Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävän käyttäytyminen ruokaa ja rahaa kohtaan

Vierailija
25.07.2023 |

Ensimmäisiltä treffeiltä alkaen olemme maksaneet kumpikin omat syömisemme ja juomisemme. Nyt kun vietämme suurimman osan ajasta yhdessä, käymme ruokakaupassa yhdessä ja kokkaamme yhteisen aterian. Oleilemme lähes aina hänen luonaan, sillä itse asun pienessä yksiössä, niin tilaa ei ole kovinkaan paljon.

Meillä on poikaystävän ehdotuksesta käytössä Splitwise sovellus, eli sinne pistetään kaikki kustannukset ja sovellus laskee kulut tasan. Tämä on minulle ok, mutta jotenkin minua häiritsee ja vähän loukkaakin se, että poikaystävä pistää sinne ihan kaikki kulut, auton polttoaineen ja kondomitkin. Olen usein ostanut omasta rahapussista hänen luokseen vessapaperia, tai leiponut herkkuja vietäväksi, ym eikä tulisi mieleenkään pistää niitä kuluja tuonne sovellukseen. Tykkään myös silloin tällöin tarjota vaikka juoman tai jäätelön hänelle ulkona, mutta vastaavaa anteliaisuutta en ikinä saa häneltä takaisin tai sitten huomaan, että jälkikäteen ostos on merkitty sovellukseen ja maksan oman osuuteni.

Ja sitten se, että kun ostamme yhteisiä ruokia, niin poikaystävä tuntuu oikein vauhdilla syövän kaksin käsin, etten vain ehdi syödä yhtäkään palasta enemmän kuin hän. Esim. jäätelöpurkki tai pakastekakku, mies syö niistä 2/3 osaa ja minä 1/3. Meillä oli kerran oliiveja kupissa, joita söimme kun katsoimme elokuvaa. Mies veti kauhealla vauhdilla niitä oliiveita ja viimeisenkin oliivin veti naamaansa. Ei siis edes tarjoa viimeistä muruakaan minulle.
Huomautin, että olipas hieman töykeää ottaa se viimeinenkin oliivi, eikä tarjota kohteliaisuutta naiselle. Hänen puolustuksekseen muka söimme oliiveja vuorotellen niin, että ne oliivit menivät täysin tasan. Eivät menneet, kun katsoin vieressä ihmetellen sitä sen paniikissa suuhun lappamista, ettei vaan jää jostain paitsi.

Miten joku voi olla noin nuuka? Johtuuko siitä, että on vanhempiensa ainoa lapsi, kun taas minä olen tottunut jakamaan asioita sisarusteni kanssa.
Mulla on todella epänaisellinen olo, kun kaikki pistetään noin tarkkaan puoliksi, kaiken huippuna ne kondomitkin.

Ellei mies olisi muuten ihana ja rakastava, en varmaan jaksaisi katsoa tämmöistä nuukailua :/ Mutta alkaahan tässä hieman katkeroitumaan, kieltämättä. Nykyaikaahan se on, että kulut jaetaan, mutta mun luonteeseen kuuluu anteliaisuus rakkauden eleenä. Ei ole siitäkään kyse, että mies olisi köyhä. Tienaa minua enemmän ja on vieläpä hyväpalkkaisella alalla ja yliopistokoulutus.

Kommentit (1434)

Vierailija
1421/1434 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä normaalikokoinen mies syö enemmän kuin normaalikokoinen nainen, joten eivole ensimmäinen tyttöystävä joka kulujen jakamista pähkäilee. 

Tämä.

Mies ostakoot omat ruokansa ja nainen omansa. Parempi kun molemmilla olisi oma huusholli ja nainen voisi potkua ukon kotiinsa siipeilemästä silloin kun siltä tuntuu. 

Pitäisikö AP:n sitten ostaa jotain valmisruokaa itselleen ruokakaupasta kun menee miesystävän luokse kylään?

Vierailija
1422/1434 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut naimisissa 30 v samankaltaisen miehen kanssa. Yhteisistä menoista on pidetty kirjaa koko ajan .Ei ihan pennilleen, mutta suurinpiirtein. Alkuun hämmensi, mutta nyt olen tyytyväinen. Palkat on samaa tasoa, eli helppo puolittaa perheen menot. Loppu omista tuloista on kummankin omalla tilillä.

Hänellä suurempi peritty omaisuus kuin minulla.

Juurikaan ei ole ollut riitaa rahasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/1434 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan miehistä valtaosa haluaa naisen olevan submissive provider. 

Vierailija
1424/1434 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan lapsia tuollaisen kanssa hanki. Viimeistään vanhempainvapaat ja hoitovapaa tulee ongelmaksi. Ja varmaan myös kaikki lapsen hankinnat.

Vierailija
1425/1434 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa on.  Ei meillä eletä noin.

Vierailija
1426/1434 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan ei kuule vetele. saat paremman ja ilmoita eron syy- tämä.   oletteko ihan laskimen kanssa käyneet tämän dilemman läpi- jolloin hän näkee, vai eikö näe epäkohdan.  nyt et siedä enää moista. havainnolista tuolle jos ei tajuuuuuuu. ottaa aivoon sun puolesta.  

Vierailija
1427/1434 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuukuus on vanhojen ukkojen pahe. Ei se mihinkään katoa, vaan pahenee iän myötä.

joo ei edes lakanoita saa ostaa- hän ei tarvitse- osta itelles. joo ei joululahjaa,edes korttitms pienikin ,vaikka hassu, sukat, saati jotain 1e luokkaa. hänelle kyllä tuon tuosta lahjaviinit-rommit, yllätyspaitaa ja loputtomasti pitsaaaaaaa. jos itse joutuis edes oman pitsan maksamaan- saati tarjois toiselle, ei maita.   mutta ku akka sanoo- mä tarjoon jos sä teet sen tilauksen ja meet ulos ottaa vastaan--- jo alkaa maistumaan- toi on kiva joskus, mutta jos aina  ykspuolista, tulee just fiilis- henkilö on jotenkin epäviehättävä ja vähän paha mielikin. sekään ei kiva,että yksin vetäis pitsaa kun toinen siinä haistelee ja katselee. 

Vierailija
1428/1434 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuosta mitään tule, kun ap on tuollainen.

Ap on oikeassa- se heikompituloisempi onkin antajan roolissa suhteellisesti. Wanhan ajan purkki tai kuori johon molemmat laittaa kk menot ja kunnolla laskettuna  . On eri asia joskus tarjota extraa.  tai sovellusta muokata- En tiennyt moisesta olevankaan.  Mieti omalle kohdallase.. Eri asia jos fyrkkaa on, niin toinen sanoo, hän maksaa.älä pieniä rahojasi tuputa johonkin huussipaperiin. 40000 -6000 t palkansaaja, toisella 1800 kk. 

Ja joo muissa huushoilleissa, esim. perunalastut, karkit jaetaan kahteen saman-arvoiseen kippoon noin suht tasan.  kannattaa heti puolittaa , etennii jos molemmat pitää, elli toinen sano- otan vain kaks karkkii, en välitä enempää.

Sitten noita vuoroviikko sapuskantekijöitä- sen toisen vaikka hyvä palkka- hänen vuoroviikollla pirun nuukasti halvinta ja yhtä sun toista puuttuu kauppalaspusta- lykkää niin kauan, että pakollinen ostos lankeaakin sille toiselle,pesuaineet, paperit, tuotteita joita ostellaan esim. vain kerran kuukaskin, jalapenot, hillosipulit, parempa pastaa, kahvit, teet- ikäänkuin keräilytuotteet. marjat jne.

Ap ottaa ny vaan puhen alle- koet tilanteen epäreiluna.  Onhan kiva muka ukon tarjota juoma- mutta laittaa het sovellukseen, otta rahan pois toisella tavalla.

Vierailija
1429/1434 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä sanoit- Missäs mun plätty on. Ykskö söi vai perhe pois sun letut. Aina voi paistaa lisääkin- mutta aluks kyllä jako jos ovat niin mieleisiä kaikille. Eri jos yks sanoo, voin maistaa- noi ei oo niin mun juttu. No älyskö syöjä edes,  että sä jäit ilman...Tuohan ei ollut htään kivaa. Olisit paistanut joku pv ihan vaan ihtelles ja miten herkullinen hajuuuuuuuu kun se joka ei j'ttänyt sulle mitään  - ai eiks mulle mitään- no oo sä ny vuorostas ilman- jokohan oppii. Näitä on.  

Itse olin pentuna jo, että syökää te koko täytekakku pois- mä syön rääppeet ja se on sitten mun- olen täytekakkuhullu. Näin varmistin muiden saatavuuden jo pienenä.

Vierailija
1430/1434 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on sairasta, en suosittele suhteen jatkamista

Vierailija
1431/1434 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun veli on juuuri noin pihi! En jaksa kertoa mitä kaikkea olen nähnyt hänen tekevän. Otan vaan yhden esimerkin.Kun mennään kahvilaan ottaa hän kahvit ja pullat ja livistää istumaan. Nyt sain sanoa että tulepas maksamaan.  Kamalat haukut ja välit poikki. 

Viikon hänen luona kylässä ,koska asun ulkomailla. Ei penniäkään laittanut ruokiin ja kertoo suvulle että minä söin hänen eväät. Olin reilu ja tarjosin ulkona hänelle  sekä ostin ruokaa noin 700 euron edestä sillä viikolla.

Hän ei käynyt yhtään kertaa kaupassa . 

Ja sitten ihmettelee miksi on yksin. 

Vanha ketju, mutta miten helkutissa saa menemään 700€ viikossa kahden ihmisen ruokiin?!?

Vierailija
1432/1434 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole mitään nuukailua, vaan se on hyväksikäyttöä. 

Vierailija
1433/1434 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun veli on juuuri noin pihi! En jaksa kertoa mitä kaikkea olen nähnyt hänen tekevän. Otan vaan yhden esimerkin.Kun mennään kahvilaan ottaa hän kahvit ja pullat ja livistää istumaan. Nyt sain sanoa että tulepas maksamaan.  Kamalat haukut ja välit poikki. 

Viikon hänen luona kylässä ,koska asun ulkomailla. Ei penniäkään laittanut ruokiin ja kertoo suvulle että minä söin hänen eväät. Olin reilu ja tarjosin ulkona hänelle  sekä ostin ruokaa noin 700 euron edestä sillä viikolla.

Hän ei käynyt yhtään kertaa kaupassa . 

Ja sitten ihmettelee miksi on yksin. 

Vanha ketju, mutta miten helkutissa saa menemään 700€ viikossa kahden ihmisen ruokiin?!?

Hän sanoi ostaneensa sen verran ruokaa, ei kaikkea välttämättä syöty sinä aikana. Kyllä ruokaan saa uppoamaan yhdelläkin kertaa aika paljon, kun ostaa kallista, ja siihen yrtit ja mausteet ja viinit päälle. 

Vierailija
1434/1434 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vieläkö olet sen kanssa? Miten menee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi