Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut vasta 2vk työtön ja jo patistavat töihin

Vierailija
26.07.2023 |

Hätyyttelisi noita jotka lorvineet vuosikausia. Liitonraha on omalla työllä ansaittua

Kommentit (238)

Vierailija
81/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvät palkat jos olet mielestäsi omalla työllä 100 % rahoittanut ansiosidonnaisen.

Ansiosidonnaista maksetaan 1,8 miljardia

Ja työeläkkeitä 30 miljardia ja työeläkkeet maksetaan sun palkan eläkemaksusta.

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005325719.html

Vierailija
82/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla niin että työttömyyden alussa pitäisi olla 3kk pituinen rauhoitettu aika, jonka aikana saisi työttömyystukea (ansiosidonnaista tai TE-tuki) ilman mitään ahdisteluja työkkärin suunnalta ja voisi hakea töitä itsenäisesti.

Työttömäksi joutuminen on niin rankka shokki että pitäisi saada totutella siihen rauhassa.

"Ahdistelu" tulisi juuri olla maksimissaan heti kun työt on loppu. Koska mitä pitempään on ilman töitä, niin sitä vaikeampaa niitä on sitten saada. Ellet halua esim palata työelämään siivoamalla vessoja, kääntämällä pihvejä hesburgerissa tai vaikka työkokeilulla.

Mitä vikaa noissa työelämään palaamisissa?? Olen siivonnut vessoja (ja paljon muuta) vuosia, vaikka muutakin koulutusta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1800 bruttopalkalla leikattu ansiosidonnainen on 682.

Nyt irtisanomissuojaa heikennetään ja jos sut irtisanotaan 58 vuotiaana niin sulla pitää olla säästöjä 5 vuodeksi tai omistusasunto lähtee.

Jotta saa vuokra-asuntoon asumistukea niin tilillä saa olla 10000.

Asumistukea hakiessa ei kysytä tilitietoja eli tilillä voi olla vaikka miljoona.

Niin, mutta etkö ole lukenut hallitusohjelmaa.

Omistusasuntoon ei saa enää asumistukea ja kun haet asumistukea vuokra-asuntoon niin tulee varallisuusraha. Ja yrittäjillä katsotaan jatkossa kaikki tulot, ei pelkkiä yel tuloja.

Tässä linkki

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…

Tammikuussa monelta lähtee asumistuki.

Toivottavasti heillä on säästöjä ettei tule ulosottoa.

Työssäkäyvä saa kämpän kymppitonnilla.

Olisko kannattanut tehdä niitä hakemuksia vuoden ansiosidonnais vakuutuspetosloman sijaan?

Mä asun vuokralla 😂

Vierailija
84/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sää heti haluat työllistyä vai mikä on ongelma?

No itse olen kyllä aina jäänyt liiton rahoille nimenomaan siksi että saa lomailla, kun niillä kuitenkin pärjää ihan hyvin.

Vierailija
85/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvät palkat jos olet mielestäsi omalla työllä 100 % rahoittanut ansiosidonnaisen.

Eläkemaksu on 7,15 % palkasta ja 8,65 % kun on 53-vuotta. Omaa eläkettä kertyy 1,5 % vuosituloista.

Vierailija
86/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkemaksu on 7,15 % palkasta ja 8,65 % kun on 53-vuotta. Omaa eläkettä kertyy 1,5 % vuosituloista.

Eli kun tekee 30 vuotta töitä 2400 bruttopalkalla niin saa eläkettä 1500 brutto - verot eli 1200 netto.

Vierailija
87/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllistyminen tulee joka päivä vaikeammaksi. Jos olet vuoden työttömänä, niin kukaan ei enää palkkaa sinua. Siksi kannattaa työllistyä nyt, kun se on vielä mahdollista.

Miksei palkkaa? Viimeksi kun olin työtön oli vielä puoli vuotta liiton päiviä jäljellä, kun soitettiin ja tarjottiin töitä. Melkein jätin menemättä.

Vierailija
88/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisiin menee 62,7 miljardia ja työttömyyskorvaukset on 4,9 miljardia.

Vierailija
89/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllistyminen tulee joka päivä vaikeammaksi. Jos olet vuoden työttömänä, niin kukaan ei enää palkkaa sinua. Siksi kannattaa työllistyä nyt, kun se on vielä mahdollista.

Jos on ollut hanttihommissa, on hyvä vain että työllistyminen vaikeutuu.

Vierailija
90/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä hauskaa. Mä olen joka kesä 4-5 kk anssareilla ja työkkäri lähinnä toivottaa hyvää kesää. Ikä suojaa, ja koulutus.

Vierailija
91/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei palkkaa? Viimeksi kun olin työtön oli vielä puoli vuotta liiton päiviä jäljellä, kun soitettiin ja tarjottiin töitä. Melkein jätin menemättä.

Voi saada palkkatukitöitä. Työttömiä on tarhoissa lapsia hoitamassa, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, leikkaamassa puisto-alueiden ruohikoita, palolaitoksella toimistotöissä jne.

Vierailija
92/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta 60v ja olen saannut olla rauhassa te-toimiston paistelulta, toisin 3kk alussa oli velvoite hakea 4 paikkaa kuussa. Uusia tehtäviä tai velvotteita ei ole tullut ja hyvä niin.

Miten tämä on mahdollista? Eikö pidä olla se suunnitelma?

Suunnitelma nro1 (3kk = 12 hakemusta) taputeltu ja uutta ei ole ilmaantunut, ei ole siis mitään voimassa tai avoimena olevaa velvoitetta tällä hetkellä. Itsekin sitä ihmettelin aluksi 3kk:n jälkeen, te:n järjestelmä oli kirjannut, että uusi päivämäärä (?) on ilmoitettu vastuuhenkilölle. Nyt on mennyt 3 kk tuosta kirjauksesta ja mitään liikettä ei ole vielä tapahtunut te:n suunnalta. Odotellaan...

Vierailija
93/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksan malli käyttöön!

Työkkäriin pitää ilmoittautua 3kk ennen työsuhteen päättymistä ja 1kk ennen pitää alkaa tekemään niitä hakemuksia tai ne liiton päivärahat ei koskaan tule tilille.

Paitsi että Saksan mallissa paikallinen te-toimisto on apuna etsimässä sinulle mahdollista työpaikkaa, Suomen mallissa te-toimiston tehtävänä on hakea säästöjä työttömyydestä = karennsia mahdollisimman monelle ja mahdollisimman usein.

Joojoo!

Ne auttaa sua ensimmäisenä lähettämällä osoituksen kaikkiin alueen vuokrafirmoihin.

Jos et ilmoittaudu karenssia pukkaa.

Minä viimeksi työttömänä ollessani en jaksanut edes lähettää mitään hakemuksia, kuittasin vaan ne työkkärin paskatehtävät että joo tehty on, joo ei ole kuulunut mitään firmasta x.

Vierailija
94/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi saada palkkatukitöitä. Työttömiä on tarhoissa lapsia hoitamassa, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, leikkaamassa puisto-alueiden ruohikoita, palolaitoksella toimistotöissä jne.

Työttömiä on myös valtion virastoissa asiakaspalvelussa palkkatuella.

https://www.suomi.fi/palvelut/tyollisyysmaararaha-valtion-virastolle-ta…

Vierailija
95/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla niin että työttömyyden alussa pitäisi olla 3kk pituinen rauhoitettu aika, jonka aikana saisi työttömyystukea (ansiosidonnaista tai TE-tuki) ilman mitään ahdisteluja työkkärin suunnalta ja voisi hakea töitä itsenäisesti.

Työttömäksi joutuminen on niin rankka shokki että pitäisi saada totutella siihen rauhassa.

"Ahdistelu" tulisi juuri olla maksimissaan heti kun työt on loppu. Koska mitä pitempään on ilman töitä, niin sitä vaikeampaa niitä on sitten saada. Ellet halua esim palata työelämään siivoamalla vessoja, kääntämällä pihvejä hesburgerissa tai vaikka työkokeilulla.

Tärkein syy on saada työttömyysturva katkeamaan säästösyistä.

Vierailija
96/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt irtisanomissuojaa heikennetään ja jos sut irtisanotaan 58 vuotiaana niin sulla pitää olla säästöjä 5 vuodeksi tai omistusasunto lähtee.

Asumistukea hakiessa ei kysytä tilitietoja eli tilillä voi olla vaikka miljoona.

Omistusasuntoon ei saa enää asumistukea ja kun haet asumistukea vuokra-asuntoon niin tulee varallisuusraha. Ja yrittäjillä katsotaan jatkossa kaikki tulot, ei pelkkiä yel tuloja.

Tässä linkki

Olisko kannattanut tehdä niitä hakemuksia vuoden ansiosidonnais vakuutuspetosloman sijaan?

Mä asun vuokralla 😂

Asu vaan.

Kohta saat makkariisi kämppiksen asumaan.

Vierailija
97/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on myös valtion virastoissa asiakaspalvelussa palkkatuella.

https://www.suomi.fi/palvelut/tyollisyysmaararaha-valtion-virastolle-ta…

Asiakas luulee, että olet vakituinen.

Vierailija
98/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaikki keskustelu on niin kovin söpöä. T:kulttuuriala

Vierailija
99/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta 60v ja olen saannut olla rauhassa te-toimiston paistelulta, toisin 3kk alussa oli velvoite hakea 4 paikkaa kuussa. Uusia tehtäviä tai velvotteita ei ole tullut ja hyvä niin.

Oon 62 ja vajaa 2v alimpaan vanhuuseläkkeeseen. Olen OVE:lla 50% ja osa-aikatöissä. Viimeksi tammi-helmi-maaliskuussa oli velvoite hakea 4paikkaa/kk. Eilen tuli taas elo,syys,lokakuulle sama.

Jotenkin en vaan ymmärrä. Liiton raha tulee eläkkeeseen asti. En Jaksa Enää kokoaikaista työtä, tehnyt jo raskasta 40v + lapsuus maalaistalossa oli työtä sekin.

Vierailija
100/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä linkki

Mä asun vuokralla 😂

Asu vaan.

Kohta saat makkariisi kämppiksen asumaan.

Mulla on puoliso joka on ainoa lapsi ja sen vanhemmilla omakotitalo ja mökki.

Kyllä nuo perinnöt pistää Suomen sekaisin. Eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta.