Raha-asiaa
Hei, minulla on nyt tilillä 700e, lapsien elatusmaksu tulee 5.8 400e. Palkka 2800e tulee 15.8. Kaikki laskut maksettu, olen lomalla joten voin tehdä itse ruuat.
Miltä budjetti näyttää? Kommentteja! Rahankäyttö neuvoja.
Ap
Kommentit (15)
Oletko jotenkin hidasälyinen vai mikä tässä on pointti?
Laita kaikki rulettipöydässä mustalle.
Käytännössä sulla siis 700 e lomailua varten ja täydentyy 400 eurolla parin viikon päästä. Loma on loppu jo 15.8 ainakin lapsilla. Joudut vinguttamaan visaa, jos et jatka pakastimen sulatus ja leivonta linjalla.
Mikä tarkoitus tällaisellakin aloituksella on?
Kuten joku jo kysyi, oletko jotenkin hidasälyinen?
Sinulla on siis rahaa ja lisääkin on tulossa. Mitä sitten? Monella muullakin on asiat näin.
No emmehän me tiedä kuukausittaisia menojasi. Mutta jos nuo ovat ainoat rahavarasi, niin avaisin sinuna säästötilin ja kerryttäisin sinne puskuria. Matalapalkkainen et ainakaan ole, jos nettopalkka on tuo, mutta eikö raha pysy hyppysissä?
Ihan kivasti riittää ruokaan. Tee vaikka päiväbudjetti, jaa summa päivillä. Tätä et ylitä. Pärjäät kyllä. Lomasuunnitelmat sitten seuraavalle kesälle, vuosi aikaa säästää.
No minulla on tilillä rahaa 8700 e, elatusmaksuja ei ole tulossa, palkka tulee seuraavan kerran 15.8. ja vuokratuloja noin 1000 e 5.8. mennessä. Loma alkaa vasta 8.8., joten en varmaan nyt leivo pullaa, mutta mustikkapiirakan ehtisin lounastauolla tekemään.
Mitä mieltä olette budjetoinnistani?
Vierailija kirjoitti:
No minulla on tilillä rahaa 8700 e, elatusmaksuja ei ole tulossa, palkka tulee seuraavan kerran 15.8. ja vuokratuloja noin 1000 e 5.8. mennessä. Loma alkaa vasta 8.8., joten en varmaan nyt leivo pullaa, mutta mustikkapiirakan ehtisin lounastauolla tekemään.
Osta ananaslonkeroa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on mennyt. Sulle budjetointi on tuttu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivasti riittää ruokaan. Tee vaikka päiväbudjetti, jaa summa päivillä. Tätä et ylitä. Pärjäät kyllä. Lomasuunnitelmat sitten seuraavalle kesälle, vuosi aikaa säästää.
Kiitos kohteliaasta viestistä. Onko se vähä-älyistä jos haluaa opetella rahan säästämistä. Minusta ei ole. Taidan tehdä tänään ison pellin mustikkapiirakkaa, saavat lasten kaveritkin siitä syödäkseen. Hornetteja ja perunoita on jääkaapissa. Huomenna teen kesäkeiton, siitä riittää kahdeksi päiväksi ja on edullista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Laita kaikki rulettipöydässä mustalle.
Joo tai sitte henkkamaukkaan ostamaan halpaajamautonta, loput pizzaan ja jätskiin
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellinen sinun puolesta! Hyvä, että rahat riittää.
Ap
Perheeseen kuuluu siis minä ja 2 lasta, 13 ja 11-v.
Mietin, että tänään sulattaisin pakastimen ja leipoisin pullaa.