Mitä teet iltaisin sängyssä ennen nukahtamista, jos et käytä älylaitteita
Luetko, kuunteletko musiikkia vai yritätkö vain suoraan nukahtaa?
Kommentit (38)
Puolisoni menee minua paljon aikaisemmin töihin ja täten usein myös aiemmin nukkumaan. Joskus menen vuoteeseen vaikka tiedän ettei uni todennäköisesti vielä tuli. Koska puoliso nukkuu lukeminen ja TVn katselu ei käy, kuuntelen usein äänikirjoja kuulokkeet päässä. Usein nukahtamiseen asti. Jossain vaiheessa havahdun hieman, laitan kuulokkeet pois ja jatkan unia. Kuuntelen näin myös podcasteja
Kun menen sänkyyn niin yleensä nukahdan nopeasti. En tee mitään muuta kuin sovittelen kehoni hyvään asentoon.
Makaan piikkimaton + tyynyn päällä selkä paljaana ja luen kirjaa. Joskus nukahdan siihen ja heitän maton ja tyynyn pois ja jatkan nukkumista.
Mun työ vaatii jatkuvaa aivotyöskentelyä, joten illalla en enää jaksa edes lukea. Illalla hoidan pihan, kastelen kasvit, teen ruokaa, syömme, ja sitten sänkyyn. Halaan ja pusuttelen koiraamme, ja sitten ns. lukitsen aivoni etten ajattele mitään ja nukahdan.
MUTTA herään yleensä 2-5 tunnin jälkeen ja sitten en enää saa unta.
t: stressaantunut
Luen joka ilta kirjaa ennen nukahtamista.
Ei ole univaikeuksia, alle 10 min. sänkyyn menemisestä olen jo täydessä unessa.
Mietin päivän kulkua, kiitän päivästä, ihana laittaa nukkumaan. Aamulla uusin voimin taas.
Luen kirjaa, siis ihan paperista kirjaa. Mielellään hieman tylsää, jos on liian jännä tai kiinnostava kirja voi nukkumaan meno venähtää kun luen pikkutunneille.
Pyöräytän käyntiin mielikuvitusmaailmastani jonkin kohtauksen. Saatan hioa samaa tarinanosaa useampana peräkkäisenä päivänä ja keksiä siihen lisää yksityiskohtia. Monesti vaan "katselen" tämän kehittämääni sarjaohjelman senhetkisen fiiliksen suosikkikohtia yhä uudelleen. Välillä katselen samaa tarinaa eri henkilöiden perspektiivistä.
Kyllä se on se puhelin jota näpyttelee. Mielelläni hiplaisin toki miestä, jos sellainen olisi, mut puhelimeen on tyytyminen - ainakin tällä erää :D Mut jos oikein taitavasti puhelinta näpyttelee, niin voihan sen miehenkin siihen vierelle sitten jollain aikavälillä saada, heh.
t. ikisinkku
En tee mitään. Suoraan vaan silmät kiinni. Menen sänkyyn vasta siinä vaiheessa kun nukuttaa. En jaksa sellaista sängyssä turhan panttina makailua ja kääntyilyä.
En mitään.
Minulla on säkkipimeä makuuhuone, keskikesää lukuunottamatta hiukan viileäkin.
Olen iltauninen ja kun menen sänkyyn, otan mukavan asennon hengitän pari kertaa oikein rauhassa ja pitkään sisään ja ulos. Nukahdan yleensä samantien.
Minusta nukkuminen on ollut aina ihanaa. Nukuin lapsenakin kuulemma tosi hyvin ja paljon, minun kanssa ei tarvinnut kuulema koskaan taistella päiväunista eikä illalla nukkumaanmenosta.
Jos olen alakuloinen, surullinen tai stressaantunut, nukun ne tunteet pois.
Uni on hyväksi aivoille.
ASMR-videoiden kuuntelu lasketaan varmaan älylaitteiden käytöksi. Milloinhan olen viimeksi alkanut nukkumaan niin, ettei viimeinen tekoni olisi ollut puhelimen selaaminen? Jos olisi tiedossa puhelimettomia iltoja, niin lukemista hankkisin. Silloin kun haluan koettaa nukahtaa rauhassa ja luomusti laitan yleensä vain silmät kiinni ja alan kuvitella mukavia skenaarioita esim. ihastuksen kanssa. Ei mitään seksijuttuja vaan ihan vaan kivoja ajatuksia.
ahdistun ja haluan tappaa itseni. sen takia se älylaite on siinä harhauttamassa ajatuksia kunnes nukahdan.
Otan nallen kainaloon ja haen hyvän asennon. Toivotan hyvät yöt miehelle annetaan pusut ja alan nukkumaan. Vuosia sitten oli tapana selata puhelinta, onneksi pääsin siitä tavasta eroon ja nukahdan nykyään paljon aiemmin ja olen virkeämpi aamulla.
Silittelen/rapsuttelen tyynyn viereen asettunutta kissaa sen aikaa kun itse sitä tahtoo