Ärsyttää kun tutut kyselee mitä teette kesälomalla
Ja sitten kun vastaa, ei edes sanota vaikka "hmm" tms. Ollaan hiljaa. Mitä heille pitäs sanoo? Paljon huonoa käytöstä.
Kommentit (19)
Kerro jotain ja vastakysymys, mitä teidän (sinun) kesäloma meni?
Yleensä vastaan utelijoille että tein paljon itseäni kiinnostavia asiota. En jaksa aukaista heille koska vain utelevat arvostelu tarkoituksella. Etsiköön viihdyttäjät muualta.
Tuo vastaus tarkoittaa, että vietätte lomaanne eri tavalla kuin kysyjä. Tai hän odottaa vastakysymystä.
Mahdollisia vastakysymyksiä voisi olla: "Entä itse? Kuinka paljon teillä on lomaa? Joko teillä on loma takana vai vasta edessä? Kuinka vietitte/aiotte viettää lomanne? Miten on jo taakse jäänyt osa lomasta mennyt?"
No katsos, kaikki ovat niin äärettömän vaikuttuneita ja kateellisia sinun jännittävistä kesälomatapahtumistasi. :)
Ne on niitä jotka itse tekevät sellaista mihin ei oikeastaan olisi varaa jotta pitää hakea lisäarvoa muualta.
Yleensä kaiken tuon kyselyn tarkoituksena on päästä kehuskelemaan omaa kesälomaa, lapsen ja tämän mahdollisen kumppanin lomaa tai lapsenlapsen lomaa ja samalla vähätellä sinun lomaa. Miksi ketään muuten kiinnostaisi muiden kesälomat.
Muissa ärsyttää eniten se minkä eniten itse haluaa muuttaa omassa elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Ovat yksinkertaisesti tyhmiä.
Jos ei osaa laittaa muiden huonoa käytöstä käyttäjän puutteellisuuden piikkiin ei ole itsekään sinut asian kanssa. Muita ei voi muuttaa mutta omaa suhtautumista voi.
Minua rasittaa se, kun ylipäätään kysellään, oletko käynyt ulkomailla. Oletko paljon matkustellut. Tämä johtuu osin siitä, että työni ja koulutukseni puolesta voisi kuvitella, että olen kiinnostunut matkailusta, mutta kun en ole. En matkaile ollenkaan. Sitten ollaan silmät ja huuli pyöreänä, kun sanon etten ole käynyt ulkomailla vuosikausiin.
Minulla on tapana liioitella tekemisiäni kyselijöille. Minulla ei ole somea niin voin kertoa vaikka mitä satuja ja ihmiset uskoo.
Vain suomalainen ottaa ns small talkin lähes henkilökohtaisena loukkauksena.🤣
Elämme uhriutumisenkulttuurissa. Lähes jokainen kokee olevansa jollakin tapaa uhri ja liioittelee niitä itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vain suomalainen ottaa ns small talkin lähes henkilökohtaisena loukkauksena.🤣
Elämme uhriutumisenkulttuurissa. Lähes jokainen kokee olevansa jollakin tapaa uhri ja liioittelee niitä itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita.
Ja sekin on kehuskelua, jos kertoo omasta lomastaan.🤣
Mistä johtuu suomalaisten äärettömän huono itsetuntoa?
Kyselijöille kertoisin että samat arkirutiinit kuin muulloinkin. Meillä kesälomalla tehdään suursiivot ja asunnon huoltohommat jos sellaisia on. Käydään jossain jos sattuu huvittamaan mutta ei suunnitella mitään kalenteria etukäteen.
Voihan sitä jotain kertoa vaikka senkin ettei tee mitään poikkeavaa eikä ole suunnitelmia. 😂 Miksi pitäisi hävetä sitä ettei ole mitään kalliita suunnitelmia lomalle.
Sehän on vain rupattelua ja jos joku ei keksi mitään muutakaan aihetta kuin kesälomasta kyseleminen niin kohteliasta on jotain vastata. Ehkä hän ensin kysyy kohteliaasti toiselta suunnitelmista, haluten sitten palavasti alkaa kertoa omista suunnitelmistaan. Ihminenhän ajattelee pelkästään itseään suurimmaksi osaksi ajasta unohtaen nopeasti toisten tekemiset. 🤔
Harrastuskaveri ei tiedä että olen työtön. Kysyi että onko sulla kesäloma. Vastasin että on. Onhan mulla tavallaan loma, sellainen hiukan pidempi.
Vierailija kirjoitti:
Minua rasittaa se, kun ylipäätään kysellään, oletko käynyt ulkomailla. Oletko paljon matkustellut. Tämä johtuu osin siitä, että työni ja koulutukseni puolesta voisi kuvitella, että olen kiinnostunut matkailusta, mutta kun en ole. En matkaile ollenkaan. Sitten ollaan silmät ja huuli pyöreänä, kun sanon etten ole käynyt ulkomailla vuosikausiin.
Huomannut saman että on suuri ihmetyksen aihe jos ei kiinnosta matkustelu vaikka varaa siihen olisi. Oletetaan että ihan kaikkia kiinnostaa ja kaikki matkustaisivat niin paljon kun sielu sietää jos olisi varaa.
Sama meillä sitä nähtyä ja koettua sen verran että tietää mitä se on eikä ole koukkuun jäänyt siihen.
Tunnen monia joidenka harrastus on matkusteleminen ja kun kotiin tullaan niin ollaan jo heti varaamassa uutta matkaa. Matkustelu voi olla ekstrovertti ihmiselle kuin huumetta ja introvertille äärettömän raskasta ja stressaavaakin.
Jostain kuulin että koko maailman ihmisistä vain 1% matkustelee. Korjatkoon joku jos ei pidä paikkaansa.
Jostain kuulin että
Millaista vastausta ap sitten odotti? Ihme vauvapalstalla valittaja.
Vietin äärimmäisen nautinnollisen loman, tämä oli kyllä ehdottomasti kaikkien aikojen paras kesä! En nyt viitsi tarkemmin kertoa yksityiskohtia, mutta mitenkäs teidän kesä sujui?
Sanon että juopottelen paljon lomalla.