Paino ei meinaa laskea raskauden jälkeen
Otsikossa ongelma, eli paino ei meinaa millään laskea takaisin normaaliin. Eroa ei ole mitenkään hirveästi, noin 4-5 kiloa mutta haluaisin ne pois. Olen käyttänyt ruoka-appia, joka laski mulle päivittäisen kalorimäärän jotta pääsen haluttuun lopputulokseen. Ilman liikuntaa päivittäinen kalorimäärä on noin vajaa 1363 mikä tuntuu todella pieneltä määrältä. Olen kuitenkin noudattanut sitä orjallisesti ja mielellään merkannut syödyt asiat ennemmin yläkanttiin. Liikun myös, yleensä useampana päivänä viikossa, riippuu tietysti viikosta. Imetän vielä muutaman kerran päivässä. Tuntuu että paino ei lähde alas millään. Voiko tämä johtua imetyksestä? Ennen raskautta samalla liikuntamäärällä ja rennommalla syömisellä (en laskenut niin tarkkaan kaloreita) paino lähti hetkessä hilautumaan alaspäin.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä imetät ja murehdit jostain 5kg????? Jessus mitä ihmisiä.
Niin? Imettämisellä en ole saanut grammaakaan pois vaikka kaikki hehkuttivat terkkaria myöten että sillä ne synnytyskilot lähtee. En halua laittaa koko vaatekertaa uusiksi ja vanhat vaatteet ovat epämukavia päällä. Juhlavaatteet eivät istu kunnolla, arkivaatteissa käytän löysiä jotka ei kiristä. Olis kiva tuntea olevansa omassa kropassa jälleen ja harmittaa ettei synnytyskilot meinaa lähteä millään. Pitääkö minun kysyä sinulta lupaa siihen mitkä asiat harmittavat?
Ap
Huonoja uutisia. Painan täsmälleen saman verran kuin ennen raskautta mutta raskaus ja imetys muutti kehoa sen verran, että vanhat vaatteet eivät enää istu. Sinne meni muun muassa lempimekko. Näyttää nykyään säkiltä. Se vaatteiden hankkiminen voi olla edessä joka tapauksessa, joten hanki nyt muutama mukava vaate, jottei joka päivä vituta.
Vierailija kirjoitti:
Olisit joskus muinoin selvinnyt hyvin hengissä (lapsesi myös) kun kehosi kykenee varastoimaan energiaa. Noin luonto on sen "ajatellut", jos ei löydy tarpeeksi syötävää äiti ja lapsi pysyvät silti hengissä tuon haavoittuvan ajanjakson kun nainen vielä imettää.
Kiitos, en jotenkin osannut ajatella yhtään tuosta näkökulmasta. Helpotti kieltämättä tätä harmitusta .
Ap
Kärsivällisyyttä! Minulla meni 3-4 vuotta päästä raskautta edeltäviin mittoihin. En kovin tarmokkaasti laihduttanut vaan olen pyrkinyt elämäntapamuutokseen. Olen myös kuullut että imetys estää joillakuilla painon putoamisen. Keskity siihen että ruokavaliosi on sellainen jota voit loppuelämän noudattaa ja liiku päivittäin, edes vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä imetät ja murehdit jostain 5kg????? Jessus mitä ihmisiä.
Niin? Imettämisellä en ole saanut grammaakaan pois vaikka kaikki hehkuttivat terkkaria myöten että sillä ne synnytyskilot lähtee. En halua laittaa koko vaatekertaa uusiksi ja vanhat vaatteet ovat epämukavia päällä. Juhlavaatteet eivät istu kunnolla, arkivaatteissa käytän löysiä jotka ei kiristä. Olis kiva tuntea olevansa omassa kropassa jälleen ja harmittaa ettei synnytyskilot meinaa lähteä millään. Pitääkö minun kysyä sinulta lupaa siihen mitkä asiat harmittavat?
ApHuonoja uutisia. Painan täsmälleen saman verran kuin ennen raskautta mutta raskaus ja imetys muutti kehoa sen verran, että vanhat vaatteet eivät enää istu. Sinne meni muun muassa lempimekko. Näyttää nykyään säkiltä. Se vaatteiden hankkiminen voi olla edessä joka tapauksessa, joten hanki nyt muutama mukava vaate, jottei joka päivä vituta.
Joo siis olenkin hommannut taikka saanut isompia vaatteita synnytyksen jälkeen, mutta olen lähes vuoden käyttänyt niitä samoja säkkejä niin sanotusti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kärsivällisyyttä! Minulla meni 3-4 vuotta päästä raskautta edeltäviin mittoihin. En kovin tarmokkaasti laihduttanut vaan olen pyrkinyt elämäntapamuutokseen. Olen myös kuullut että imetys estää joillakuilla painon putoamisen. Keskity siihen että ruokavaliosi on sellainen jota voit loppuelämän noudattaa ja liiku päivittäin, edes vähän.
Liikunkin. Liikunta on minulle ennemmin elämäntapa ja olennainen osa kokonaisvaltaista hyvinvointia. Olen liikkunut aktiivisesti koko aikuisikäni ja harrastanut eri liikuntalajeja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon painosi ja pituutesi on nyt?
158 ja 61kg.
ApNuohan ovat ihan hyvät mitat!
Normaalipainon ihan siellä ylärajoilla. Oma olo ei ole hyvä.
ApEi luoja mitä narinaa. Sulla NELJÄ TAI VIISI KILOA YLIMÄÄRÄISTÄ! Ihan naurettavan vähän! Mä olen 167cm ja 119kg. Revi siitä. Painoa olen tiputtanut nyt 11kg. Mieti siitä paljonko painoin ennen. Mulla tässä se todellinen tuska on kilojen kanssa eikä tuollaisella naurettavalla kitisijällä joka luottaa johonkin ihmeen appiin ja olemattomaan kalorimäärään.
Taas tuollainen itseään täynnä olevan av-mamman ulinaa. Mutta kun minä, minä minä! Jokaisen painonpudotus on erilainen matka. Sun ei ole se ainoa, oikea ja vaativin. Urpo.
Joillakin paino lähtee putoamaan vasta, kun imetys on loppunut ja kaikki imetyshormonit ovat poistuneet kehosta. Siihen voi mennä vuosi viimeisestä imetyskerrasta. Älä turhaa stressaa paria kiloa imetysaikana. Hyvä olo ei ole kiinni parista kilosta. Liiku, nauti elämästä ja lepää mahdollisuuksien mukaan.