Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino ei meinaa laskea raskauden jälkeen

Vierailija
28.07.2023 |

Otsikossa ongelma, eli paino ei meinaa millään laskea takaisin normaaliin. Eroa ei ole mitenkään hirveästi, noin 4-5 kiloa mutta haluaisin ne pois. Olen käyttänyt ruoka-appia, joka laski mulle päivittäisen kalorimäärän jotta pääsen haluttuun lopputulokseen. Ilman liikuntaa päivittäinen kalorimäärä on noin vajaa 1363 mikä tuntuu todella pieneltä määrältä. Olen kuitenkin noudattanut sitä orjallisesti ja mielellään merkannut syödyt asiat ennemmin yläkanttiin. Liikun myös, yleensä useampana päivänä viikossa, riippuu tietysti viikosta. Imetän vielä muutaman kerran päivässä. Tuntuu että paino ei lähde alas millään. Voiko tämä johtua imetyksestä? Ennen raskautta samalla liikuntamäärällä ja rennommalla syömisellä (en laskenut niin tarkkaan kaloreita) paino lähti hetkessä hilautumaan alaspäin.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä imetät ja murehdit jostain 5kg????? Jessus mitä ihmisiä.

Vierailija
2/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä se ruoka-app h*lvettiin ja ala syömään kunnolla. Tuolla kalorimäärällä ylläpidät vain elintoimintojasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä imetät ja murehdit jostain 5kg????? Jessus mitä ihmisiä.

Niin? Imettämisellä en ole saanut grammaakaan pois vaikka kaikki hehkuttivat terkkaria myöten että sillä ne synnytyskilot lähtee. En halua laittaa koko vaatekertaa uusiksi ja vanhat vaatteet ovat epämukavia päällä. Juhlavaatteet eivät istu kunnolla, arkivaatteissa käytän löysiä jotka ei kiristä. Olis kiva tuntea olevansa omassa kropassa jälleen ja harmittaa ettei synnytyskilot meinaa lähteä millään. Pitääkö minun kysyä sinulta lupaa siihen mitkä asiat harmittavat?

Ap

Vierailija
4/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään muulla ollut samaa ongelmaa ja onko kroppa normalisoitunut jossain vaiheessa?

Ap

Vierailija
5/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis tarkennan vielä että synnytyksestä on melkein vuosi aikaa. Vauva ei elä rintaruoalla, ei ole elänyt enää pitkään aikaan vaan olen jatkanut imetystä suositusten mukaan. En aikaisemmin yrittänyt näin järeillä keinoilla saada normipainoa takaisin, vaan yritin uskoa siihen että imetys hoitaa kyllä tehtävänsä (koska olen liikkunut myös aktiivisesti ja syönyt suht ok).

Ap

Vierailija
6/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä ensin missä valehtelet itsellesi. Ei sellaista olekaan että "mä en laihdu vaikka mitä tekisin". Ihminen laihtuu kyllä kun asiat tekee oikein.

Vierailija
7/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla imetyksen hormonaaliset muutokset aiheuttavat sen, että paino ei millään meinaa laskea imetysaikana. Mahdolliset yöheräilyt ja univaje vaikuttavat myös aineenvaihduntaan ja nälänsäätelyyn. Aloittajalle suosittelen uusien vaatteiden ostamista ja lempeämpää suhtautumista itseen ja omaan kehoon.

Vierailija
8/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvitä ensin missä valehtelet itsellesi. Ei sellaista olekaan että "mä en laihdu vaikka mitä tekisin". Ihminen laihtuu kyllä kun asiat tekee oikein.

En valehtele. Kirjaan aivan kaiken syömisen ja juomisen appiin ja pyöristän määrät ylöspäin. Silti paino junnaa paikallaan. Sitähän minä tässä ihmettelinkin kun koskaan aikaisemmin ei ole tällaista ongelmaa ollut. Jos on aikaisemmin tullut muutama kilo lisää, niin se on lähtenyt vaivatta pois.

Ap

Vierailija
9/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys laihduttaa!

Vierailija
10/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita ottaa nyt ihan rauhassa niin kauan kuin imetät. On tosi todennäköistä että kilot lähtevät sitten aikanaan kun lopetat imetyksen.

Vierailija
11/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla imetyksen hormonaaliset muutokset aiheuttavat sen, että paino ei millään meinaa laskea imetysaikana. Mahdolliset yöheräilyt ja univaje vaikuttavat myös aineenvaihduntaan ja nälänsäätelyyn. Aloittajalle suosittelen uusien vaatteiden ostamista ja lempeämpää suhtautumista itseen ja omaan kehoon.

Ei ole kyllä millään varaa laittaa vaatekaappia uusiksi, mutta kiitos, olen yrittänyt suhtautua myös myötätuntoisesti. Lisäksi pidän todella paljon vanhoista vaatteistani.

Univajetta oli alkuun todella paljon, vauvalla oli kaiken maailman univaiheita ja heräilyjä pitkään, viimeiset pari kuukautta ovat olleet sen suhteen helpompia.

Ap

Vierailija
12/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon painosi ja pituutesi on nyt?

Vierailija
13/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koko vaatekertaa tarvitse uusiksi laittaa, mutta osta vaikka yhdet farkut ja paita jotka sopivat tämänhetkiseen tilanteeseen hyvin. Kyllä ne kilot lähtevät kun imetys loppuu.

Vierailija
14/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita ottaa nyt ihan rauhassa niin kauan kuin imetät. On tosi todennäköistä että kilot lähtevät sitten aikanaan kun lopetat imetyksen.

Toivon todella näin. Mietityttää terveydelliset asiat myös, koska sairastin raskausaikana todella pahan raskausajan diabeteksen. Puolivuotiskontrollissa paastoarvo oli siinä ja siinä rajoilla. Vihasin yli kaiken radia, vihasin ainaista insuliinien ja hiilareiden laskemista, en missään nimessä haluaisi diabetesta riesakseni.

Ap

Vierailija
15/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

158 ja 61kg.

Ap

Vierailija
16/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma, seuraan!

Tsemppiä ap!

Vierailija
17/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetys laihduttaa!

Niinhän sitä miehet luulee..

Vierailija
18/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilot lähtee ihan varmasti! Tsemppiä ja koita nauttia vauvastasi<3

Vierailija
19/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttänyt nainen ei koskaan pääse entisiin mittoihinsa, valitettavasti. Teepä lisää lapsia ja totaalipulassa olet. Kohta miehesi vaihtaa sinut johonkii pan tavannäköseen. 

Vierailija
20/47 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

158 ja 61kg.

Ap

Nuohan ovat ihan hyvät mitat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän