Karppaajia ärsyttää suunnattomasti, kun he näkevät, miten laihat ihmiset syövät surutta mitä haluavat.
Tuoreita croissanteja, patonkia, pastaa, suklaata, jäätelöä... Itse he kärvistelevät suppeassa dieetissään ja naama vihreänä vannovat, että hyvä olo on!
t: Laiha kulinaristi, joka naureskelee itsensä kurittajille ;)
Kommentit (14)
Vierailija:
Tuoreita croissanteja, patonkia, pastaa, suklaata, jäätelöä... Itse he kärvistelevät suppeassa dieetissään ja naama vihreänä vannovat, että hyvä olo on!t: Laiha kulinaristi, joka naureskelee itsensä kurittajille ;)
En todellakaan kaipaa vatsaani mitään croissanteja, patonkia, pastaa yms. viljatuotetta, joka ei aiheuta muuta kuin kuivaa ihoa ja ilmaa vatsaan. Suklaata saan nauttia ihan niin paljon kuin haluan ja jäätelönkin voi tehdä karpisti ihan itse ilman turhia sokereita.
T. Laiha (BMI 18,5) karppikulinaristi, jonka kulinaariset nautinnot on ihan jossain muussa kuin noin epäterveellisissä jutuissa
Ihan sama mitä syön, en liho koskaan. Eikä tarkoita sitä että söisin silti epäterveellisesti, mutta herkutella saan koska vaan ja millä vaan. Makeanhimo iskee joskus, mutta en minä siitä kärsi, kun voin syödä makeita herkkuja jos tekee mieli, ikinä en laske kaloreita eikä kiinnosta paljonko missäkin on hiilihydraatteja. Saan kaikki tarvittavat ravinteet ruuasta, olen terve ja energinen enkä kuihtunut ja väsynyt niin kuin karppaavat ja muilla dieeteillä kärvistelevät tuttavani.
Ihan sama minulle sinänsä miten ihmiset elämäänsä elävät, kunhan kukaan ei yritä minulle markkinoida mitään huuhaa-dieettejä.
olen alipainoinen karppaaja. En kaipaa sokerin ja pastojen tuomia terveysongelmia.
Vaan kun kiinnostaa nämä ravinto- ja terveysasiat vähän syvällisemmin ja seuraan aikaani ja uusia tutkimuksia ja niiden valossa karppaus on vähintäänkin järkevä tapa syödä:
Paljon kasviksia, luomulihaa, luonnollisia rasvoja välttäen kaikkea prosessoitua ja lisäaineita.
Jonkun mielestä huuhaata, minun mielestä järkevää ja terveellistä.
karppaamalla painoni on noussut muutaman kilon. :D Uskon että karppaus asettaa ihmisen painon siihen kropalle sopivaan.
5
Ketähän ärsyttää ja mikä, kun tällainenkin aloitus on tehty?
Syö vaan pastasi, mua ei ärsytä vaikka vieressä söisit. Eihän pelkkä pasta edes maistu miltään.
Mulle on sama mitä muut syövät, jos vaan saan rauhan syödä minäkin mitä minä haluan. Suothan sen minulle?
Ei kai ap:ta vaan ärsytä kun laiha karppi vetää pippuripihviä kermakastikkeella lisukkeena juustolla kuorrutettuja kasviksia ja hyvällä omallatunnolla huuhtelee kaiken alas punkulla? Mahtaa se tuntua kyllä kurjalta, jos itse pitää tyytyä pastaan ja patonkiin..
Olosuhteiden pakosta (harrastusmatka ulkomaille, tiukka ohjelma eikä valinnanvaraa syömisissä) jouduin syömään viime viikonloppuna tavallista pizzaa ja hampurilaisterian ranskiksineen. Kylläpä tuli tukkoinen ja turvonnut olo, nukutti vaan monta päivää, mutta nyt on onneksi jo taas energinen ja pirteä olo, jaksaa taas liikkua ja tehdä. Enää ei pieretäkään kuten viikonloppuna ja alkuviikosta sai päästellä kaasuja tämän tästä.
Kaikki karpit eivät laihduta, kun ei ole tarvetta! Meitä on myös paljon jo ennestään laihoja karppeja, jotka karppaa ihan vaan hyvän ruoan ja terveyden vuoksi.
Alkuruokana oli meillä kylmäsavustettua nieriää höysteineen.
Sitten mies paistoi meille pannulla (voissa ja oliiviöljyssä) kunnon naudanlihapihvit, päälle oikein kunnon napit valkosipulivoita. Grillattuja vihanneksia lautaselle iso kasa, päälle runsaasti hyvää oliiviöljyä. Kuumien vihannesten päälle iso köntsä valkohomejuustoa pehmenemään juuri sopivaksi.
Voi että oli pahaa! Olisin niin paljon mieluummin ottanut makaronia... :D Chileläinen punaviinikään ei sopinut pihvien kanssa sitten lainkaan! (uskothan?) Sokerimehua olisit sinä varmaan mieluummin juonut?
Jälkiruoka on vasta tulossa... voi ei, pelkään jo sitä, miten pahaa se mahtaakaan olla...
Silloin se jälkkäri oli myös tuota jätskilinjaa. Suklaata vedettiin luentojen tauoilla.
Koettu on, ja se riitti. Ei ole ikävä makaronia.
Tottakai lihavat on tiukemmalla dieetillä, on sitten pv tai karppaus.
Mut kun ollaan lähellä normaalipainoa, voidaan hiilarimäärää nostaa jo aika tavalla ja jokaisen oma kroppa sen sitten sanelee, mikä on se raja missä paino nousee.
Ja tämä karppi syö joskus jopa karkkia ja silti paino laskee =D
kahdehdi eikä syömisesi ärsytä, hieman toki voi lähipiiri huolestua huonoista ruokailutottumuksistasi. Ei se sokeri ole mitenkään terveellistä, vai oletko jostain kuullut sen ravintoainepitoisuuksista?