Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomatonta, että masennuksen kokenut ei viitsi pitää yhteyttä silloin kun itse voi paremmin

Vierailija
28.07.2023 |

Ja toisella masennus.
Aina valitetaan kuinka ei muka ketään tukena vaikka päivittäin juteltiin vaikeina aikoina.
Sitten kun itsellä paremmin ja ei masennusta ja ystävällä vaikea tilanne, ei jaksetakaan.

Havahduin tähän, ja turha odottaa sitten enää toisinpäinkään.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun masentunut ystävä oli yhteydessä vain silloin kun oli paha olla ja halusi vatvoa vastoinkäymisiään. Kun meni paremmin, hän piti yhteyttä ja vietti aikaa eri kavereiden kanssa. Minuun hän otti yhteyttä, kun tarvitsi taas likasankoa.

Vierailija
2/16 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sekava aloitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on valitettavan tyypillistä, että jotakuta hyväksikäytetään. Masnetuneetkin

Vierailija
4/16 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaisiko se ettei häneen ole pidetty yhteyttä silloin, kun hän oli heikoilla? Joissakin tapauksissa ainakin näin.

Vierailija
5/16 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaisiko se ettei häneen ole pidetty yhteyttä silloin, kun hän oli heikoilla? Joissakin tapauksissa ainakin näin.

No minä juuri pidin, muut ei. Edes puolisoa ei kiinnostanut.

Nyt asiat hyvin, niin ei jaksa kuunnella kun minulla paha olla.

Käsittämätöntä huomata, mutta omapa on valinta.

Vierailija
6/16 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuun masentunut ystävä oli yhteydessä vain silloin kun oli paha olla ja halusi vatvoa vastoinkäymisiään. Kun meni paremmin, hän piti yhteyttä ja vietti aikaa eri kavereiden kanssa. Minuun hän otti yhteyttä, kun tarvitsi taas likasankoa.

Just tämä sama-antaa olla.

Voisi ehkä havahtua hieman asioihin, mutta turha ihmetellä kun taas uusi masennusjakso kolkuttaa. Ei koskaan ajattele pitemmälle.

Vierailija
7/16 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne, josta puuttuu vastavuoroisuutta. Mutta sen ei tarvitse johtua ymmärtämättömyydestä tai ilkeydestä. Ehkä hänellä ei ole jaksut vielä sillä mallilla, että pystyisi kuuntelemaan toista masentunutta. Tai sitten pelkää, että valuu itsekin takaisin masennukseen, kun ei ole vielä niitä jaksuja taistella kauhean paljon. Ei välttämättä ole kyse ilkeydestä tai välittämisen puutteesta. Masennus tulee herkästi uudelleen, jos ei pidä tarkkaan huolta jaksamisensa rajoista. 

Vierailija
8/16 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tilanne, josta puuttuu vastavuoroisuutta. Mutta sen ei tarvitse johtua ymmärtämättömyydestä tai ilkeydestä. Ehkä hänellä ei ole jaksut vielä sillä mallilla, että pystyisi kuuntelemaan toista masentunutta. Tai sitten pelkää, että valuu itsekin takaisin masennukseen, kun ei ole vielä niitä jaksuja taistella kauhean paljon. Ei välttämättä ole kyse ilkeydestä tai välittämisen puutteesta. Masennus tulee herkästi uudelleen, jos ei pidä tarkkaan huolta jaksamisensa rajoista. 

Kyllä itse ymmärrän tämänkin pointin. Toki hänen suurin tukensa tuntuu olevan "muut masentuneet". Mutta siis en minäkään jaksa sitten jos tästä joskus toivun. Parempi keskittyä hyviin asioihin,

Vierailija
9/16 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tajunnut karsia aikasyöpöt pois omasta elämästään.

Vierailija
10/16 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tajunnut karsia aikasyöpöt pois omasta elämästään.

No sitten on turha valittaa kun on elämä niin tylsää ja tunne ettei kukaan välitä.

Tätä kun saa kuunnella aina

Vierailija
11/16 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen masennuksen sairastaneen pitäisi tietää, että masennus tarttuu. Ne jotka sen tietää osaa myös vältellä masentuneita. Masennuksen tarttuminen ei ole mitään fiktiota se on tosi.

Vierailija
12/16 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti näin että jos on juuri päässyt pinnalle masennuksesta, ei ole voimia vielä itsellä vetää ylös toista masentunutta. Odota jonkun aikaa josko hän olisi riittävän vahva auttamaan sinua. Voi olla ettei se päivä tule koskaan. Hankkikaa ihmiset mieluimmin aina ammattiapua näissä tilanteissa.

Vierailija
13/16 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos voi vähän paremmin ei vielä tarkoita että jaksaa kaikkea. Toipuminen on pitkä tie. Kaikella on aikansa. Tulee aika kun voimavarat riittävät sosiaaliseen kanssakäymiseen paremmin.

Vierailija
14/16 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mikä on hulluin hoitomuoto, minkä olen kuullut jonkun ehdottavan masentuneelle ja erakoituvalle?

Sellainen sanaton seuraaminen, maalitys ja gang stalking tyyliset näytelmät kaduilla ja kaupoissa. Käykää ihmeessä kurkkaamassa Googlesta, jos ette tiedä mitä nuo tarkoittaa. Vähän laitteiden hakkerointeja ja salakuuntelu ehkä katseluakin. Kyllä se mieli siitä virkenee ja alkaa tekemään tuttavuutta vähän äkkiä.

Noh itseasiassa gang stalkingin järjestäneet eivät kyllä uskoneet edes tuohon metodiin ja koko roska keksitty ihan muiden syiden perusteella. Ei nuo toimenpiteet oikein auttamiselta kuulosta mielestäni ja alkuperäiset syyt ja diagnosoitiin kai ihan jonkun omia keksimiään. Tiedän vaan että paljon valheita oli liikkeellä. En sitten tiedä mitä ihmiset uskoivat ja millä motiiveilla mukana, kun en itse ollut mukana tuossa hullussa sirkuksessa ollenkaan, mutta sivusta seurasin ihmeissäni.

Vierailija
15/16 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on ollut vakavasti masentunut, niin vaikka asiat on paremmin, niin edelleen on varmaan oman pään kanssa niin paljon tekemistä, ettei vaan ole ylimääräisiä voimavaroja toisen ihmisen ongelmien kantamiseen.

Vierailija
16/16 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneet ovat usein hyvin itsekeskeisiä ja vellovat koko ajan siinä "minusta tuntuu pahalta" tilanteessa. Tuo voi helposti jäädä päälle, eikä masennuksen jälkeenkään osaa asettua muiden ihmisten asemaan.

Meillä lähipiirissä on entinen masentunut, joka koko ajan selittää sitä, miten hyvä ihminen hän on. "Olen niin kiltti" jne. Itse asiassa ei pidä ollenkaan paikkaansa, on erittäin tuomitseva muita ihmisiä kohtaan, esim. poliittisesti eri mieltä olevilla ei hänestä ole ihmisarvoa ollenkaan. Mutta koko lähipiiri vain nyökkäilee kun mainostaa "kiltteyttään" kun pelkäävät masennuksen uusimista. Eli vanhalla historialla on hankkinut itselleen vapauden narsismiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi