Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä vessanpöntön pinttymän saa pois?

Vierailija
24.07.2023 |

Siis siellä pöntön alaosassa veden alla. Aivan pinttynyttä lukaa jota ensin luultiin ruosteeksi mutta ilmeisesti on vain niin pinttynyt ettei millään meinaa lähteä. Tänään ostettiin 3euron wc geeliä ja laitettiin kunnon määrät ja annettiin vaikuttaa monta tuntia niin saatiin osa pois muttei kaikkea. Wc harja on vähän iso siihen veden alle hinkattavaksi mutta onnisttuu joten kuten. Nyt vain kaipaisi jotain mkä irrottausi sen lian kunnolla. Ei mitään coca-cola niksejä vaan jotain mikä räjäyttää lian veks.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalkkisaostuma. Kaada pullo tavallista etikkaa pönttöön. Anna vaikuttaa min 2 h ja harjaa pois.

Vierailija
22/64 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minäkin liputan uuden harjan nimeen. Vanhalla harjalla jäi aina sinne reunoihin kunnon pinttyneet raidat, vaikka miten olisi hinkannut, niin ei auttanut. minkään aineen kanssa ei auttanut. Sitten kerran raivohinkatessani katkesi harjasta varsi ja oli pakko ostaa uusi. Ostin sellaisen kunnollisen, joka maksoi jotain 5 euroa ja a'vot.... ensimmäisellä harjauksella nomraalilla pytynpesuaineella kaikki lähti ja pytty oli kuin uusi.

Meillä on tuollainen siivoustukku liikkeestä ostettu kunnon harja ei mikään tokmanni harja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tajua, mä pistän pääni pantiksi, että ap saa vessansa kuin uudeksi samantien, kun ostaa uuden vessaharjan ja pyöräyttää sitä siellä!

Ne harjakset pehmenee ajan myötä, jotenka vaikka ostais sadoilla euroilla kaikki maailman litkut ja myrkyt, niin ei se auta, jos se juurisyy on siinä pirun pehmeässä harjassa!!!

Vierailija
24/64 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normalissa myydään tabletteja, jonka annetaan vaikuttaa yön yli. Sitten kunnon harjaus ja vaikka kumihanska ja karhea sieni käteen. Oli yllättävän tehokas. Tyttö oli nähnyt tiktokin ja kokeiltiin. Olen myös mustan ja valkoisen harpicin ja kloriitin käyttäjä.

Vierailija
25/64 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minäkin liputan uuden harjan nimeen. Vanhalla harjalla jäi aina sinne reunoihin kunnon pinttyneet raidat, vaikka miten olisi hinkannut, niin ei auttanut. minkään aineen kanssa ei auttanut. Sitten kerran raivohinkatessani katkesi harjasta varsi ja oli pakko ostaa uusi. Ostin sellaisen kunnollisen, joka maksoi jotain 5 euroa ja a'vot.... ensimmäisellä harjauksella nomraalilla pytynpesuaineella kaikki lähti ja pytty oli kuin uusi.

Meillä on tuollainen siivoustukku liikkeestä ostettu kunnon harja ei mikään tokmanni harja.

Minä sain sen parin vuoden "ruoste" pinttymäni pois ihan uudella Sini vessaharjalla. Pari pyöräytystä ja siinä olikin sitten ne "ruosteet" poissa.

Vierailija
26/64 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitivainaa oli siivooja ja hänen jäämistöistään löysin jotain tosi jytyä kalkinpoistoainetta. Pieni loraus sitä ja lähti kaikki pahatkin pinttymät ihan muutamassa sekunnissa ja hinkkaamatta. Pytty näytti ihan uudelta.

Itsekin olin sitä ennen kokeillut kaikkea.

Vierailija
27/64 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kloriittia tippa yön yli pönttöön.

Joopa joo.

Kerran olen lapponut veden ensin pois ja sitten kloriittia niin paljon että kaikki tummentuvat peittyivät.

Vaikutus yön yli ja lähtikö tummentumat? Ei lähteny.

Kalkkisaostumat vaatii happoa, olisit käyttänyt vaikka väkiviinaetikkaa tai hapanta vessanpesuainetta. Kloriitti on emäksistä.

Vierailija
28/64 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattilais-tuotteet kehiin. Niitä saa siivousalan kaupoista. Ei kuluttajakaupoista.

Noilla lähtee niin että maa tärisee ja jyrisee.

Ihan eri tason aineet ja myös välineet. Siivousalan liikkeeseen tieno löytäminen oli mahtava innovaatio.

No kerro sitten mikä aine kannattaa hankkia? Tuolla 3euron geelillä kun lähti melko hyvin.

Mikä hiton 3 euron geeli???

Vierailija
29/64 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa harpicia pönttöön yöksi ja aamulla hankaus. Takuulla lähtee 👍

Vierailija
30/64 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi pois ja yöksi etikkaa täyteen.

Vierailija
31/64 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äitivainaa oli siivooja ja hänen jäämistöistään löysin jotain tosi jytyä kalkinpoistoainetta. Pieni loraus sitä ja lähti kaikki pahatkin pinttymät ihan muutamassa sekunnissa ja hinkkaamatta. Pytty näytti ihan uudelta.

Kävin kurkkaammassa sen putelin. Se on Farmos pesetti kalk.

Vierailija
32/64 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikalla on lähtenyt 

Vierailija
33/64 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tiskiharja sitä varten on hyvä idea, että pääsee sen nielun puhdistamaan.

Vierailija
34/64 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei klorilli auta jos on todella pinttynyttä likaa. Jos pönttö vanha niin ei välttämättä lähde kaikki pois kun pinnat kuluneet.

Joo, vanhasta pöntöstä ei lähde ruostesakat enää ydinpommillakaan. Pönttö vaihtoon vaan!

Vierailija
35/64 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sellasta hommaa mitä tehdään silloin, kun hinkataan asuntoa myyntikuntoon.

Se pönttö pitää tyhjentää ensin vedestä. Sitten jotain hapanta sinne ja annetaan liota riittävän pitkään. Ja sen jälkeen hinkataan jollain karkealla. Itse käytin sellaista tiskisientä, missä se toinen puoli on karkea. Liuottimena etikkaa, jota olin terästäny sitruunahapolla. Kyllä lähti kalkkeumat sillä.

Vaikka tämäkin, minkä nyt hinkkasin, näytti ruskealta, niin kalkkiahan se enimmäkseen oli. Mihin oli sitten jäänyt vähän väriä. Normaalisti siivoilen ilman hanskoja, mutta näissä hommissa kyllä kertakäyttöhanskoja tuli käytettyä :-)

Vierailija
36/64 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattilais-tuotteet kehiin. Niitä saa siivousalan kaupoista. Ei kuluttajakaupoista.

Noilla lähtee niin että maa tärisee ja jyrisee.

Ihan eri tason aineet ja myös välineet. Siivousalan liikkeeseen tieno löytäminen oli mahtava innovaatio.

No kerro sitten mikä aine kannattaa hankkia? Tuolla 3euron geelillä kun lähti melko hyvin.

Mikä hiton 3 euron geeli???

Pöntön pesuun tarkoitettu geeli joka maksoi 2,99€

Vierailija
37/64 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei klorilli auta jos on todella pinttynyttä likaa. Jos pönttö vanha niin ei välttämättä lähde kaikki pois kun pinnat kuluneet.

Joo, vanhasta pöntöstä ei lähde ruostesakat enää ydinpommillakaan. Pönttö vaihtoon vaan!

Tuosta meidän pöntöstä lähti sitä likaa pois mutta se osa mikä jää veden alle niin ei niin helposti että sinne se suurin osa jäi.

Vierailija
38/64 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on sellasta hommaa mitä tehdään silloin, kun hinkataan asuntoa myyntikuntoon.

Se pönttö pitää tyhjentää ensin vedestä. Sitten jotain hapanta sinne ja annetaan liota riittävän pitkään. Ja sen jälkeen hinkataan jollain karkealla. Itse käytin sellaista tiskisientä, missä se toinen puoli on karkea. Liuottimena etikkaa, jota olin terästäny sitruunahapolla. Kyllä lähti kalkkeumat sillä.

Vaikka tämäkin, minkä nyt hinkkasin, näytti ruskealta, niin kalkkiahan se enimmäkseen oli. Mihin oli sitten jäänyt vähän väriä. Normaalisti siivoilen ilman hanskoja, mutta näissä hommissa kyllä kertakäyttöhanskoja tuli käytettyä :-)

Aha, että vedet pois ja riittävän tymäkät aineet plus karkeaa harjausta. Kauanko antaa etikan vaikutta, yön yli?!

Vierailija
39/64 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normalissa myydään tabletteja, jonka annetaan vaikuttaa yön yli. Sitten kunnon harjaus ja vaikka kumihanska ja karhea sieni käteen. Oli yllättävän tehokas. Tyttö oli nähnyt tiktokin ja kokeiltiin. Olen myös mustan ja valkoisen harpicin ja kloriitin käyttäjä.

Mikän merkki? Meillä ei normalia ole mutta ollaan joku päivä menossa.

Vierailija
40/64 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin kurkkaammassa sen putelin. Se on Farmos pesetti kalk.

Tuota ei taida enää saada, löytyi tällainen kommentti vuodelta 2015:

"Farmoksen Pesetti kalk oli aivan ehdoton. Tilalle on tullut Kiillon kalk. Sanoivat ,että on ihan sama aine kuin edellinen. Olen siitä vähän eri mieltä. Pesettiä kun kaadoin vessanpöntössäolevaan ruosteisen veden tekemään juovaan niin se haihtui viidessä minuutissa. Jos jossain pöntössä oli tummaa kalkki saostumaa niin se lähti yön vaikutuksen jälkeen palasina. Pönttö oli sit ihan valkoinen."

Mutta happoahan se kalkki vaatii, sehän tässä on tärkeintä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme