Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raha-asiaa

Vierailija
26.07.2023 |

Hei, minulla on nyt tilillä 700e, lapsien elatusmaksu tulee 5.8 400e. Palkka 2800e tulee 15.8. Kaikki laskut maksettu, olen lomalla joten voin tehdä itse ruuat.
Miltä budjetti näyttää? Kommentteja! Rahankäyttö neuvoja.

Ap

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheeseen kuuluu siis minä ja 2 lasta, 13 ja 11-v.

Mietin, että tänään sulattaisin pakastimen ja leipoisin pullaa.

Vierailija
2/15 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jotenkin hidasälyinen vai mikä tässä on pointti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kaikki rulettipöydässä mustalle.

Vierailija
4/15 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta koko rahalla olutta.

Vierailija
5/15 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä sulla siis 700 e lomailua varten ja täydentyy 400 eurolla parin viikon päästä. Loma on loppu jo 15.8 ainakin lapsilla. Joudut vinguttamaan visaa, jos et jatka pakastimen sulatus ja leivonta linjalla.

Vierailija
6/15 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarkoitus tällaisellakin aloituksella on? 

Kuten joku jo kysyi, oletko jotenkin hidasälyinen?

Sinulla on siis rahaa ja lisääkin on tulossa. Mitä sitten? Monella muullakin on asiat näin. 

Vierailija
7/15 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No emmehän me tiedä kuukausittaisia menojasi. Mutta jos nuo ovat ainoat rahavarasi, niin avaisin sinuna säästötilin ja kerryttäisin sinne puskuria. Matalapalkkainen et ainakaan ole, jos nettopalkka on tuo, mutta eikö raha pysy hyppysissä?

Vierailija
8/15 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivasti riittää ruokaan. Tee vaikka päiväbudjetti, jaa summa päivillä. Tätä et ylitä. Pärjäät kyllä. Lomasuunnitelmat sitten seuraavalle kesälle, vuosi aikaa säästää.

Vierailija
9/15 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on tilillä rahaa 8700 e, elatusmaksuja ei ole tulossa, palkka tulee seuraavan kerran 15.8. ja vuokratuloja noin 1000 e 5.8. mennessä. Loma alkaa vasta 8.8., joten en varmaan nyt leivo pullaa, mutta mustikkapiirakan ehtisin lounastauolla tekemään.

Mitä mieltä olette budjetoinnistani?

Vierailija
10/15 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radalle!

Vierailija
11/15 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla on tilillä rahaa 8700 e, elatusmaksuja ei ole tulossa, palkka tulee seuraavan kerran 15.8. ja vuokratuloja noin 1000 e 5.8. mennessä. Loma alkaa vasta 8.8., joten en varmaan nyt leivo pullaa, mutta mustikkapiirakan ehtisin lounastauolla tekemään.

Osta ananaslonkeroa.

Vierailija
12/15 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on mennyt. Sulle budjetointi on tuttu juttu.

Vierailija
13/15 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kivasti riittää ruokaan. Tee vaikka päiväbudjetti, jaa summa päivillä. Tätä et ylitä. Pärjäät kyllä. Lomasuunnitelmat sitten seuraavalle kesälle, vuosi aikaa säästää.

Kiitos kohteliaasta viestistä. Onko se vähä-älyistä jos haluaa opetella rahan säästämistä. Minusta ei ole. Taidan tehdä tänään ison pellin mustikkapiirakkaa, saavat lasten kaveritkin siitä syödäkseen. Hornetteja ja perunoita on jääkaapissa. Huomenna teen kesäkeiton, siitä riittää kahdeksi päiväksi ja on edullista.

Ap

Vierailija
14/15 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita kaikki rulettipöydässä mustalle.

Joo tai sitte henkkamaukkaan ostamaan halpaajamautonta, loput pizzaan ja jätskiin

Vierailija
15/15 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen onnellinen sinun puolesta! Hyvä, että rahat riittää.

Ap