Olen tavannut ihanan nuoren naisen, mutta on alkanut tuntua että hän ansaitsisi parempaa kuin minut
Nähtiin viime kuussa ekan kerran ja sovimme hiljattain seurustelusta, mutta nyt on tullut sellainen fiilis että olenko tälle naiselle riittävän hyvä kumppani. Jotenkin käy sääliksi että hän joutuu mun kanssa olemaan yhdessä. En pidä itseäni hirveän hyvänä ihmisenä enkä ole kovin hyvän näköinenkään. Nautin hänen kanssaan olemisesta ja rakkauden tunteita on, mutta jotenkin en vaan näe itseäni hyvänä poikaystävänä. Miten voisin päästä tästä tunteesta eroon😔
M26
Kommentit (42)
Työstä itseäsi. Sehän on se perinteinen malli, nainen motivoi miehiä kehittämään itseään. "You make me want to be a better man". Ja jos taas olet ok itsesi kanssa, niin anna hänen päättää, oletko riittävän hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli meinaat huonommuudentunteen vuoksi sabotoida mahdollisuutesi rakkauteen? Tuo ei kerro niinkään sinun huonoudestasi tai edes naisen upeudesta, vaan jostain sinun työstämättömästä traumastasi tai tunnelukostasi. Et ole huono, se on vaan oma subjektiivinen kokemuksesi.
Näen vaan itteni outona, huonona ja epäviehättävänä ihmisenä. Kovasti nainen kyllä kehuu mua mut jotenkin en vaan meinaa uskoa mitään todeksi😶
Ap
Harmi kuulla. Selvästikään se ei pidä paikkansa - ja outouskin voi olla hyvä asia. Kuulostaa siltä että terapeutti voisi olla hyvä. Haluatko onnistua suhteessa? Haluatko voida paremmin? Enemmän kuin velloa - tiedän kokemuksesta että vellominen houkuttaa, mutta siitä voi päästä yli. Kaikki mitä tunnet ei ole totta.
Niin siis huijaatko sinä häntä jotenkin vai podetko huijarisyndroomaa?
Siis tyypillisesti siihen suhteen alkuvaiheeseen voi liittyä ahdistusta, jos käsittelemättömiä traumoja tai itsetunto-ongelmia. Se toisen ihmisen läheisyys, avautuminen ja rakkauden tunne voi alussa tehdä kipeää.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis huijaatko sinä häntä jotenkin vai podetko huijarisyndroomaa?
En huijaa häntä millään tavalla missään asiassa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Älä pelkää, kyllä se kohta sut dumppaa.
No siihen mä oon koko ajan ollu henkisesti varautunu🤷🏻
Ap
Anna hänen päättää oletko riittävän hyvä hänelle. Ja koeta olla hänelle mahdollisimman hyvä mies. Onnea!
M38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis suhteen alkaessa odotat jo loppua?
Itsetunnossasi on paljon korjattavaa.
Tärkeää on, ettei pidä kiirettä eikä pakota itseään asioihin suhteessa. Suhteessa voi pitää yhteisestä sopimuksesta taukoakin. Nämä ovat tuttuja asioita, koin nämä siinä vakavassa suhteessa, johon lopulta sitouduin. Tiedän muitakin, jotka ovat kokeneet samaa. Tiedän jopa yhden erittäin miellyttävän ja positiivisen ulospäinsuuntautuneen ihmisen, jolle tuli suhteeseen sitoutumisen kynnyksellä sellainen paniikki, että koko suhde piti laittaa joksikin ajaksi tauolle.
Nyt sitä itsetuntoa kehiin. Älä ole kaikkeen myöntyvä kynnysmatto, kerro omiakin mielipiteitäsi ja pidä niistä kiinni. Ehdota tekemistä, ole aktiivinen ja näytä ihastumisesi. Mutta älä MISSÄÄN NIMESSÄ ole kaikesta samaa mieltä, jos et oikeasti ole. Sellaisesta miehestä tulee kiviriippa. Ole oma itsesi siis.
Kyllä nyt jotain itsearvostusta ja -varmuutta tulisi olla. Sinänsä positiivista, ettei narsistimaisesti luule itsestään liikoja, mutta tunnetko itsesi ja omat vahvuutesi tarpeeksi hyvin?
Puhu sille naiselle jonkin verran näistä fiiliksistäsi. Se helpottaa. Älä jää mykkänä odottamaan pahinta. Ole avoin ja rehellinen, kerro, jos ahdistaa, puhukaa yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itsetunnossasi on paljon korjattavaa.
No viimeiset pari vuotta oon jo ainakin ollu varma ettei kukaan tuu koskaan rakastaan mua
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itsetunnossasi on paljon korjattavaa.No viimeiset pari vuotta oon jo ainakin ollu varma ettei kukaan tuu koskaan rakastaan mua
Ap
Aloita rakastamalla itseäsi ensin
Se on nr 1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muuta kuin, että minut jätti mies juuri tuosta samaisesta syystä ja se tuntuu todella inhottavalta. Koska olisin rakastanut häntä ja halunnut olla, mutta olen kuulemma liian hyvä.
Tuo saa vain olon sellaiseksi, että miten mun pitäisi itseäni huonontaa, että en olisi hänelle liian hyvä.Miestä ei vain kiinnostanut. Eiköhän se ole se totuus.
Harmillista kuulla. Tässä nyt ei ole kyse siitä että mua ei kiinnostaisi, en vaan pidä itseäni hyvänä poikaystävämateriaalina ja en halua että kukaan joutuu mun kanssa yhdessäolosta kärsimään
Ap
Aiotko siis pettää tai valehdella? Kärsitkö päihdeongelmista tai onko sinulla taloudellisia ongelmia tai vaikea luonne? Oletko itsekäs ja et kiinnostu toisten tarpeista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muuta kuin, että minut jätti mies juuri tuosta samaisesta syystä ja se tuntuu todella inhottavalta. Koska olisin rakastanut häntä ja halunnut olla, mutta olen kuulemma liian hyvä.
Tuo saa vain olon sellaiseksi, että miten mun pitäisi itseäni huonontaa, että en olisi hänelle liian hyvä.Miestä ei vain kiinnostanut. Eiköhän se ole se totuus.
Harmillista kuulla. Tässä nyt ei ole kyse siitä että mua ei kiinnostaisi, en vaan pidä itseäni hyvänä poikaystävämateriaalina ja en halua että kukaan joutuu mun kanssa yhdessäolosta kärsimään
Ap
Mitä vikaa sinussa sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä vikaa sinussa sitten on?
Se että olen erilainen, lyhyt ja kasvoista ruma. Toki kauneus on katsojan silmissä mutta melkein kuka tahansa mies on omasta mielestäni parempi kumppanivaihtoehto kuin mä
Läheisessä tärkeässä suhteessa voi tuntea itsensä hyvin haavoittuvaksi. Moni pakenee tuossa vaiheessa ja katkaisee suhteen. Hyvä tiedostaa, että sellainen ahdistus on ihan normaalia ja että se menee aikanaan ohi. Suosittelen puhumaan asiasta. Älä ainakaan pakene suhteesta mitään puhumatta.