Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi sähkösopimus pitäisi tehdä, millainen olisi hyvä?

Vierailija
27.07.2023 |

Sain nykyiseltä 2 vuoden määräaikaisen tarjouksen mutta koen hinnan liian isoksi, vanha ollut vähän alle 8 c/kwh ja uusi olisi päälle 11 c/kwh. Katsonut muiden tarjouksia sekä miettinyt pörssisähköä mutta epäillyttää koska ei tiedä millainen talvi tulee. Olen aikaisemmin pörssisähköllä ollut mutta se oli ennen tätä energiakriisiä jolloin hinnat ei heiluneet läheskään näin paljoa mitä viime talvena.

Asun omakotitalossa noin 200 neliötä ja kulutus 16000-17000 kwh vuodessa. Tuo alemmaksi en kulutusta saa vaikka olen tehnyt sen minkä pystynyt, lämmitän myös puulla joka auttaa vähän mutta puulämmitys ei lämmitä koko taloa. Minulla on ilmavesi-lämpöpumppu ja patterikierto. Tulot vaihtelee työtilanteen mukaan jolloin pörssisähköllä äkilliset korkeat hinnat pitkään olisivat vaikea tilanne.

Ottaako riski pörssisähköstä vai pysyä määräaikaisissa ja etsiä edullisin ja luotettavin tarjous?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kilpailuttamalla saat halvemman.

Äsken koitin, niin saa 24kk sopimuksen 8,46snt/kWh.

Huomasitko, että siinä on se KULUTUSVAIKUTUS, elikkä voi olla usean senti korkeampaa tai matalampaa tuo hinta todellisuudessa. Olenko väärässä, vai mistä näin tuon kiinteähintaisena.

Vierailija
42/42 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä43957 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin Heleniltä 9snt kiinteän ja 2v. Vuokrayksiö.

Ei mitään järkeä, pörssisähköä olisit saanut puoleen hintaan ja talvella saattaa pahimmillaan maksaa saman kuin tuo ja vaikka jos sattuisi maksamaan vähän enemmän niin sun kulutuksella ne kalliitkin kk olisi todella halpoja, eli riskit olemattomat, nyt maksat sähköstä ihan turhaan tuplahintaa lähes 2 vuotta, Onko mennyt jo umpeen 14pv irtisanomisaika, että sopimusta ei voi perua? Mikäli ei niin peruisin kyllä heti.

No mitäpä minulle suosittelet. Okt pohjoisessa, missä on yölämpötila talvisin useinkin -25-30 astetta. 150m2 talo ,jossa pitää olla peruslämpö päällä koko ajan. Suurin osa kulutuksesta on siis lämmitystä , joka on 21000kwh vuodessa. Ei tämä kesäkään täällä järin lämmin ole. Kohta loppuu kahden vuoden edullinen sopimus 5.05 snt , ei kk maksua.

Ei lämmitykseen voi vaikuttaa enää mitenkään , ns kuormanohjaus on kohdillaan. Palella ei taatusti haluta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi