Mies käyttää rahansa turhiin ostoksiin
Ärsyttää, käyttää rahansa kaikkeen turhaan. Sitten valittaa, että rahat on loppu. Joka paikka täynnä turhia ostoksia, joita kukaan ei viitsi käyttää muutamaa kertaa enempää.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Minulle on ihan sama sinänsä, mihin hän rahansa käyttää, kunhan maksaa oman puolikkaansa yhteisistä kuluista, mutta joka paikka on täynnä tavaraa ja ekologisesta näkökulmasta harmittaa jatkuva hamstraaminen.
Minä en ainakaan olisi edes alkanut seurustelemaan tuollaisen tyypin kanssa. Kun itse haluaa romuttoman kodin, niin toisen romut olisivat kamalia. En ainakaan olisi muuttanut yhteen, jos tuollaista olisi ollut vähänkään näkyvissä.
Osalle siisti koti on ehdoton kynnyskysymys, jonka perusteella puoliso valitaan. Se kaikista tärkein ja merkityksellisin seikka. Se määrittelee parisuhteen luonteen tai jopa sen, voiko tämän ihmisen kanssa olla yhdessä lainkaan.
Osalle taas se ei ole, vaan se on harmituksen ja ärsytyksen aihe, josta puhutaan keskustelupalstalla.
Ehkä ei kannata sitten valittaa tänne, jos vastaukset eivät miellytä.
MIllaisia tavaroita ihmiset ostelevat vielä nykyään jotka nopeasti osoittautuvat turhiksi? Tiedän että ennen oli tuollaista mutta ei enää, siis henkilökohtaisesti. Nuoremmatko tekevät samat virheet aina uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Minulle on ihan sama sinänsä, mihin hän rahansa käyttää, kunhan maksaa oman puolikkaansa yhteisistä kuluista, mutta joka paikka on täynnä tavaraa ja ekologisesta näkökulmasta harmittaa jatkuva hamstraaminen.
Juuri tuo on ongelma, kun joka paikassa on romua kun toinen ostelee jotain koko ajan. Eli siinä mielessä ei ole sama mihin toinen käyttää omat rahansa.
No muuta pois. Helppoa, tämå ongelma on käsitelty, seuraava ongelma!
En tiedä missä todellisuudessa tuo olisi ongelman ratkaisu. Neuvosi on sama kuin joku puhuisi sitkeästä tarhasta sohvassa, niin sinä pamahdat paikalle neuvomaan että talo pitää räjäyttää dynamiitilla. Ja kiekaiset päälle että käsittelit asian ja helppoa oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan olisi edes alkanut seurustelemaan tuollaisen tyypin kanssa. Kun itse haluaa romuttoman kodin, niin toisen romut olisivat kamalia. En ainakaan olisi muuttanut yhteen, jos tuollaista olisi ollut vähänkään näkyvissä.
Osalle siisti koti on ehdoton kynnyskysymys, jonka perusteella puoliso valitaan. Se kaikista tärkein ja merkityksellisin seikka. Se määrittelee parisuhteen luonteen tai jopa sen, voiko tämän ihmisen kanssa olla yhdessä lainkaan.
Osalle taas se ei ole, vaan se on harmituksen ja ärsytyksen aihe, josta puhutaan keskustelupalstalla.
Ehkä ei kannata sitten valittaa tänne, jos vastaukset eivät miellytä.
Miksi sinun vastaustasi ei saisi sanoa typeräksi, kun se kerran sellainen oli?
Vierailija kirjoitti:
MIllaisia tavaroita ihmiset ostelevat vielä nykyään jotka nopeasti osoittautuvat turhiksi? Tiedän että ennen oli tuollaista mutta ei enää, siis henkilökohtaisesti. Nuoremmatko tekevät samat virheet aina uudelleen.
Kun kyse on siitä että eri ihmisillä on eri näkemys siitä, mikä on turha tavara.
Vierailija kirjoitti:
No anna sen valittaa mutta pidä huoli omasta taloudestasi ja varmista että mies maksaa oman osansa yhteisistä kuluista. Etsi kumppani joka on rahankäytön suhteen samalla aaltopituudella sun kanssa.
Oletko sinä joskus pohtinut että sinun mielestäsi ihmiset eroavat liian herkästi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikääntyminen muuttaa ihmistä. Vaikka ei olisi kyse mistään aivoperäisestä sairaudestakaan, niin vanhana saattaa alkaa hamstrata tai muuten muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä on myös erikoinen käsitys rahasta . On varaa hussata vuokriin tuosta vain mutta omaan ei kuulemma varaa . Sama juttu osamaksujen kanssa , ostelee osamaksulla kun muka menee vähemmän rahaa tai tuntuu siltä vaikka kulut ja korot olisi suuret . Onneksi on omat rahat ja tilit ja näin pysyy . Minulle kertyy pienistäkin tuloista säästöön , näin on aina ollut ja mies käyttää kaikki mitä tulee .
Miten te olettekin valinneet noin typeriä miehiä? Vai pakotettiinko teidät yhteen?
Minkä ikäinen olet ja kauanko olet ollut puolisosi kanssa? Onko hänkin noin 70-vuotias, kun noin hyvin osaat tulla neuvomaan meitä muita? Sinä et voi tietää, millaisia piirteitä omasta puolisostasi vanhana nousee esiin.
t. Hamstraajan puoliso
Vierailija kirjoitti:
Helpoin konsti tuossa on vaihtaa miestä.
Toimii kaikkiin toisen vikoihin. Etsi aina uusi mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat vieläkin jatkaa saastasena sinkkuna. Kenelläkään ei ole velvoitetta pariutua epämiellyttävän tyypin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpoin konsti tuossa on vaihtaa miestä.
Toimii kaikkiin toisen vikoihin. Etsi aina uusi mies.
Tai pysyy sinkkuna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä on myös erikoinen käsitys rahasta . On varaa hussata vuokriin tuosta vain mutta omaan ei kuulemma varaa . Sama juttu osamaksujen kanssa , ostelee osamaksulla kun muka menee vähemmän rahaa tai tuntuu siltä vaikka kulut ja korot olisi suuret . Onneksi on omat rahat ja tilit ja näin pysyy . Minulle kertyy pienistäkin tuloista säästöön , näin on aina ollut ja mies käyttää kaikki mitä tulee .
Miten te olettekin valinneet noin typeriä miehiä? Vai pakotettiinko teidät yhteen?
Minkä ikäinen olet ja kauanko olet ollut puolisosi kanssa? Onko hänkin noin 70-vuotias, kun noin hyvin osaat tulla neuvomaan meitä muita? Sinä et voi tietää, millaisia piirteitä omasta puolisostasi vanhana nousee esiin.
t. Hamstraajan puoliso
Olen 49 vuotias ja olen ollut mieheni kanssa 25 vuotta.
Mieheni ei ole mikään pula-ajan hamsteri, vaan tarkka rahoistaan ja ei ole tähän päivään mennessä ostanut kovin montaa turhaa asiaa. Jos hän siis nyt alkaisi yhtäkkiä ostamaan turhaa roinaa, niin jotain olisi pahasti vialla.
Sama minulla ja lapsillamme, yhdelläkään ei ole taipumusta turhuuksien osteluun ja jos jollakin meistä alkaisi romua kertymään nurkkiin, niin varmasti siihen muut menisivät väliin.
Vanhenpamme ovat 40-luvulla syntyneitä ja useilla heidän ikäisillään on tarvetta hamstrata kaikkea, mutta ei meidän vanhemmilla. Heillä ei ole myöskään mitään tarvetta ostaa turhaa roinaa, vaan mielummin tavaroita korjataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Hamstraajan puoliso
Itsepä olet valinnut. :-D
Vierailija kirjoitti:
Omalta osaltani voin vastata, että pidän niin paljon kaikesta kauniista, että vaatteita, meikkejä, astioita yms. haluaa aina lisää. Minulla kaiken pitää mahtua kaappeihin ja vaatehuoneeseen, joten ne pursuvat yli äyräiden, mutta asunto on siisti. Saatan myös kymmenen vuoden tauon jälkeen kaivaa taas jonkun mekon käyttöön, joten en halua heittää mitään poiskaan. Minulla ja kumppanillani on omat asunnot, joten tämä ei häntä haittaa, mutta itse yritän aina aloittaa ostoslakkoja, jotka eivät toteudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalta osaltani voin vastata, että pidän niin paljon kaikesta kauniista, että vaatteita, meikkejä, astioita yms. haluaa aina lisää. Minulla kaiken pitää mahtua kaappeihin ja vaatehuoneeseen, joten ne pursuvat yli äyräiden, mutta asunto on siisti. Saatan myös kymmenen vuoden tauon jälkeen kaivaa taas jonkun mekon käyttöön, joten en halua heittää mitään poiskaan. Minulla ja kumppanillani on omat asunnot, joten tämä ei häntä haittaa, mutta itse yritän aina aloittaa ostoslakkoja, jotka eivät toteudu.
Tämä on mielestäni ihan hyvä ratkaisu, eli omat kämpät ja omat tavarat.
Ystäväni erosi miehestään vähän aikaa sitten ja hän jäi toistaiseksi asumaan heidän kotiinsa. Mies otti mukaansa vain ne omat tavaransa, jotka tarpeellisiksi katsoi ja jätti ystäväni kaiken sen roinan keskelle, jonka he olivat yhdessä haalineet lähes 30 yhteisen vuoden aikana. Ja sitähän riitti. Ystäväni alkoi siivoamaan ja hän kävi ihan kaiken läpi. Siinä taisi mennä useampi viikko, kun hän töiden jälkeen perkasi tavaraa, vei sitä kierrätykseen, möi, nakkasi roskikseen ja lahjoitteli joka paikkaan. Tavaraa jäi kuulema noin kymmenen prosenttia ja Ystäväni päätti, että hän ei enää ikinä muuta kenenkään kanssa yhteen ja että hänkään ei enää ikinä hanki yhden yhtä turhaa tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Hamstraajan puoliso
Meinasitko siis, että puolisot muuttuvat vanhetessaan sairaiksi hamstraajiksi? Ja sen pitää olla sille toiselle ihan ok, eikä tällaiseen hamstraukseen ole mitään sanomista?
Jos minun mieheni muuttuisi vaikka kuusikymppisenä hamstraajaksi, niin hetken katselisin sitä, juttelisin hänen kanssaan vakavasti ja sitten miettisimme yhdessä ratkaisua. Ratkaisu ei kuitenkaan olisi missään tapauksessa se, että minä myöntyisin ja mies saisi alkaa hamstraamaan kaikkea tai sitten minä hankkisin oman ihanan asunnon ja mies jatkaisi harrastustaan keskenään.
Kuinka vanhoja te muuten olette? Mitä kaikkea mies teillä hamstraa ja miksi hän tekee niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni joku kymmenen vuotta vanha mekko ei ole vanha ja en ymmärrä miksi päälle sopiva ehjä nätti mekko pitäisi heittää pois, jos siitä kerran tykkää. Jos se kerran mahtuu vaatekaappiin, niin eihän sen kanssa edes ole mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikääntyminen muuttaa ihmistä. Vaikka ei olisi kyse mistään aivoperäisestä sairaudestakaan, niin vanhana saattaa alkaa hamstrata tai muuten muuttua.
Tottakai sitä voi muuttua, mutta asioista voi myös jutella ja sopia säännöt. Normaalit aikuiset tekevät niin. Jos säännöt eivät miellytä molempia, niin en oikein usko, että yhteiselo on muutenkaan kovin onnellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No anna sen valittaa mutta pidä huoli omasta taloudestasi ja varmista että mies maksaa oman osansa yhteisistä kuluista. Etsi kumppani joka on rahankäytön suhteen samalla aaltopituudella sun kanssa.
Oletko sinä joskus pohtinut että sinun mielestäsi ihmiset eroavat liian herkästi?
Mitä väliä sillä on mitä muut tekevät tai kuinka helposti he eroavat? Joo, en ole miettinyt.