Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino ei meinaa laskea raskauden jälkeen

Vierailija
28.07.2023 |

Otsikossa ongelma, eli paino ei meinaa millään laskea takaisin normaaliin. Eroa ei ole mitenkään hirveästi, noin 4-5 kiloa mutta haluaisin ne pois. Olen käyttänyt ruoka-appia, joka laski mulle päivittäisen kalorimäärän jotta pääsen haluttuun lopputulokseen. Ilman liikuntaa päivittäinen kalorimäärä on noin vajaa 1363 mikä tuntuu todella pieneltä määrältä. Olen kuitenkin noudattanut sitä orjallisesti ja mielellään merkannut syödyt asiat ennemmin yläkanttiin. Liikun myös, yleensä useampana päivänä viikossa, riippuu tietysti viikosta. Imetän vielä muutaman kerran päivässä. Tuntuu että paino ei lähde alas millään. Voiko tämä johtua imetyksestä? Ennen raskautta samalla liikuntamäärällä ja rennommalla syömisellä (en laskenut niin tarkkaan kaloreita) paino lähti hetkessä hilautumaan alaspäin.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla paino nousi imetysaikana. Tein esikoisen aikaan joka päivä parin tunnin vaunulenkkejä ja nukuin vähän. Painoa sain pois vasta myöhemmin.

Vierailija
22/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnyttänyt nainen ei koskaan pääse entisiin mittoihinsa, valitettavasti. Teepä lisää lapsia ja totaalipulassa olet. Kohta miehesi vaihtaa sinut johonkii pan tavannäköseen. 

Monen lapsen isä onkin monen pantavan näköisen, lapsettoman naisen ihannemies. Tai sitten ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kanna murhetta tuosta. Univaje voi vaikuttaa, mutta ei sinulla ole mikään pakko saada noita kiloja pois. Imettäessä ei muutenkaan kannata rivakasti yrittää laihduttaa, sillä lapsi tarvitsee ravinteikasta maitoa, ja laihdutus saa kuona-aineet liikkeelle. Vaatteet on vain materiaa, sinun kroppasi on tehnyt ison mahtavan urakan, ja se saa näyttää siltä. Nauti ajastasi vauvan kanssa ilman turhia murheita.

Vierailija
24/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Minä pääsin (lähes) lähtöpainoon siinä vaiheessa, kun lapsi oli 4-vuotias. Lopetin sekä aamupalan että iltapalan syömisen, mikään muu ei auttanut. Rakastan liikuntaa ja liikun päivittäin, mutta silti paino ei enää meinannut mennä millään alaspäin. Nykyään siis syön kaksi kertaa päivässä. Toimii minulle ihan hyvin, mutta ei varmasti monelle muulle. Mittani nyt 158/57. Molemmissa raskauksissa lihoin 20 kiloa.

Vierailija
25/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole! Hyvin lähellä ylipainoa. Sitäpaitsi painoindeksilaskurit on tehty läs keille.

Vierailija
26/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en näe tuossa kyllä muuta vaihtoehtoa kuin että lopetat tuon stressaamisen, selvästi on nyt jotain hormonaalista pitämässä sitä painoa tuossa lukemassa. Mulla tullut aina e-pillereistä se 5-8kg ylimääräistä, lähtenyt vasta ja kuin itsestään kun olen lopettanut niiden syömisen (enkä halunnut tietenkään alkaa jollekin kituruokavaliolle saadakseni painoa väkisin alas.) Ole kärsivällinen, tiedän kyllä että tuo vaateasia vtuttaa. Ei mulla ainakaan olisi edes varaa laittaa kaikkea uusiksi ja muutenkin kova työ löytää sopivaa mallia/väriä/materiaalia jnejne.

Vierailija
27/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnyttänyt nainen ei koskaan pääse entisiin mittoihinsa, valitettavasti. Teepä lisää lapsia ja totaalipulassa olet. Kohta miehesi vaihtaa sinut johonkii pan tavannäköseen. 

Puhut omasta kokemuksesta?

Vierailija
28/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaw, inspeli itkupotkuilee. 🙂

Vierailija
29/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit joskus muinoin selvinnyt hyvin hengissä (lapsesi myös) kun kehosi kykenee varastoimaan energiaa. Noin luonto on sen "ajatellut", jos ei löydy tarpeeksi syötävää äiti ja lapsi pysyvät silti hengissä tuon haavoittuvan ajanjakson kun nainen vielä imettää.

Vierailija
30/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan normaalipainoinen. Susta on nyt tullut aikuinen. Ehkä tää vain on sun uusi normaali? Tai sitten kilot lähtee aikanaan, kun imetys loppuu. Älä kuitenkaan ihmeessä kiirehdi lopetusta.

Liikuntaa on melkein joka päivä? Mulla laihdutti vaunukävely. Ihan joka päivä ja 30-90min. kerralla.

Anna armoa itsellesi ja ehkä vuoden päästä, jos et enää imetä tarkista tilanne uudelleen. Sitten on hyvä tarkistaa hormonitasot ja veriarvot, esim. sen diabeteksen ja kilpirauhasarvojen varalta.

Vierailija
31/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon painosi ja pituutesi on nyt?

158 ja 61kg.

Ap

Vain 4-5 kg ylimääräistä? Ennemmin ehkä 10 kg. Paha sitä jälkikäteen on harmitella. Sinulla on ilmeisesti tullut reilusti kiloja raskausaikana ja lisäksi imetysaikana olet saanut liikaa kaloreita. Ei se imetys mahdottomia määriä kiloja poista. Nyt vaan tiukka kuuri ja vaunulenkit juosten. Lisäksi iltaisin kevyttä painoharjoittelua päivittäin kotona, jollet kuntosalille halua lähteä.

Vierailija
32/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kanna murhetta tuosta. Univaje voi vaikuttaa, mutta ei sinulla ole mikään pakko saada noita kiloja pois. Imettäessä ei muutenkaan kannata rivakasti yrittää laihduttaa, sillä lapsi tarvitsee ravinteikasta maitoa, ja laihdutus saa kuona-aineet liikkeelle. Vaatteet on vain materiaa, sinun kroppasi on tehnyt ison mahtavan urakan, ja se saa näyttää siltä. Nauti ajastasi vauvan kanssa ilman turhia murheita.

1-v. ei tarvitse enää ravinteikasta maitoa, ravinteet tulevat ruuasta. AP myös kertoi, että lapsi nukkuu nyt hyvin. Eli kyse taitaa olla vaan itsekurin puutteesta. Jos kalorit on jo vedetty minimiin, niin sitten vaan reilusti lisää liikuntaa.

Vierailija
33/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti kaksi vuotta, ennen kuin raskauskilot lähti. Siinä vaiheessa olin jo luovuttanut, kun mikään kaalikeittodietti tai muu itsekidutus ei auttanut. Yhtäkkiä vaan rupesi paino putoamaan. Toisen lapsen jälkeen ei lähtenyt, ennen kuin aloitin pätkäpaaston. Siinä vaiheessa nuorempi lapsikin oli jo koulussa.

Vierailija
34/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että hormonit ja imetys vaikuttaa nyt noin päin. Ei kannata liian pienillä kaloreilla yrittää mennä varsinkaan imettäessä, kunhan syöt pääosin terveellisesti. Oman kokemuksen myötä kannustaisin vaan rauhassa odottelemaan.

Mulla raskauden jälkeen paino laski kahden kuukauden ajan. Sitten jämähti noin puoleksi vuodeksi viiden kilon päähän siitä, mitä oli ennen raskautta. Aattelin jo, että 5 kiloa tuli sitten jäädäkseen muistoksi raskaudesta. Ja tuskailin, että koko vaatekaapin saa laittaa uusiksi. Mutta sitten ne kilot lähtikin taas laskusuuntaan vauvan ollessa noin 8kk, ja ennen 1-vuotissynttäreitä olin lähtöpainossa. Muita muutoksia ruokavalioon en muista, kuin että tuossa jämähdysvaiheessa yritin syödä vähemmän herkkuja.

Vierailija
35/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

158 ja 61kg.

Ap

Vain 4-5 kg ylimääräistä? Ennemmin ehkä 10 kg. Paha sitä jälkikäteen on harmitella. Sinulla on ilmeisesti tullut reilusti kiloja raskausaikana ja lisäksi imetysaikana olet saanut liikaa kaloreita. Ei se imetys mahdottomia määriä kiloja poista. Nyt vaan tiukka kuuri ja vaunulenkit juosten. Lisäksi iltaisin kevyttä painoharjoittelua päivittäin kotona, jollet kuntosalille halua lähteä.

Muista unohtaa myös lepopäivät ja juo vain vettä. 10 litraa päivässä on minimi. Kerran kuussa saat syödä yhden omenan.

Vierailija
36/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

158 ja 61kg.

Ap

Nuohan ovat ihan hyvät mitat!

Normaalipainon ihan siellä ylärajoilla. Oma olo ei ole hyvä.

Ap

Vierailija
37/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihonmyötäisiä vaatteita (liian pieniä?) sulla oikein on jos 4-5kg muka heti saa vaatteet tuntumaan pieneltä?

Vierailija
38/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

158 ja 61kg.

Ap

Nuohan ovat ihan hyvät mitat!

Normaalipainon ihan siellä ylärajoilla. Oma olo ei ole hyvä.

Ap

Ei luoja mitä narinaa. Sulla NELJÄ TAI VIISI KILOA YLIMÄÄRÄISTÄ! Ihan naurettavan vähän! Mä olen 167cm ja 119kg. Revi siitä. Painoa olen tiputtanut nyt 11kg. Mieti siitä paljonko painoin ennen. Mulla tässä se todellinen tuska on kilojen kanssa eikä tuollaisella naurettavalla kitisijällä joka luottaa johonkin ihmeen appiin ja olemattomaan kalorimäärään. 

Vierailija
39/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liian vähän ja kroppa pitää kaikesta rasvasta kiinni siksi kun imetätkin vielä ja olet varmaan univajeessakin. Alappas syödä terveellistä ruokaa enemmän ja lopeta painosta stressaaminen. Kortisoli ja muut stressihormonit vaikeuttavat painonlaskua.

Vierailija
40/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä paino nousi 30 kiloa raskauden aikana jumittaen +20 kiloon pari kuukautta synnytyksen jälkeen. Laskuun se lähti vasta, kun IMETTÄMISEN lopettamisesta oli vuosi. Älä rääkkää synnytyksestä palautuvaa kehoasi, sillä sillä ei ole selvästi vielä vaikutusta ja saat parhaassa tapauksessa muutkin hormonit kuin insuliinit sekaisin. Nuo muutamat kilot eivät ole vielä maailmanloppu, anna itsellesi nyt armoa ja jatka urakkaasi kun olet toipunut ja tunnet itsesi taas levänneeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan