asiakas on joskus sanonut että noin nuori ja nätti kun mittaa verenpaineen ni se on tapissa, mut sellaiset on ollut enemmän ällöttäviä kommentteja ku niitä on sanonut mua 20-40v vanhemmat miehet. Joku ulkomaalainen kehui kovasti mua urheilullisen näköiseksi ja kyseli musta, mut mua ei kiinnostanut hän lainkaan. Ulkomaalaiset asiakkaat muutenkin kehui paljon enemmän ja kiitteli, varmaan kohteliaisuuttaan eniten. Suomessa tähän ei juuri ole tottunut.
Yksi lääkärityöparini olisi kyllä kovasti kiinnostanut, mutta valitettavasti työpaikka vaihtui ja kumpikin oli ja on varattuja.
Kollegoiden kanssa puuhastellaan jos kenen.
Muistan kun menin sairaalaan nivustyräleikkausta varten. Minut otti vastaan kaunis nuori naislääkäri. Hän halusi tarkastella tyrääni. Koska nainen (miltei tyttö) oli nuori ja kaunis ujostelin hieman ja hivutin vain boxereiden lahjetta ylös siten etten paljasta kaikkea. Yllätyin kun lääkäri päättäväisesti otti boxereiden lantionauhasta kiinn ja laski ne alas. Ammatillisesti paineli tyrää ja sanoi: hyvältä öh eikun selvältä näyttää ja hymyili vahingon merkiksi. Minuakin hymyilytti, mutta leikkausaika oli tunnin päästä. Leikkauksen jälkeen hän tuli vielä kurkistamaan kalsareihini. Nämä nyt varmaan ihan rutiinia hänelle mutta itse muistelen tätä usein.
Ei ole.Työ on työtä ja täällä muunlaiset vastaukset on miesten fantasiaa.