Todella paha olla, apua
En enää keksi mitä tehdä. Minulla on ollut voimakasta ahdistusta ja vaikea päihdeongelma nyt kahden vuoden ajan. Olen ollut osastohoidossa lukemattomia kertoja, sähköhoitoa on kokeiltu, ja erilaisia lääkkeitä. Olen ollut itsetuhoinen, olen tänä kesänä ollut kaksi kertaa hoidossa lääkkeiden yliannostuksen takia. Mieheni ei jaksanut enää, avioero astuu voimaan näinä päivinä. Lapsiani näen pari kertaa viikossa. Tällä hetkellä olen sukulaisteni luona koska en kyennyt olemaan yksin asunnollani, ja jokainen päivä on edellistä pahempi.
Tänä aamuna heräsin niin voimakkaaseen ahdistukseen että tätä on vaikea kestää. Kurkkua kuristaa ja on vaikea hengittää. Mietin taas lääkkeiden yliannostuksen ottamista.
Ei tästä kirjoittamisesta ole mitään hyötyä. En vain tiedä mitä tehdä enää...
Kommentit (36)
Älä tee itsellesi mitään, olet arvokas juuri tuollaisena! Sinulla on lapsia, jotka ovat tärkeitä. Hakeudu terveyskeskukseen tai soita kriisipuhelimeen ja kerro rehellisesti ongelmistasi ja itsetuhoisista ajatuksistasi, niin sinut voidaan ohjata jatkohoitoon. Kaikki asiat tulevat järjestymään elämässäsi, sinulla on toivoa!
Vierailija kirjoitti:
Onko ne lääkkeet ainoa hoitomuoto tällä hetkellä? Olisiko parempi hakeutua nyt han takaisin sinne osastohoitoon? Ihan kunnolliseksi ajaksi?
Kuulostaa kamalalle. Itselläni ollut ahdistus 10, stressin, sairauksien ja traumojen vuoksi. Päihderiippuvuuksista minulla ei ole kokemusta.
En ole asiantuntija mutta veikkaisin että ahdistus on voimakasta siksi kun kehosi vieroittuu päihteistä. Olisi tosiaan hyvä jos saisit apua tilanteeseesi, vertaisryhmästä ja terveydenhuollosta. Todella hienoa jos nyt pärjäät yksin! Uskon että jossain vaiheessa helpottaa, AA:n seinällä olen nähnyt voimalauseen: "Tämäkin menee ohi". AAsta saat myös kummin jolle voi soittaa kun on tarve.
Itselläni ahdistus liittyy tällä hetkellä läheisten menettämiseen sekä omaan sairauteeni. Pelkään että syöpäni on levinnyt.
"Älä viitsi tuputtaa omia uskomuksiasi Aplle."
kaksi sivua tuputettu omia uskomuksia ap:lle
Minä olen tavannut kaksi vaikeasti masentunutta. He ovat selvinneet meditaation avulla. Eli omien negatiivisten tunteiden hyväksyminen, ja sitä kautta tulee itsensä hyväksyminen. Puoli vuotta myöhemmin molemmat saivat vuosien sairastamisen jälkeen puhtaat paperit.
Aloita lukemalla Tara Brach ehdoton hyväksyminen.
Vierailija kirjoitti:
"Älä viitsi tuputtaa omia uskomuksiasi Aplle."
kaksi sivua tuputettu omia uskomuksia ap:lle
:D
Mitä enemmän yrität väistellä ahdistusta, sitä pahemmalta se tuntuu. Etsi joku fyysinen homma (vaikka se halonhakkuu, marjanpoiminta, matonpesu tms) tee sitä hommaa ja anna ahdistuksen tulla ja mennä.
Ahdistus on suojatunne, eli se peittää muita vaikeita tunteita. Pikku hiljaa ala kysellä itseltäsi, mitä ne ahdistuksen takana olevat tunteet ovat.
Helpotti vähän kun sain teiltä kannustavia vastauksia. Olen vain niin väsynyt taistelemaan tämän ahdistuksen kanssa, tätä on jatkunut niin kauan :/ luulen että yksi vastaajista oli oikeassa, kehoni yrittää vierottautua päihteistä ja siksi on niin huono olo. Minulla on päihdekuntoutushakemus vetämässä, toivon pääseväni johonkin laitoskuntoutukseen. -ap
Vierailija kirjoitti:
Helpotti vähän kun sain teiltä kannustavia vastauksia. Olen vain niin väsynyt taistelemaan tämän ahdistuksen kanssa, tätä on jatkunut niin kauan :/ luulen että yksi vastaajista oli oikeassa, kehoni yrittää vierottautua päihteistä ja siksi on niin huono olo. Minulla on päihdekuntoutushakemus vetämässä, toivon pääseväni johonkin laitoskuntoutukseen. -ap
Toivottavasti pääset, se on sun lakiin kirjattu oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Ihana kuulla! Itselläni aiheutti ennen paljon ahdistusta se, miten monet ihmiset eivät osaa hyväksyä tourettea ja sen pakkoliikkeitä. Kun ihmiset sanovat noiden liikkeiden olevan noloja, niin tietysti sitä helposti yrittää sitten peitellä niitä, ja se on todella ahdistavaa ja väsyttävää. Olisi hyvä selvittää, mikä sinua ahdistaa. Selvästi sinulla ollut ahdistusta jo ennen päihdeongelmia, eikai siitä muuten yleensä ongelmaa tulisikaan.
En tiedä oletko kokeillut jo monia lääkkeitä, mutta minua auttoi Venlafaxiini :) nautin ihmisten seurasta nykyään.
Minulla on yhtenä lääkkeenä Venlafaxin, mutta en ole huomannut siitä mitään vastetta. Lisäksi r-xulti ja olanzapin ahdistukseen. En haluaisi syödä mitään lääkkeitä, en koe niistä olevan hyötyä.
Tänään heräsin hieman parempivointisena kuin eilen. Huono juttu on se että minulla ei ole täällä sukulaisissa mitään tekemistä, on liikaa aikaa miettiä huonoja asioita. On myös todella ikävä poikia, en ole nähnyt lapsiani nyt kahteen viikkoon.
Olen todella kiitollinen eilisistä vastauksista ja tsempeistä <3
Olen itse päässyt yli vaikeasta masennuksesta, vinkkejäni muille olisi
- yritä olla innostunut
- muista, että olet täydellinen juuri tuollaisena
- hyväksy erilaiset ihmiset sellaisenaan (esimerkiksi kehitysvammaiset, erilaisesti puhuvat), näin pystyt hyväksymään itsesikin
- usko, että paremmat ajat on tulossa ja yritä olla kiitollinen siitä
- pyri rakastamaan kaikkia ihmisiä
- hengellisyys (itse pidän buddhalaisuudesta)
- kohtaa pelkoja pienin askelin
- etsi hyvä ystävä
Toivon kaikkea hyvää kaikille, joilla on hankalaa <3
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia ei voida pelastaa.
0/5
Älä viitsi tuputtaa omia uskomuksiasi Aplle.
Ap, olet saanut jo paljon hyviä, elämänkatsomuksestasi riippumattomia ohjeita. Mulla on tunne, että erityisesti erilaiset vertaistukiryhmät voisivat olla sulle hyödyksi. Useinhan ihminen ajattelee, että "vain mulla on tämä ongelma, vain minä ajattelen näin" ja häpeävät itseään turhaan. Vertaistukiryhmässä he huomaavat, että muillakin on vääristyneitä toimintatapoja ja ajatusmalleja. Parhaimmillaan vielä joku kokemusasiantuntija tulee ja kertoo kuinka ennen ryyppäsi, käytti huumeita, mässäili tms. addiktio ja lojui kotona, mutta pikkuhiljaa onnistui pala palalta saamaan elämänsä balanssiin. Vertaistuen ja positiivisen esimerkin avulla sinäkin saat aivan varmasti elämäsi kuntoon.
Tsemppipotku persuksiin sinulle, Ap!! :)