Mitä olette tehneet MASKEILLE?
Odottaako ne kaapissa seuraavaa pandemiaa vai oletko heivannut pois?
Kommentit (50)
Käytän siivotessa ja muissa pölyisissä hommissa. MYös kun pesen koiraa (muuten lentää karvat suuhun)
Käytän julkisissa sisätiloissa, sairaaloissa, kaupassa jne. Korona ei ole lainkaan ohi ja ylikuolleisuus on koko ajan kasvanut. Lisäksi uusintatartunnat tulevat nykyään tiheämmin kuin pandemian alussa.
Oiskohan noista jotain hyötyä kun siivoaa ulkovarastoa (myyräkuume)?
Mille maskeille? En ikinä ostanut niitä.
En heitä pois , ostan uusia ja käytän edelleen kaupoilla ja virastoissa , terveyskeskuksessa,hammaslääkärissä siis joka paikassa sisätiloissa, myös tunneleissa.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ostanut. Lapset sai koulusta.
Käytän edelleen hengityssuojainta kaikkialla paitsi kotona. No kotona myös joskus siivotessa yms. Korona ei ole ohi. En halua longcovidia itselleni.
Korona ei ole ohi. Tässä näkyy tilastoidut kuolemat -kuvasta, kuinka suurin osa kuilemista on tullut sen jälkeen, kun Suomessa julistettiin koronan olevan ohi. Yhä tulee niitä, luokkakaverinikin kuoli koronaan kesällä. Lisäksi sitten longcovid, jonka saaminen ensimmäisestä tartunnasta on 10% riskiä, toisesta tartunnasta jo 20% riski uuden tutkimuksen mukaan.
https://twitter.com/hobfit1/status/1676859126117195777?t=cq6eon9RpwAygZ…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän hyötyä niistä oli, jos osa perheestä käytti ja osa ei? Minulla ne ovat tallessa; kun syksy saapuu, melko varmasti saapuu tarve taas maskeillekin.
Vierailija kirjoitti:
On
Käytin kun siivosin liiteriä
Myyräkuume ei oo kiva juttu
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, mitä maskeja sinulla on. Myyräkuumeeseen ja muihin viruksiin ffp3 on se suositeltu. "Rättimaskista" ei ole mitään hyötyä siinä.
Perusmaskeja on vielä kaapissa, käytän koiraa harjatessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän hyötyä niistä oli, jos osa perheestä käytti ja osa ei? Minulla ne ovat tallessa; kun syksy saapuu, melko varmasti saapuu tarve taas maskeillekin.
Täh? Minä olin etätöissä kotona, ei paljon maskeja tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Käytin kun siivosin liiteriä
Myyräkuume ei oo kiva juttu
Viiruksiin (vaikka myyräkuume) auttaa sitten vain se tehokkain FFP3 maski, ei mikään sen ohuempi. Muutkin auttaa kyllä pölyyn vaikka. T: ammattisiivooja
Käytän niitä pois ruuhkabusseissa niinä aikoina, kun on erilaisia tauteja liikkeellä. Siis influenssat sun muut. Näin olen suunnitellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, mitä maskeja sinulla on. Myyräkuumeeseen ja muihin viruksiin ffp3 on se suositeltu. "Rättimaskista" ei ole mitään hyötyä siinä.
Niitä parempia tietty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne pitivät, jotka olivat ihmisten joukossa. Aluksihan niillä suojattiin vain muita ihmisiä samassa tilassa, ei juurikaan itseään (esim. kouluissa jaetut maskit). Omasta työstä käytännössä kaikki jäivät etätyöhön heti ja tarve oli käydä vain ruokakaupassa, ellei niitäkin tilannut netistä. Ei sitä maskia nyt kotona kuitenkaan pidetty. Ja oli raksoillakin aika hiljaista maskien suhteen kuulemma, oma puoliso piti, muut eivät kaikki.
Otettiin kaikki rokotukset, joita jaettiin (meille 3, lapselle 2, isovanhemmille 4) ja lisäksi osa perheestä sairasti kerran lievänä koronan kotitestin mukaan, yhtenä päivänä vähän kuumetta. Ei tullut kaikille perheessä.
Uskoisin, että koronan vuoksi maskeja ei enää meillä tarvita. Mutta ehkä lintuinfluenssan vuoksi?
Niille on käyttöä aina keväisin katupölykauden aikana ulkona pyöräillessä.
Käytän siivouksessa, jos on jotain roiskuvaa tai syövyttävää. Roiskesuojahan ne on. Yhtään maskia ei ostettu koko aikana ja ihmiset oli meistä tietysti huolissaan niin ollaan saatu lahjoituksena satoja maskeja :D