Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoisitteko ystävälle pettämisestä?

Vierailija
26.07.2023 |

Ystävän mies käy usein kalastusreissuilla. Vaino kotona kolmen alle kouluikäisen kanssa ja talonrakennusprojekti kesken.

Naapurissamme asuva mies käy usein saman porukan kanssa kalastamassa. Eilen kun istuimme iltaa, hän möläytti, että ystäväni mies itse asiassa skippaa kalareissut aika usein ja viettää mieluummin lähistöllä asuvan naisen kanssa aikaa. Menin sen verran shokkiin, etten kysellyt enempää.

Mitä tekisitte? Naapuri kuitenkin vain vihjaili asiasta, ei sanonut mitään suoraan. Ystäväni on hyvin tarkka yksityisyydestään ja ystävyydestämme huolimatta hyvin harvoin jakaa mitään yksityistä muille (toki kiiltokuvaelämää Instagramissa jaetaan sitten 20 kertaa päivässä).

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin. Kuinka moni tuostakin tietää? Mieti kuinka nöyryyttävää se on ystävällesi, että lukuisat ihmiset tietävät pettämisestä ja esittävät asioiden olevan normaalisti.

Vierailija
2/16 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Minkälainen ystävä ei kertoisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin juuri noin miten itse asian olet kuullut. Minun exällä oli pitkä salasuhde, josta tiesi lopulta aika moni. Ei kuitenkaan kukaan minun ihan lähipiiristä. Eron jälkeen pari kertaa joku on tullut jossain baarissa tms. sanomaan että oli nähnyt exän yhdessä salarakkaan kanssa kun oltiin vielä yhdessä. Se on aivan turhaa ja typerää. Jos et kertonut silloin, älä kerro koskaan.

Jos joku ystäväni olisi tiennyt ja jättänyt kertomatta olisi entinen ystävä.

Petetyksi tuleminen jo itsessään on nöyryyttävää. Se, että siitä tietää vielä puoli kylää on tuplasti nöyryyttävämpää.

Vierailija
4/16 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin.

Vierailija
5/16 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mies kertoi kotona, että kaverilla on mökinrakennusprojekti ja se toinen mies kertoi omassa kotonaan, että tällä toisella on mökinrakennusprojekti ja sitten nämä molemmat lähtivät säännöllisesti kaupungin yöelämään yhdessä ja vaimot olivat pienten lasten kanssa kotona. 

Vierailija
6/16 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kaverit ei kertoneet, vaikka olivat nähneet ex-avokin toisen naisen kanssa pussailemassa yhdessä tapahtumassa. Kukaan ei osannut oikein vastata mulle kun kysyin mikseivät he kertoneet asiasta. Jotenkin vaan kukaan ei ollut uskaltanut ottaa puheeksi, kun meillä vaikutti menevän niin hyvin.

Vierailija
7/16 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kaverit ei kertoneet, vaikka olivat nähneet ex-avokin toisen naisen kanssa pussailemassa yhdessä tapahtumassa. Kukaan ei osannut oikein vastata mulle kun kysyin mikseivät he kertoneet asiasta. Jotenkin vaan kukaan ei ollut uskaltanut ottaa puheeksi, kun meillä vaikutti menevän niin hyvin.

Mulle ei uskaltanut kukaan sanoa, että miesystävä on saalistaja, joka on valehdellut suurin piirtein kaiken itsestään. Kysyin myös jälkikäteen, miksei kukaan sanonut mitään. No, kun sinä vaikutit niin rakastuneelta. Ihmiset eivät uskalla puuttua toisten asioihin. 

Vierailija
8/16 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro asia juuri noin kun kuulit, että Pena kertoi kun istuttiin iltaa, että Jarmo olisi skipannut kalareissuja ja ollut jonkun toisen naisen kanssa eikä kalassa. Sen tarkemmin en tiedä, halusin vaan kertoa sulle niinkuin asian kuulin, koska sulla on oikeus tietää, enkä voinut pitää tätä salassa

Sun ystävällä oikeus tietää, joten ehdottomasti kerrot. Mieti jos sun ystävä ei vastaavassa tilanteessa kertoisi. Paska tilanne joka tapauksessa kaverillasi, 3 pientä lasta ja talokin rakenteilla. :( idiootti mies ainakin hänellä.

Vierailija
9/16 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen virke ap:n aloituksessa kertoo, ettei hän ole kovin ystävällinen. Aloitus on provo.

Petetyllä on oikeus tietää.

Vierailija
10/16 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle aikoinaan eräs entuudestaan tuntematon nainen tuli somen välityksellä kertomaan, että (nykyään entinen) miesystävä oli lääppinyt häntä baarissa. En tietenkään silloin uskonut, vaikka olisi pitänyt. Kunnioitus hänelle kuitenkin siitä, että yritti varoittaa.

Ymmärtääkseni hänen kaverinsa - jotka esittivät kaveria myös minulle - tiesivät. Myöhemmin selvisi exällä olleen pitkään suhde johonkin toiseen naiseen ja oli todella nöyryyttävää tajuta, että yhteiset "kaverit" tiesivät mutta kukaan ei kertonut minulle mitään. Ainoa joka kehtasi kertoa, oli tuo tuntematon nainen. Toimisin itse ihan samoin jos tietäisin jonkun pettävän.

Vierailija
11/16 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle aikoinaan eräs entuudestaan tuntematon nainen tuli somen välityksellä kertomaan, että (nykyään entinen) miesystävä oli lääppinyt häntä baarissa. En tietenkään silloin uskonut, vaikka olisi pitänyt. Kunnioitus hänelle kuitenkin siitä, että yritti varoittaa.

Ymmärtääkseni hänen kaverinsa - jotka esittivät kaveria myös minulle - tiesivät. Myöhemmin selvisi exällä olleen pitkään suhde johonkin toiseen naiseen ja oli todella nöyryyttävää tajuta, että yhteiset "kaverit" tiesivät mutta kukaan ei kertonut minulle mitään. Ainoa joka kehtasi kertoa, oli tuo tuntematon nainen. Toimisin itse ihan samoin jos tietäisin jonkun pettävän.

Siis tarkennuksena; exän kaverit.

Vierailija
12/16 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisin. Kuinka moni tuostakin tietää? Mieti kuinka nöyryyttävää se on ystävällesi, että lukuisat ihmiset tietävät pettämisestä ja esittävät asioiden olevan normaalisti.

Niin, että naapurin Kalle väitti niin.

Vierailija
13/16 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro asia juuri noin kun kuulit, että Pena kertoi kun istuttiin iltaa, että Jarmo olisi skipannut kalareissuja ja ollut jonkun toisen naisen kanssa eikä kalassa. Sen tarkemmin en tiedä, halusin vaan kertoa sulle niinkuin asian kuulin, koska sulla on oikeus tietää, enkä voinut pitää tätä salassa

Sun ystävällä oikeus tietää, joten ehdottomasti kerrot. Mieti jos sun ystävä ei vastaavassa tilanteessa kertoisi. Paska tilanne joka tapauksessa kaverillasi, 3 pientä lasta ja talokin rakenteilla. :( idiootti mies ainakin hänellä.

Aika nöyryyttävää sitä naista kohtaan kertoa pelkkiä juoruja. Jotain faktaa pitäisi edes olla laittaa pöytään, eikä pelkkiä Penan kuulopuheita.

Vierailija
14/16 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi, koska sinäkään et ihan varmasti tiedä etkä ole itse nähnyt mitään. Tuo on huuhupuhe, jota ei kannata noteerata. Jos kerrot, mitä sen jälkeen tapahtuu.

Vierailija
15/16 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala juttu. Ehkä juttelisin sen kertoneen naapurin miehen kanssa asiasta uudelleen ja kysyisin häneltä, että mitä hän ajattelee ja onko jutellut asiasta pettäjän kanssa. Eli toisin myös julki sen, että mietityttää, pitäisikö ystävällesi eli vaimolle kertoa. Näin tämä naapuri joko paljastaisi liioitelleensa tai ymmärtäisi ottaa pettäjän kanssa puheeksi asian. Tuo, että instassa hehkuttaa voi olla naiselle tärkeä henkireikä kiivaassa elämäntilanteessa, jossa lapset ja vielä talonrakennusprojekti. Yllättävän monelle parille tulee ero noissa noiden rakennusprojektien jälkeen; on niin kuormittavaa. Ja vielä pieniä lapsia. Aikamoiseen urakkaan ryhtyneet, huh.

Vierailija
16/16 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin, jos välittäisin ystävästäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi